- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (87 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Sejnery z Nauty i tramwaj wodny z Alumileksu Gdynia
Wodowanie sejnera Don Ole.
Najpierw był sejner dla peruwiańskiego armatora, a po kilku godzinach również sejner, ale dla Duńczyków. W Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku należącym do stoczni Nauta odbyły się dwa wodowania. A w sobotę w Gdyni wodowanie... Słońca Krynicy.
Sejner Don Ole wykonany został na zlecenie norweskiej stoczni Fitjar Mekaniske Verksted AS, która z kolei buduje tę jednostkę dla armatora z Peru. Sejner to statek rybacki służący do połowów ryb w ławicach, np. śledzi, tuńczyków czy sardynek. Zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu 2014 r. Nauta wykonała częściowo wyposażony kadłub. Stępkę pod jednostkę położono w połowie stycznia. Statek ma ponad 60 m długości i ponad 12 m szerokości. Jednostka będzie wyposażona w nowoczesne rozwiązania łowcze, dzięki czemu połów będzie odbywał się za pomocą pompy, która przetransportuje ryby do separatora pokładowego, a następnie do 9 zbiorników z wodą. Przy maksymalnym obciążeniu balastowym jednostka będzie mogła poruszać się z prędkością ok. 16 węzłów. Budowa prowadzona jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas.
Druga z jednostek to również sejner. Nauta zbudował go na zlecenie dla stoczni Karstensens Skibsvaerft AS z Danii. To już trzeci projekt realizowany dla tej stoczni. Ruth, bo takie imię będzie nosił statek, jest większy od sejnera Don Ole, bo ma aż 88 m długości. Do pracy będzie gotowy w przyszłym roku. To nie ostatnie zlecenie dla tej stoczni. W planach są trzy kolejne jednostki.
Władze Nauty zapowiadają też kolejne wodowania. - W tym roku w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku planujemy jeszcze cztery takie uroczystości - powiedział Krzysztof Juchniewicz, prezes zarządu Stoczni Nauta.
Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. W czerwcu 2012 roku zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", który zwodowano w u. tygodniu, trawlera dla armatora norweskiego czy statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu.
Z kolei w sobotę w Gdyni odbędzie się nietypowe wodowanie. W gdyńskiej marinie o godzinie 8:00 zwodowany zostanie tramwaj wodny. Jednostka jest kontynuacją tramwajów wodnych, jakie produkuje firma Alumilex Gdynia. Tramwaj o imieniu Słońce Krynicy będzie pływał po Zalewie Wiślanym jako jednostka rekreacyjna.
Wodowanie tramwaju wodnego w Gdyni
Czytaj też: Czy "Kinga" z gdyńskiej stoczni oczaruje włodarzy?
Firma Alumilex Gdynia istnieje na rynku od 1994 roku. Produkcją katamaranów zajmujemy się od początku 2006 roku, jednak od 1994 roku produkuje konstrukcje aluminiowe i stalowe w szerokim zakresie. W swojej ofercie posiada szeroką gamę jednostek do przewożenia pasażerów, zwanych popularnie tramwajami wodnymi. Długość budowanych tramwajów wodnych mieści się w przedziale od 15 do 21 m. Są one zdolne do przewożenia od 50 do 94 pasażerów po wodach śródlądowych.
Miejsca
Opinie (35)
-
2015-07-11 20:14
sejner
Sejner to najbardziej uniwersalny typ statku rybackiego. Przeznaczony jest do polowow ryb pelagicznych roznych gatunkow glownie za pomoca okreznicy.Statek jest dostosowany do narzedzi polowu, ktore nie wymagaja holowania a wiec nie ma potrzeby instalowania silnikow napedowych duzej mocy.
- 4 0
-
2015-11-07 11:36
Puste głowy.
Dlaczego nie mają hełmów ochronnych na głowach?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.