• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środki ochronne na pokładzie An-225 Mrija

ms
14 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Samolot An-225 Mrija na lotnisku w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.

Ponad 90 ton fartuchów ochronnych, osłon na twarz (tzw. przyłbic), ochraniaczy na buty i masek ochronnych przywiózł do Polski z Chin samolot An-225 Mrija, który we wtorek rano lądowało na Okęciu. Jednym z organizatorów transportu była gdańska Grupa Lotos.



We wtorek rano, na warszawskim lotnisku Okęcie, wylądował Antonow An-225 Mrija. Największy transportowy samolot na świecie wystartował w poniedziałek z lotniska w chińskim Tianjinie.

Maszyna przywiozła do Polski środki ochronne wykorzystywane podczas pandemii koronawirusa SARS-Cov-2.

Na pokładzie samolotu znajdowały się m.in.:

  • maski ochronne typu FFP2 (7 mln sztuk),
  • medyczne kombinezony,
  • ochraniacze na buty,
  • przyłbice chroniące twarz.


Łącznie - zgodnie z informacją podaną przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych - ładunek środków ochronnych ważył 96 ton.

Antonov An-225 Mrija przed lądowaniem w Warszawie



Ponieważ jednak towar, który przyleciał do Polski jest bardzo lekki, jego tonaż nie ma wielkiego znaczenia. Bo choć udźwig Mriji jest niemal dwuipółkrotnie większy, to ładownia samolotu i tak była niemal w całości wypełniona. Dlatego An-225 przyleci do Polski co najmniej jeszcze jeden raz - pod koniec kwietnia.

Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości. Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości.
Realizacja tak dużego transportu w tak trudnym czasie była możliwa dzięki współpracy polskiej dyplomacji (w tym ambasady RP w Pekinie), rządu i dwóch dużych spółek z udziałem skarby państwa: KGHM Polska Miedź oraz Grupy Lotos.

- To, że ten samolot mógł przylecieć do Polski to efekt wielu dni żmudnych negocjacji - mówił obecny przy rozładunku premier Mateusz Morawiecki. - Miliony maseczek, tysiące kombinezonów i innych środków ochronnych trafią za chwilę do Agencji Rezerw Materiałowych.
Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku. Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku.
- Naszym wspólnym celem był (i jest nadal) jak najszybszy transport jak największej liczby środków ochrony indywidualnej - dodał Paweł Jan Majewski, obecny na lotnisku prezes zarządu Grupy Lotos. - Wiemy jak bardzo te rzeczy są teraz potrzebne służbom w naszym kraju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią akcji na tak wielką skalę.
Z towaru zamówionego przez Grupę Lotos na pokładzie An-225 przyleciało 200 tys. sztuk fartuchów ochronnych i 100 tys. par ochraniaczy na buty. To mniej więcej jedna trzecia sprzętu zamówionego przez gdański koncern. Reszta czeka w Chinach.

Dlatego szef koncernu paliwowego podkreślił, że nie jest to ostatni transport realizowany przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

Samolot Antonow An-225 Mrija ("mrija" po ukraińsku znaczy "marzenie") to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-piętrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR, w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 250 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.
12:00 15 KWIETNIA 20

(29 opinii)

Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
ms

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • Propaganda i nic więcej (1)

    Zwykła szopka dla gawiedzi. Pisowski rząd wszystkie problemy rozwiązuje za pomocą topornej propagandy. Po to właśnie poszły te 2 miliardy na TVPis.

    • 23 10

    • A na co poszly 220 miliardow z VAT za czasow POpaprancow ?

      • 2 3

  • I w taki spoosob Chinska gospodarka sie podniesie, a nasza padnie

    • 27 4

  • (1)

    Było kiedyś takie zadanie dla dzieci:
    Co jest cięższe, kilogram pierza, czy kilogram kamieni?
    Jak widać po komentarzach w sieci jeszcze nie wszyscy wpadli na jego rozwiązanie, a właściwie na istotę rozwiązania. Podobnie choć nie wprost jest z tym samolotem i nie chodzi tu o ciężar.

    • 22 1

    • Prymityne trolle tego nigdy nie zrozumieja

      • 2 0

  • Miś (1)

    Miś musi być duży...

    • 23 5

    • pis

      Najlepiej żeby był największy na podwórku

      • 0 0

  • Do wiadomości nienawistników (5)

    Wiem, wiem, staracie się towarzysze jak możecie. Ale.... fakty są takie, że jest was garstka. Taka mała, głośna grupka krzykaczy. A rząd, i tak ma poparcie 60-80%. Więc coś słabo z wami...

    • 19 30

    • wg. Twojego sondażu rząd ma poparcie 34%, a 60% to spadek poparcia właśnie o te 60%.

      • 2 3

    • 60-80%? (1)

      Tak mało? TVPis powinien ogłosić, że rząd kaczystowski ma już 200% poparcia.
      Jakoś słabo się towarzysze starają, oj słabo...
      PS. Wyłącz TVPis i posłuchaj co ludzie na mieście mówią, to się przekonasz, że PIS ma poparcie w granicach 20% czyli swojego betonowego elektoratu, bo zwykli ludzie już dawno przejrzeli na oczy.

      • 10 6

      • Chyba "w" mieście a nie "na" mieście

        • 1 6

    • pis

      Skończy się 500+ , inaczej zakaszlesz, a puki co pokarz twarz pisowcu, Poparcie 60+ % a jakoś nikogo wśród znajomych....wychodzi na to że co trzeciemu powinienem nakichać w nos :) krypto pisowiec =krypto komuch

      • 1 1

    • Te 60- 80 % to ma poparcia ale w PiS ie a jest was wszystkich razem nomen omen członków i zwolenników w porywach max 5 mln. Zobaczymy ilu z was zostanie za jakieś 7-8 miesięcy kiedy skończy się wasze eldorado a się skończy.

      • 0 0

  • Jacy jesteśmy ?

    materiały potrzebne ale po co ta propagandowa ustawka ?

    • 17 7

  • Jak rok temu przypłynął statek z towerem z Chin, gdzie między innymi (3)

    jakiś importer zamówił sprzęt medyczny, to PIS nie robiło zdjęć przy jednym z dziesięciu kontenerów w których był ten sprzęt.

    Dziś zaś to urasta do miana cudu przy którym trzeba sobie pyknać fote dla prasy.

    Czy naprawde dla tych, którzy tam siedzą na stołkach, zorganizowanie tego transportu to jest epokowe wydarzenie?

    "Dlatego szef koncernu paliwowego podkreślił, że nie jest to ostatni transport realizowany przez spółki z udziałem Skarbu Państwa. " BUhahahahahha - naprawde? Prywatni importerzy robią to nacodzień bez organizowania konferencji.

    CO za szopka.

    • 28 7

    • (2)

      haha dobra wypowiedz. jakis rok temu jakis sprzet, jakis importer cos tam gdzies tam stuka ale nie wiem panie jestem specem ale na codzien robie na smieciowce za 15zl na godzine

      • 4 3

      • No dobrze, to napisze to zgodnie z Twoim poziomem intelektualnym. (1)

        (ewentualnie wytycznymi, w Twoim gmachu rządowego trollingu)
        W Polsce jest masa firm, która importuje towar, między innymi z Chin. Robią to od wielu lat, bez pomocy rządu. Wyobraź sobie, że dla nich taki transporty to codzienność. Te firmy dostarczały te maseczki, sprzęt medyczny do aptek, do szpitali przed pandemią.

        Więc sobie otwórz swoją mózgowicę i wyobraź(rozumiem, myślenie(wyobraźnia) może Ciebie zaboleć), że takie transporty odbywały i odbywają się ciągle bez oprawy medialnej i bez pomocy rządu.

        Za PRL mówiono o przypłynięciu transportu cytryn, teraz mówi się o przylocie transportu maseczek. Jeśli czytają to tęskniący za komuną to pewnie się cieszy. Jeśli są tacy co jej nie znają - to właśnie tak wyglądała komuna.

        • 6 3

        • celnie

          choć też jestem zdania że trolik nie przemyśli, jest z innej rzeczywistości

          • 0 0

  • (5)

    Od pierwszego dnia paranoi wirusowej rzad powinien uruchomić zakłady w Polsce do produkcji materiałów ochronnych, a nie płacić innym krajom. Dziś byłoby już wszystkiego pod dostatkiem z polskiej produkcji.

    • 24 5

    • (3)

      czemu nie otworzyles, bylbys myliarderem

      • 3 1

      • (2)

        Bo nie mam kapitału i się na tym nie znam. A co jest trudnego w zorganizowaniu dla rządu takich zakładów? mają pieniądze, specjalistów, mogą podjąć współprace z firmami. Jeśli produkcja maseczek, rękawiczek, płynów itp. ich przerasta to jak chcą rządzić tak dużym krajem i gospodarką.

        • 2 3

        • (1)

          Jak sie na czyms nie znasz to siedz cicho, cala Europa boryka sie z tym problemem a ty bys to sam rozwiazal.Material do produkcji specjalistycznych maseczek rowniez sprowadzany jest z Chin !

          • 3 1

          • Jaki to jest konkretnie specjalistyczny materiał o którym piszesz? skąd Chiny go biorą? z kosmosu? Sprowadzili "200 tys. sztuk fartuchów ochronnych i 100 tys. par ochraniaczy na buty" tego też nie potrafią u nas wyprodukować?

            • 1 0

    • Zakłady to jeszcze trzeba mieć , żółtki są od roboty -do czasu.

      • 0 0

  • To już 6-ty samolot cargo z dostawą (największą) sprzętu medycznego. Brawo dla rządu! (1)

    Tak trzymać!

    • 10 24

    • A nie 10-ty samolot cargo z dostawą?

      • 0 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film An-225 Mrija przywiózł sprzęt zamówiony m.in. przez Lotos

    (2)

    I gdzie jest ten sprzet? Bo w szpitalach go brakuje

    • 27 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane