• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środki ochronne na pokładzie An-225 Mrija

ms
14 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Samolot An-225 Mrija na lotnisku w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.

Ponad 90 ton fartuchów ochronnych, osłon na twarz (tzw. przyłbic), ochraniaczy na buty i masek ochronnych przywiózł do Polski z Chin samolot An-225 Mrija, który we wtorek rano lądowało na Okęciu. Jednym z organizatorów transportu była gdańska Grupa Lotos.



We wtorek rano, na warszawskim lotnisku Okęcie, wylądował Antonow An-225 Mrija. Największy transportowy samolot na świecie wystartował w poniedziałek z lotniska w chińskim Tianjinie.

Maszyna przywiozła do Polski środki ochronne wykorzystywane podczas pandemii koronawirusa SARS-Cov-2.

Na pokładzie samolotu znajdowały się m.in.:

  • maski ochronne typu FFP2 (7 mln sztuk),
  • medyczne kombinezony,
  • ochraniacze na buty,
  • przyłbice chroniące twarz.


Łącznie - zgodnie z informacją podaną przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych - ładunek środków ochronnych ważył 96 ton.

Antonov An-225 Mrija przed lądowaniem w Warszawie



Ponieważ jednak towar, który przyleciał do Polski jest bardzo lekki, jego tonaż nie ma wielkiego znaczenia. Bo choć udźwig Mriji jest niemal dwuipółkrotnie większy, to ładownia samolotu i tak była niemal w całości wypełniona. Dlatego An-225 przyleci do Polski co najmniej jeszcze jeden raz - pod koniec kwietnia.

Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości. Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości.
Realizacja tak dużego transportu w tak trudnym czasie była możliwa dzięki współpracy polskiej dyplomacji (w tym ambasady RP w Pekinie), rządu i dwóch dużych spółek z udziałem skarby państwa: KGHM Polska Miedź oraz Grupy Lotos.

- To, że ten samolot mógł przylecieć do Polski to efekt wielu dni żmudnych negocjacji - mówił obecny przy rozładunku premier Mateusz Morawiecki. - Miliony maseczek, tysiące kombinezonów i innych środków ochronnych trafią za chwilę do Agencji Rezerw Materiałowych.
Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku. Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku.
- Naszym wspólnym celem był (i jest nadal) jak najszybszy transport jak największej liczby środków ochrony indywidualnej - dodał Paweł Jan Majewski, obecny na lotnisku prezes zarządu Grupy Lotos. - Wiemy jak bardzo te rzeczy są teraz potrzebne służbom w naszym kraju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią akcji na tak wielką skalę.
Z towaru zamówionego przez Grupę Lotos na pokładzie An-225 przyleciało 200 tys. sztuk fartuchów ochronnych i 100 tys. par ochraniaczy na buty. To mniej więcej jedna trzecia sprzętu zamówionego przez gdański koncern. Reszta czeka w Chinach.

Dlatego szef koncernu paliwowego podkreślił, że nie jest to ostatni transport realizowany przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

Samolot Antonow An-225 Mrija ("mrija" po ukraińsku znaczy "marzenie") to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-piętrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR, w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 250 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.
12:00 15 KWIETNIA 20

(29 opinii)

Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
ms

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (3)

    Na lotnisku w Genewie 6 kwietnia wylądował transport 92 ton masek etc. w ramach zabezpieczenia przed koronawirusem. Przywiózł je samolot szwajcarskich linii lotniczych (tak, tyle się w nim zmieściło, chociaż nie był to największy samolot świata). Ani władze państwowe, ani kantonalne nie udały się na lotnisko w ramach powitań... Zamiast tego sprowadziły zaopatrzenie medyczne także z Szanghaju :D

    • 51 4

    • Bo się nie rozliczyli z ponazistowskich/niemieckich kont z drugiej wojny.
      To i mają na samolot i inne rzeczy

      • 1 3

    • LOT

      Do Polski też dostarczany sprzęt ochronny z Chin samolotami LOT-u ( Dreamlinery). Spóirz na Flight24 i wyszukaj LOT, loty 79xx to dostawy sprzetu.

      • 2 0

    • Tylko taki towar liczy się na metry sześcienne nie na tony powiedz ile m3 jak masz takie dane

      • 4 0

  • 70, 80, czy 90t ? (5)

    Słyszałem 3 wersje o ilości dostarczonych środków ochronnych, wiec która jest prawdziwa?

    • 19 4

    • 90t.

      • 1 0

    • 90 ton jak zawilgłe, 70 jak suche

      • 3 0

    • Bez kozery powiem...500!
      A co!? Można.

      • 1 0

    • wybory

      Oczywiście ta najprawdziwsza . to były tooooooonyyy

      • 0 0

    • Tonaż dostawy zależy od medium z którego korzystasz ;)

      • 0 0

  • (4)

    Czyli poczta polska będzie mogła teraz wciskać to g...o biednym emerytom za niebotyczne pieniądze. Oto sukces tego zasr...go rządu. Łatanie budżetu za pomocą najbiedniejszych.

    • 38 11

    • Nikt nie będzie sprzedawał masek ffp2 na poczcie.

      • 3 0

    • (2)

      Pp jest ok.
      Zawsze jak wysyłam list to kupuje tam sobie gazetkę i słodycze, ostatnio też baranka z czekolady

      • 4 1

      • Ostatnio nawet podwawelska byla. (1)

        A w piatki mozna dostac schab.

        • 4 0

        • Chyba dorsza w piątek raczej

          • 2 0

  • A spadajcie.

    Czardasza nie odkryli

    Kaszub z powołania

    • 4 4

  • (1)

    Jakie szczęście, że obecnie nie rządzą poprzednicy. Ministra Kopacz z 14 karatowym wodzem, wyczarterowanym samolotem Wizzair przywieźli by osobiście kilka reklamówek i dwa kartony środków ochronnych. Oczywiście stacja TVN przeprowadziła by relacje live z tego wydarzenia.

    • 13 41

    • I wyszło by taniej...

      • 2 0

  • maseczki szyjemy sobie sami (3)

    Dlaczego ludzie nie chcą tego widzieć że Europa upada na dno ? Eurokołchoz się kończy , dlaczego ludzie są tak zaślepieni . Kiedyś dumna europa pomagała azji .Jest to celowe i zamierzone działanie Elit , nie politycznych - finansowych ,oni wiedzą jak to sie skończy ,wszystko idzie według scenariusza ,nastepnym etapem będzie wzięcie ludzi za pysk i do roboty za tzw.miskę ryżu - często w azjatyckiej firmie a jak się nie podoba to na trawę i żryj .Maseczki uszyjcie sobie sami bo Europejczycy już nie potrafią pracowac ,ciężko pracować . CHiny niedługo powiedzą że już niechcą euro i dolarów ,po co im jak wszystko mają .

    • 17 15

    • (1)

      A z czego szyjesz? Taka maseczka najlepiej żeby posiadała filtr, albo jakieś trzy warstwy. A mówią, żeby szalami się okrywać...to dopiero bzdura.

      • 0 0

      • Najlepsze z miseczki biustonosza wychodzą tylko rozmiar trzeba dopasować aby całej głowy nie zakryło

        • 0 0

    • pieniądze

      Oddaj dziadu pieniądze za las :) i spadaj do Afryki

      • 0 0

  • Biedna Polska

    To takie typowo polskie, w kazdym innym kraju ludzie by sie cieszyli a u nas tylko narzekania i
    trolowskie opinie, to straszne

    • 13 31

  • Propaganda jak za prl (5)

    Taki tonaż przewiózł by taniej boeing transportowy...

    • 31 8

    • i jakie gwiazdy na fotkach

      • 6 1

    • (3)

      Nie chodzi o wage tylko o objetosc towaru fachowcu !!!

      • 7 4

      • Ja bym to prożniowo zapakował i wysłał po to 1000 busów t4 na gka/gwe z zaprawionymi kierowcami.
        Wyszłoby taniej vw bus w tdi to maks 7 litrów na sto, a i ludzie by zarobili.

        • 3 1

      • W każdej publicznej informacji

        jest mowa o wadze...

        Ministerstwo aktywów państwowych podaje na swojej stronie ilość 400 ton !

        (Ale z propagandy jesteś dumny ?)

        • 2 0

      • Oj frycu, nie sprawdziłeś...

        Przywieziono ~850m3 ładunku, który mieści się w boeingu 747-8f

        Antek mieści 1200m3.

        • 2 0

  • Orlen (1)

    Po produkcji płynu do dezynfekcji następny wielki sukces super managera Obajtka.

    • 21 5

    • pis

      Skończy się era Obajtka . jak wszyscy pójdziemy majtkach :)

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Takie małe pytanko do speców od logistyki, których jest tu mnóstwo: (25)

    Czy do tira o ładowności 20 ton wejdzie 20 ton styropianu? Czy jak chcę przewieźć 5 ton styropianu czy bardziej opłaca mi się wziąć 1 tira czy 3 mniejsze samochody ciężarowe? Bez obliczeń się nie da. Ten sprzęt to ładunek przestrzenny. I myślę, że spece od logistyki dobrze to policzyli. A swoją drogą wolałbym, żeby ten sprzęt został wytworzony u nas w kraju.

    • 157 16

    • (3)

      Ehh
      Jestem nowoczesny, skończyłem politologie zaocznie... to chyba zadanie dla doktorów od nudnej matematyki.
      Ja odpuszczam
      No ale na logikę moja magistra to jak na tira wchodzi 20 ton to że ładuje 20 ton czego tam chce.

      • 7 21

      • objętość (2)

        tyle że objętościowo ciągnik siodłowy nie pomieści 20 ton styropianu

        • 12 1

        • (1)

          Ciągnik siodłowy nie pomieści nic poza kierowcą i jego rzeczami.

          • 18 4

          • plus leśny ssak

            • 10 0

    • tak

      pod warunkiem, że przewieziesz granulat do produkcji, a nie gotowy produkt. A na poważnie to styropian nie jest ładunkiem potrzebnym na tzw. wczoraj

      • 10 4

    • (2)

      Masz rację. ale tutaj mamy do czynienia z ładunkiem małogabarytowym (maseczki itp.) więc nie byłoby problemem ze spakowaniem takiej samej przesyłki do mniejszego samolotu.

      • 6 17

      • ze spakowaniem styropianu nawet do furgonu nie byłoby problemu

        ale, czy furgonami przewozimy jednak styropian na duże odległości

        • 7 0

      • Ja uważam że spokojnie można było wysłać pocztą.

        • 13 0

    • (3)

      Ale na tle Największego Samolotu można się pokazać!

      • 10 13

      • Przynajmniej linami go nie ciągną (2)

        • 9 0

        • ...Sasin (1)

          kwintesencja pisowskiej inteligencji...

          • 7 6

          • Co ma Sasin do tego?

            Samolot był ciągany przez kwiat wybitnych intelektualistów pomorskich

            • 4 0

    • Miało być 400ton sprzętu (2)

      Jest 80 ton brawo normalnie jesteśmy najlepsi.
      Qr.. przecież to zwykła pokazówka.
      U naszych sasiadów każdego dnia laduje kilka samolotów ze sprzętem a my podnietka jednym nie wiem czy się śmiać czy płakać!!!!!

      • 27 17

      • Dla ścisłości 90 ton, a samolot był wypełniony (1)

        Przyczepy nie dało się zamontować do samolotu. Reszta będzie dostarczona następnym kursem

        • 10 2

        • Czy sprzęt spełnia normy i ma certyfikaty?

          Czy to odrzuty innych państw?

          • 0 3

    • Zobacz ile tir ma m3. Styropian raczej jest lekki, pewnie są też różne rodzaje itd itp np. na m3, to sobie sprawdziłem, jakiegos tam typu, wchodzi ok.20 kg. Niechby były i cięższe. Gabarytowo zajmie dużo miejsca, ale wagowo to będzie mało.

      • 6 1

    • Nie opłaca się... w 5 tygodni od ogłoszenia epidemii

      To się bardziej opłaca rozwalić gospodarkę, wywalić kasę na zasiłki dla tych co prace w kraju stracili, a prace dać Chińczykom i Antonovom.
      Hurra!!! Brawo rząd...

      • 11 5

    • Czytałem już wypowiedź od speców od logistyki (1)

      I lepiej nie będę jej tu przytaczał bo ręce opadają. Ten Antonow był potrzebny tylko i wyłącznie do wspólnych zdjęć przy rozładowywaniu. Szkoda też że trójmiasto.pl szerzy pisowska propagandę na swoich stronach.

      • 11 9

      • Gdyby tak było, to by jeszcze ten samolot ciągnęli linami

        • 6 2

    • A do czego

      styropian na koronawirusa?

      (Przekonaj mnie, że pisuar ma speców od czegokolwiek...)

      • 1 4

    • Resztę skradziono (1)

      Czytałam gdzieś, że przyleciało o wiele więcej materiału ale oficjalnie powiedziano o mniejszej ilości. Skradzione? Wzięte dla swoich? Myślę, że tak

      • 0 3

      • Tak, masz rację

        Samolot miał jeszcze przyczepę z towarem, którą po drodze skradziono

        • 3 0

    • Objętość jaką przetransportowano

      to ~850m3. Zmieściłaby się w boeing 747-8f.

      • 2 2

    • Na zdjęciu widać (1)

      że ładownia w połowie pusta.

      • 0 2

      • nie zgodzę się z Tobą, ja widziałem, że ładownia była w połowie pełna!

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane