• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

erka
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.



"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".


Masowiec "Sopot" we flocie PŻM



W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.



"Trójmiejskie" nazwy statków



"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.

Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
erka

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • tam na tej stoczni w Zhoushan są fajne seaman's cluby ktv, kto był ten bedzie wiedział

    • 1 0

  • (7)

    Brawo PŻM! Pokazują, że jednak można prowadzic firmę armatorską w Polsce. I to firmę, która się rozwija. Ostatni chyba płomyk nadziei...

    • 24 18

    • Od kiedy to Monrovia (port rejestracji) leży Polsce?,...Idź ty lepiej pooglądać TVPiS

      • 0 1

    • Nie nazwa decyduje tylko port rejestracji. A ten w Polsce na pewno nie jest, he he...

      • 1 0

    • Taaa (1)

      Tylko że bandera... Liberia ...

      • 7 0

      • ojtam ojtam

        Monrovia brzmi prawie jak Mrągowo

        • 4 0

    • Dlaczego tego nie zbudowała Stocznia Polska? (2)

      przecież PiS obiecywał odbudowę 'zrujnowanego' przemysłu stoczniowego

      • 9 6

      • Bo kontrakt na budowę podpisała świta z nadania poprzedniej waaadzy (1)

        Chińczycy oczywiście przeciągneli kontrakt. I trzeba było dopłacać.

        • 5 11

        • gubisz sie w zeznaniach

          zdecyduj się albo pis rozwija PŻM budując statki w chinach albo wszystko to robota po a pis woli wydawać kasę na nieudolnych troli

          • 9 2

  • (5)

    Sopot to w STM taki statek też jest jeśli dobrze kojarzę

    • 14 1

    • Jak już to SMT

      • 1 0

    • Nie STM tylko w SMT (1)

      SMT - Szykuj Mamo Trumnę - choć osobiście dobrze mi się tam pracowało

      • 4 0

      • Do Michała

        Michał to Ty?

        • 0 0

    • Całe Trójmiasto mieli :)

      Były też we flocie SMT: Gdansk, Gdynia, Warsaw

      • 3 0

    • Smt oczywiście

      • 3 0

  • SMT już dawno nadawało nazwy statków z 3miasta

    Wciąż po Meksyku pływa self discharging masowiec MV Gdynia . Dumnie reprezentuje miasto z morza i marzeń. Pozatym mv Gdańsk również pracuje dzielnie w Afryce. A Sopot zmienił nazwe .

    • 4 0

  • A przez Przekop Mierzei popłynie?

    Woziłby wyngiel do Ostrołęki z Kapsztadu

    • 8 0

  • znafca

    ta chinska mgla ta zolta woda ten caly syf plastki w wodzie goraca (na polnocy zimno)
    a w nagrode do indonezji na beczki ladowac ugiel 2 tyg

    • 2 3

  • nazwa pechowa

    poprzedni "Sopot" zatonął i to nie w sztormie tylko wskutek nieudolności załogi

    • 2 3

  • (1)

    Ratują polskie stocznie.
    Budowa statków to często strata dla stoczni . Zakup statków za granicą, chroni polskie stocznie. Dobra zmiana

    • 37 10

    • kupili masowiec, żeby pływał do Elbląga

      tylko nie sprawdzili, bo się nie zmieści w przekopie. Nie ma już statków które przepłyną przez przekop, co najwyżej yachty

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Przestańcie

    Polskie statki... Budowane w Polsce.macue przykład Gawron, miliardy złotych na via co nigdy nie będzie pływalni, no chyba, że na festynie. Dali chinczykom bo z państwowej kasy by za dużo wałków było.

    • 6 2

  • zx

    SMT co tzn?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane