• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody Hyundai w gdańskim porcie. Nowe połączenie ro-ro

VIK
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Teraz będą samochody koncernu Hyundai.

Zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek będzie regularnie raz w tygodniu zawijał do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach.



Serwis ten to owoc 3-letniego kontraktu, jaki jeden z czołowych operatorów logistycznych branży motoryzacyjnej - firma Adampol - podpisała z koncernem Hyundai. Będzie on obsługiwany przez statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line.

Samochody produkowane w czeskiej fabryce w Nosovicach, transportowane są ciężarówkami oraz pociągami do Gdańska, skąd dalej przewożone drogą morską do brytyjskiego portu Tilbury. Roczny szacowany wolumen aut transportowanych w relacji eksportowej z Gdańska wynosić będzie około 50 tysięcy samochodów.

Wybór Gdańska nie był przypadkowy, koncern Hyundai korzystający dotąd z belgijskiego portu Zeebrugge, podjął decyzję o zmianie logistyki przewozów swoich aut produkowanych w Czechach ze względu na dobrą lokalizację Gdańska i atrakcyjną ofertę cenową przewozów.

Fabryka koncernu zlokalizowana w Nosovicach, to powstała przed 11 laty największa inwestycja zagraniczna w Czechach i zarazem pierwsza fabryka Hyundaia na kontynencie europejskim, której roczna zdolność produkcyjna wynosi 350 tys. aut.

To nie pierwszy raz, kiedy duży koncern motoryzacyjny wybiera Gdańsk na centrum dystrybucyjne swoich aut. Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Przy czym ten ostatni do dzisiejszego dnia transportowany jest via Gdańsk w relacji importowej z brytyjskiego Port of Tyne.

Decyzja koncernu Huyndai o wyborze Gdańska na jeden z głównych europejskich portów dystrybucyjnych dla swoich aut to także potwierdzenie rosnącego znaczenia portu w obsłudze jego naturalnego zaplecza, tj. rynku czeskiego. Realizacja kontraktu Huyndai to również ponowny powrót do Gdańska aut w relacji eksportowej. Prognozowany wolumen będzie jednym z najwyższych w historii. Rekordowym dotąd pod tym względem był rok 2008, kiedy w Gdańsku w relacji eksportowej obsłużono ponad 51 tys. aut.
VIK

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • Fajnie, będzie co naprawiać

    • 4 4

  • Super!

    Bardzo się ciesze! Milo mi ze potrafimy sprowadzić sobie zyski, lepiej żebyśmy my zarabiali niż inni.

    • 8 0

  • Brawo Czesi (3)

    Oni produkują Skodę. Huyndaia a my Daewoo
    dobre Nie

    • 5 9

    • W polska ludzia i tak tylko audi tdi kupuja.

      • 4 2

    • Daewoo u nas nie produkują o kilku lat przeszło

      • 1 0

    • brawo czesi

      Myśmy produkowali Daewoo. Lanosy jeżdżą do dzisiaj.

      • 0 0

  • Nie koncernów, tylko marek

    pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan.

    • 9 2

  • GDYNIA powroci do swoich korzeni - wiocha rybacka (1)

    Wiocha ale jako jedyna z info boxerm i Waterfrontem!!!!!!

    • 24 7

    • wiocha z klasą

      nie zapominaj o nowej fontannie pomniku wysiedlonych i kontrpasie na starowiejskiej

      • 15 0

  • E tam hundaie ja tu widze mistrzowsko przerzuconą cumę rufową

    • 6 1

  • I znowu ochlapy!! Dobre i to!

    Czemu nasze wladze nie kombinowaly tak aby to u nas byla produkcja??? Wszedzie w Europie sie oplaca tylko w Polsce jakos NIE. A jak skoncza faktycznie autostrade A1 to wlasnie caly tansport z Czech ja rozjedzie i bedzie w permanentnym remoncie. Oj cos na marudzenie mi sie zebralo.

    • 8 3

  • (2)

    i pomyśleć że kiedyś takie statki budowaliśmy...
    ale klika okrągłostołowa nie mogła i nie nie może tego ścierpieć... więc klaszczemy na wodowanie kadłuba 50 m ofszorowca

    • 16 3

    • Smutnr to.

      • 0 0

    • 1

      W akwenie Bałtyku produkcja stoczniowa zmalała o 85%. Szwedzi swą ogromną suwnicę bramową w Malmoe wysadzili w powietrze już dawno. Trzeba było się brać za wyspecjalizowane remonty statków, jak wtedy radzili, ale nasi stoczniowcy byli zbyt na to dumni.

      • 0 0

  • daleko z tyłu (1)

    A w Gdyni muzeum, pomnik ,wodotrysk , i jakies bzdety może komuś brakuje juz pomysłów na rozwój miasta.Potrzeba świeżej krwi świeżego spojrzenia niektórzy to już 25 lat przez zasiedzenie w pokoikach zacisznych UM Gdynia.Gdynia zawsze rywalizował z Gdańskiem ale niedługo to nas Rumia przeskoczy bez obrazy.

    • 21 1

    • Ale Szczurek jest jeszcze mlody to i krew świeża.

      • 0 0

  • dobrze że ta marka w polsce to nadal wizytówka ubogich (2)

    auto od Czecha dobre ja już ze skody się śmiałem jak sąsiad kupił i szpanował.
    Podziwiam tych co kupują limuzyny skoda :-) Prawie jak Pan prezes w audi :-)

    • 0 11

    • Trzymajta mnie !!!

      • 0 1

    • Ale fakt ze zarowno Hyundai jak i KIA sprzedaja

      na rynkach swiatowych z roku na rok co raz wiecej swoich samochodow to musi o czyms swiadczyc. Albo samochody sa co raz lepsze albo swiat biednieje....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane