- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (109 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (51 opinii)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (45 opinii)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej
Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.
"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".
Masowiec "Sopot" we flocie PŻM
W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.
"Trójmiejskie" nazwy statków
"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.
Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
Opinie (106) 6 zablokowanych
-
2019-10-29 00:47
tam na tej stoczni w Zhoushan są fajne seaman's cluby ktv, kto był ten bedzie wiedział
- 1 0
-
2019-10-28 14:17
(7)
Brawo PŻM! Pokazują, że jednak można prowadzic firmę armatorską w Polsce. I to firmę, która się rozwija. Ostatni chyba płomyk nadziei...
- 24 18
-
2019-10-28 22:06
Od kiedy to Monrovia (port rejestracji) leży Polsce?,...Idź ty lepiej pooglądać TVPiS
- 0 1
-
2019-10-28 22:02
Nie nazwa decyduje tylko port rejestracji. A ten w Polsce na pewno nie jest, he he...
- 1 0
-
2019-10-28 15:22
Taaa (1)
Tylko że bandera... Liberia ...
- 7 0
-
2019-10-28 18:44
ojtam ojtam
Monrovia brzmi prawie jak Mrągowo
- 4 0
-
2019-10-28 14:31
Dlaczego tego nie zbudowała Stocznia Polska? (2)
przecież PiS obiecywał odbudowę 'zrujnowanego' przemysłu stoczniowego
- 9 6
-
2019-10-28 14:38
Bo kontrakt na budowę podpisała świta z nadania poprzedniej waaadzy (1)
Chińczycy oczywiście przeciągneli kontrakt. I trzeba było dopłacać.
- 5 11
-
2019-10-28 15:20
gubisz sie w zeznaniach
zdecyduj się albo pis rozwija PŻM budując statki w chinach albo wszystko to robota po a pis woli wydawać kasę na nieudolnych troli
- 9 2
-
2019-10-28 14:09
(5)
Sopot to w STM taki statek też jest jeśli dobrze kojarzę
- 14 1
-
2019-10-28 21:53
Jak już to SMT
- 1 0
-
2019-10-28 16:27
Nie STM tylko w SMT (1)
SMT - Szykuj Mamo Trumnę - choć osobiście dobrze mi się tam pracowało
- 4 0
-
2019-10-28 20:44
Do Michała
Michał to Ty?
- 0 0
-
2019-10-28 15:20
Całe Trójmiasto mieli :)
Były też we flocie SMT: Gdansk, Gdynia, Warsaw
- 3 0
-
2019-10-28 15:09
Smt oczywiście
- 3 0
-
2019-10-28 19:46
SMT już dawno nadawało nazwy statków z 3miasta
Wciąż po Meksyku pływa self discharging masowiec MV Gdynia . Dumnie reprezentuje miasto z morza i marzeń. Pozatym mv Gdańsk również pracuje dzielnie w Afryce. A Sopot zmienił nazwe .
- 4 0
-
2019-10-28 19:22
A przez Przekop Mierzei popłynie?
Woziłby wyngiel do Ostrołęki z Kapsztadu
- 8 0
-
2019-10-28 18:59
znafca
ta chinska mgla ta zolta woda ten caly syf plastki w wodzie goraca (na polnocy zimno)
a w nagrode do indonezji na beczki ladowac ugiel 2 tyg- 2 3
-
2019-10-28 18:50
nazwa pechowa
poprzedni "Sopot" zatonął i to nie w sztormie tylko wskutek nieudolności załogi
- 2 3
-
2019-10-28 15:02
(1)
Ratują polskie stocznie.
Budowa statków to często strata dla stoczni . Zakup statków za granicą, chroni polskie stocznie. Dobra zmiana- 37 10
-
2019-10-28 18:36
kupili masowiec, żeby pływał do Elbląga
tylko nie sprawdzili, bo się nie zmieści w przekopie. Nie ma już statków które przepłyną przez przekop, co najwyżej yachty
- 2 1
-
2019-10-28 17:00
Opinia wyróżniona
Przestańcie
Polskie statki... Budowane w Polsce.macue przykład Gawron, miliardy złotych na via co nigdy nie będzie pływalni, no chyba, że na festynie. Dali chinczykom bo z państwowej kasy by za dużo wałków było.
- 6 2
-
2019-10-28 16:24
zx
SMT co tzn?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.