- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (64 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (100 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (86 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (231 opinii)
Reserved już nie jest najważniejszą marką w LPP
Marka Reserved już nie jest najważniejsza w portfelu firmy odzieżowej z Gdańska. Dziś za prawie 40 proc. sprzedaży LPP odpowiada Sinsay, czyli marka ubrań kiedyś głównie dla młodzieży, a obecnie z dużo szerszym asortymentem. Jest kolorowo i... przede wszystkim tanio.
W portfelu LPP ma jeszcze markę młodzieżową Cropp stworzoną w 2004 roku oraz dwie przejęte w 2009 roku od krakowskiej firmy Artman, czyli House i Mohito. Po drodze firma LPP celowała w bogatszego klienta, wypuszczając na rynek w 2016 roku odzież pod szyldem Tallinder. Była to próba wejścia gdańskiej spółki w sektor premium. Niestety to się nie udało i zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP zrezygnowała z jej rozwoju. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Straty tej marki za cały 2016 rok miały wynieść ok. 20 mln zł.
Za to strzałem w dziesiątkę okazała się najmłodsza marka w portfelu LPP, czyli Sinsay, która pojawiła się na rynku w 2013 roku. Też marka młodzieżowa, ale zdecydowanie inna w stylistyce od Croop czy House. Dziś stała się ona główną siłą wśród marek LPP i zdetronizowała sztandarowy brand, czyli Reserved.
Jej oferta jest też już szersza i nie tylko dla nastolatek, ale także kobiet i mężczyzn. Wśród propozycji marki znajdują się również ubrania dla mam oraz produkty i akcesoria dla dzieci. Ofertę Sinsay uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji.
- Od kilku lat marka Sinsay sukcesywnie zwiększa swoje znaczenie i udział w przychodach generowanych przez LPP. Postawiliśmy na wzmocnienie pozycji tego brandu zarówno w obrębie sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą, jak też w e-commerce. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku łączna sprzedaż Sinsay wzrosła o prawie 63 proc. rok do roku i odpowiadała już za niemal 40 proc. przychodów Grupy. Z jednej strony jest to wynik intensywnej omnichannelowej ekspansji marki w kraju, ale i poza jego granicami. Z drugiej strony to efekt naturalnego w obecnej sytuacji gospodarczej wzrostu popularności oferty z segmentu value for money - powiedziała nam Monika Wszeborowska, rzecznik prasowy LPP.
A zwłaszcza w trudnych czasach segment "value for money", czyli stosunek jakości do ceny, może być kluczowy. Już w ubiegłym roku LPP informowała, że stawia na sprzedaż tańszych marek w mniejszych miejscowościach. Jak widać efekty są, bo najmłodsza marka LPP oferuje też najtańsze produkty. Dziś udział Sinsay pod względem wysokości sprzedaży w portfelu LPP stanowi już 39,7 proc., a Reserved tylko 35,5 proc. Trzecie miejsce zajmuje marka Mohito z 8,7 proc. udziałem, a potem kolejno Cropp (7,4 proc.) i House (7,0 proc.).
Potencjał w tej marce dostrzegają też analitycy.
- Wraz z nadchodzącym spowolnieniem gospodarczym i erozją dochodu klienci będą wybierać produkty z niższej półki cenowej. Sądzimy, że głównym beneficjentem tego środowiska będzie Sinsay, oferujący relatywnie tanie produkty. Już obecnie Sinsay generuje ok. 40 proc. sprzedaży, a grupa intensywnie stawia na jego rozwój. Efekt ten będzie wspierany przez obecność uchodźców, których koszyk zakupowy jest przeważony podstawowymi produktami - piszą analitycy BM mBanku.
Miejsca
Opinie (116) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-28 17:32
Niby ten sam portfel bo LPP
Ale..dla mnie Sinsay stoi na samym dole. I daję 1*. Jakość strasznie słaba. Bawełna cienka, akryl, poliester. Nie stać mnie na to aby kupować i wyrzucać.
- 9 1
-
2022-09-28 17:28
Przecież teraz praktycznie każda marka to taki sam badziew.
Przynajmniej w Polsce. Bez względu czy kupisz t-shirt z Benettona, A&F czy innego Pepe Jeans, po kilku praniach wyglądać bedzie tak samo jak ta z H&M.
Mam sporo ciuchów mających po 10-15 lat, które ciągle wyglądają doskonale (tyle, że kupione w Stanach i Kanadzie).- 13 0
-
2022-09-28 11:52
Wybieram Sinsay, bo lubię kolorowe rzeczy (1)
W większości sklepów praktycznie nie ma wyboru, wszystko czarne, szare, ponure. Później na ulicach widzimy jedną zlaną ciemną masę.
- 26 41
-
2022-09-28 17:16
I ciebie, spadkobierczynie Maryli Rodowicz i Haliny z "Rancza".
- 2 4
-
2022-09-28 17:04
Nie kupuję sztucznych rzeczy
Sztucznych i kopiowanych wolę naturalne materiały po za tym kupowanie odzieży szkodzi środowisku
- 4 1
-
2022-09-28 12:14
Produkty tej marki są coraz gorszej jakości a tkaniny coraz cieńsze. Coraz rzadziej tam jestem - wolę sieć Pepco. (5)
Jakość podobna ale ceny 2 razy niższe.
- 28 11
-
2022-09-28 16:23
Ale design Pepco to disco polo wśród ubrań.
- 7 2
-
2022-09-28 13:09
(3)
Więcej komentarzy o wspaniałym Pepco poproszę :)
- 12 0
-
2022-09-28 13:55
Pepco 2 razy tańsze ? Trzy a nawet cztery razy tańsze i też na pół sezonu. To po co przepłacać i nabijać kasę krwiopijcy. (1)
- 6 2
-
2022-09-28 14:55
W Pepco nie ma krwiopijców?
To kto, moczopijcy?- 5 0
-
2022-09-28 13:15
i jeszcze coś o równie wspaniałym tkmaxx
- 6 3
-
2022-09-28 16:16
Zawsze lubiłam robic zakupy w Reserved, ale od jakiegoś czasu nie ma na czy oka zawiesić. Ubrania są jak worki wielkie i brzydkie. Czas zmienić projektanta bo za chwile będą zamykać tak jak Orsay
- 16 0
-
2022-09-28 16:00
Lepiej w lumpie kupić za pół darmo niż szmaty z R.
- 6 1
-
2022-09-28 14:55
Szmaty z plastiku. Skarpety 100% poliester, nie oddycha, stopa się poci, smród po ściągnięciu butów. Nie wiem kto tam kupuje, chyba jakaś biedota bez wyobraźni...
- 9 1
-
2022-09-28 14:55
Zgadzam
się szmat od liku na wieszakach większość do pierwszego prania sklepy są zalane badziewiem. Szkoda tylko że płacimy za metkę czyli logo sklepu bo z jakością to nic wspólnego nie ma totalnie i za jakie pieniądze te szmaty.
- 10 1
-
2022-09-28 13:04
No cóż, to polski Primark (2)
Tandeta i bylejakość.
- 18 3
-
2022-09-28 14:20
Ja mam kurtkę z primarka, za 15£
I służy mi już 15 lat.
A reserwd po jednym sezonie są do kosza- 2 0
-
2022-09-28 13:11
Takie porównanie, to akurat zapewne marzenie prezesów :)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.