• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynny falowiec na T-shirtach Reserved

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • Kolekcja RE ART - zdjęcie Michała Szlagi.

Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.


Czy umieszczanie prac uznanych fotografów i plastyków na ubraniach to dobry pomysł?


W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.

Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku. Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan



Skąd pomysł na kolekcję?

- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.
  • Kolekcja #GDNCollection właściciela marki Diverse.
  • Kolekcja RE ART - praca Agnieszki Nagórskiej.
  • Marka Sopot Never Sleeps ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.


Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.



Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Dziadowski budynek na dziadowskiej tkaninie, ciekawe co będzie po pierwszym praniu... (1)

    • 5 1

    • Multikulti :D

      • 0 1

  • Film

    Orientuje się ktoś gdzie obejrze film Falowiec na podstawie książki Latawiec z betonu

    • 1 2

  • Kiedys w falowcu mieszkali stoczniowcy,dziennikarze,lekarze,pracownicy teatrow.. (2)

    Dzis jak slysze,mieszka tam Warmia i Mazury.

    • 7 0

    • (1)

      Za komuny wszytsko bylo przemieszane. W jednym mieszkaniu uznany literat, a obok menele alkoholicy. Na szczescie te czasy minely. Oby bezpowrotnie. Polaryzacja to piekna rzecz: jedni od Sasa, inni do lasa.

      • 2 6

      • Jak widac nie zmarnujsze zadnej okazji by sie głupota pochwalic .

        Wydaje ci sie ze jestes lepszym od innych a jestes zwykłym prostakiem i jeszcze sie tym chwalisz i potwierdzasz wpisem .

        • 2 0

  • Przypominam ze mamy 21 wiek jest wiele miejsc usługowych gdzie wydrukują ci koszulkę ze zdjeciem jakim bedziesz chciał!

    A najbardziej śmieszne jest to ze taniej i lepszej jakosci niz z tego sklepu .
    Tutaj oni maja najtańsze podkoszulki dokladnie tak samo produkowane.A do puntu usługowego mozesz przyniesc swoją .

    • 4 0

  • (3)

    Falowiec na Przymorzu to teraz mała warmia hehe;) Swoją drogą to fenomenem jest to, że w obrębie tej nieruchomości nadal utrzymują się bardzo wysokie ceny mieszkań. 20 metrowe kawalerki opyla sie za ponad 240tysi, ba, jeden amant to nawet chciał sprzedać mieszkanie położone na 11 piętrze za grubo ponad 500 tysi... Nawet w nowych mrówkowcach wybudowanych na przeciwko falowca to mieszkania o podobnym metrażu bywają tańsze;)

    • 46 8

    • (2)

      Wiesz, ja mogę wystawić swoje stare skarpetki na sprzedaż za 1 mln złotych. Nie wiem tylko, czy ktoś je kupi.

      • 5 2

      • Jednak mieszkania tam schodzą drogo,

        taki sam metraż też w mrówkowcach - oceanach, porównywalnie a nawet taniej

        • 0 1

      • Jak napiszesz, że prestiżove to pewnie ktoś się znajdzie

        • 3 0

  • (6)

    Ciekawe czy jakość ubrań taka sama jak tych falowców?

    • 38 34

    • Ten falowiec przeżyje każdą współczesną developerke

      • 8 1

    • Jakoś twoich wypowiedzi również slaba

      • 5 0

    • W Diverse zawsze.

      Najlepiej sam sprawdź

      • 2 0

    • (2)

      ze niby takie solidne? no nie sądzę. myślę że raczej do 3 prań.

      • 24 2

      • (1)

        Nie pocieszaj się.
        To slams z robactwem.
        Stoi bo musi, co można zrobić z tymi ludźmi?

        • 6 22

        • covid zrobi co trzeba ;P

          • 2 6

  • firmy podkreślają lokalność dobre sobie (2)

    a nazwali się reserved żeby nikt ich przypadkiem z Polską nie kojarzył huehuehue

    • 17 2

    • No tak

      Lepiej było nazwać Ciuchpol. Międzynarodowy sukces gwarantowany.

      • 4 3

    • Coś jak buty gino rossi

      Kiedyś włoskie prosto ze Słupska, a teraz nawet z Bangladeszu.

      • 5 0

  • Nie kupuje ubrań od Reserved. Nie jeden raz się zblaznili.

    • 5 2

  • Lokalna

    Wizerunek falowca ok , ale po co dodawać na niej tak wielki podpis Pana Kosycarza. Można przecież wkomponiować go w bardziej subtelny sposób. Przez ten zabieg koszulka staje się "lokalna ".

    • 1 0

  • Nie kupuję rzeczy marki Reserved bo jakość strasznie słaba

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane