• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Schleswig-Holstein w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
9 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Scandlines to niemiecko-duńskie przedsiębiorstwo promowe. Scandlines to niemiecko-duńskie przedsiębiorstwo promowe.

Do Gdańska przypłynął statek Schleswig-Holstein - podał portalmorski.pl. Jego wizyta nie ma jednak charakteru kurtuazyjnego, tylko czysto komercyjny, bo statek wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa.



Czy nazwa statku Schleswig-Holstein jest dopuszczalna?

Schleswig-Holstein to prom pasażersko-samochodowy. Został zbudowany w 1997 roku. Ma 142 m długości i 25 m szerokości. Może zabrać na pokład 1200 pasażerów i 364 samochody. Jednostka należy do Scandlines. Jest to niemiecko-duńskie przedsiębiorstwo promowe, które w obecnej formie funkcjonuje od 1998 roku, a dzisiaj jest jednym z największych operatorów promowych w Europie. Początki firmy datuje się jednak na rok 1903, kiedy to zaczęło działać pierwsze regularne połączenie promowe między Niemcami a Danią.

Scandlines posiada w swojej flocie dziewięć jednostek. Siedem z nich operuje na dwóch dłuższych trasach: Rostock - Gedser (rejs trwa dwie godziny) oraz Puttgarden - Rodby (rejs trwa 45 min). Dwa kolejne obsługują krótkie, 20-minutowe połączenie Helsingor-Helsingborg.

Od kilku lat Scandlines inwestuje także w przebudowę swoich statków na hybrydowe, aby uczynić je przyjaznymi środowisku naturalnemu. Być może w tym celu jednostka wpłynęła do Remontowej.

Jednostka już była w Gdańsku w 2013 roku. Wówczas również przechodziła remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Jak podaje portalmorski.pl, głównym powodem pobytu promu była instalacja systemu oczyszczania spalin - tzw. płuczki.

Miejsca

Opinie (283) ponad 50 zablokowanych

  • Vw

    Jako że VW garbusa poświęcił AH to wszyscy patyjoci spod znaku husarii walczącej powinni oddać swoje VW na szrot

    • 7 1

  • A więc to jest ten statek pasażerski z którego naziści ostrzeliwali Westerplatte w 39!

    • 3 3

  • Zenada gdanska

    Brak oglady historycznej to policzek dla wojska

    • 4 1

  • Polacy nie bieżcie od niemca pieniędzy, godniej troche. Stocznia czyta,słyszy?? (1)

    To jakiś żart i chamstwo. Taka jednostka nie ma prawa istnieć o takiej nazwie. Powinna być zakazana, bo to identycznie jak by był cały w swastykach. Tym bardziej wpuszczony do portu tylko wtedy gdy usuną jego nazwę i zakwalifikują nową. Tu chodzi o brutalną historie barbażyńskich niemiec. Zero empatii. Też będziemy sobie jaja robić z nich gdy imigranci doszczętnie zrujnują im gospodarke:morderstwa, gwałty, złodziejstwo i przykrości. Wtedy Polacy wpłynom do ich portu z napisem"kolejni imigranci do rewolucji" ale będzie śmiesznie wtedy. Wielkie haha

    • 8 2

    • Konstanty Gałczyński: Patrz Kościuszko na nas z góry, raz Polak skandował. Spojrzał nań Kościuszko i się zwymiotował.

      • 0 0

  • Rejs

    "A w damskiej ubikacji napisane jest gu-i KOwiec"

    • 1 0

  • Bedzie radosnie witany przez Dulkiewicz,Grzelaka i starszego Adamowicza (1)

    Oczywiście w imieniu młodego .Nie będzie niemiec pluł nam w twarz ni dzieci nam germanil !!! Potężny stanie hufiec nasz duch bedzie nam hetmanil

    • 7 4

    • A tak poza tobą wszyscy zdrowi, czy już w komplecie na oddziale zamkniętym.

      • 0 0

  • Kochani stoczniowcy !!

    Wiecie co macie zrobić , aby to padło nie pływało ??? No ! To do dzieła.

    • 7 1

  • Woow!

    Dobrze by było gdyby chłopcy z GSR sprawdzili czy pod podkładem nie bunkruje się uzbrojona kompania szturmowa Kriegsmarine.;-)

    • 7 2

  • Schleswig-Holstein

    Ankieta przy tej okazji jak zwykle i**otyczna a podpowiedzi tendencyjne.

    • 1 2

  • Żałowałem, że Polacy z Westerplatte nie pos, t rzelali z moździerzy do "Sch-H"

    Obsługę dział plot by przegonili pod pokład. Ale trafia się okazja nadrobić zaniedbanie.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane