• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek Coey Viking przekazany armatorowi

VIK
21 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Kolejny prom dla BC Ferries



Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.

Gospodarka morska w Trójmieście



Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
VIK

Miejsca

Opinie (49) 3 zablokowane

  • A kto... (1)

    ...go projektował?

    • 0 0

    • Projekt Wartsila

      A dokladnie Wartsila Ship Design

      • 0 0

  • Gdzie prom pinokia? (2)

    • 30 6

    • Tam gdzie najbliższe lotnisko rudego ...uja (1)

      • 3 16

      • raczej tam gdzie port centralny chciałeś powiedzieć

        • 1 0

  • Czyli jednak mozna cos w polskiej stoczni zbudowac (1)

    Niestety stocznia koniecznie musi być prywatna, nie państwowa

    • 64 0

    • to chyba dobrze że prywatna

      za komuną tęsknisz??

      • 0 0

  • (13)

    jak PiS nie "pomaga" to widać jakoś idzie i nie kończy się na pokazowym święceniu wyimaginowanej stępki wyjętej z krzaków a później nic

    • 108 21

    • (5)

      Ale wiesz że kadłub tej łajby stał kilka lat w krzakach, bo poprzedni armator nie odebrał? W tym przypadku to przy jakoś idzie trzeba kłaść mocny nacisk na jakoś

      • 10 7

      • Pracowałem przy tym statku. (3)

        Kadłub nigdy nie stał w krzakach.

        • 13 9

        • Stały oba kilka lat. Remontowa szukała kupców oferując między innymi Petrobalticowi. Ale one za duże i za kosztowne.

          • 0 0

        • Stał na północnej

          • 7 1

        • Widocznie masz zbyt nikłą wiedzę na ten temat.
          https://m.trojmiasto.pl/biznes/Remontowa-w-koncu-pozbyla-sie-dwoch-PSV-n139180.html

          • 5 2

      • może nie chciał statku pryskanego przez klechę? znaczy "święconego"

        • 9 6

    • Jak tuskaszenko pomógł stoczni w Gdyni to już jej nie ma (1)

      Tvnrassija

      • 3 5

      • A JAK Gierek je budował... kolejny co się najada wspomnieniem o obiedzie

        • 0 0

    • własnie pomaga (1)

      • 7 24

      • tak słyszałem 800 tysięcy z tarczy 2.0 DLA rydzyka

        • 1 0

    • A co ma wspólnego PiS ze Szwecją?? Nie bredź "człowieku". (2)

      • 10 3

      • na cale szczescie nic.... (1)

        no oprocz tamtejszych patridiotow glosujacych na gnoma, bedac tam

        • 8 2

        • A tam nie uciekają komuniści z bratem Michnika na czele? To chyba nie jest elektorat PiS?

          • 5 9

  • No i super. (1)

    Grunt to pracować i nie dokładać do interesu.

    • 59 0

    • stocznia nie dokłada tylko podwykonawcy...!!!!

      • 0 0

  • wybudują trzy skorupki na rok i wielki krzyk - Korea buduje rocznie 186 statków (5)

    • 8 18

    • Ale w Korei nie ma PiSu (4)

      • 14 4

      • gsr the best (1)

        zaPOmniałeś POlszewiku kto załatwił stocznie w Polsce? ,przyPOminasz sobie inwestora z Kataru czy półmroczność cię całkiem ogarneła!??!

        • 2 2

        • Mylisz stocznie.

          W GSR nigdy nie było żadnegi inwestora z Kataru. To prywatna polska firma z polskim kapitałem.

          • 1 0

      • (1)

        Ani PO

        • 5 3

        • Ani stoczni w Radomiu

          • 3 0

  • Budowa nowego czy przebudowa starego kadłuba? (3)

    Czy wie ktoś, czy to zupełnie nowa jednostka czy wykorzystany ten kadłub, co chyba 10 lat "w krzakach stał"?

    • 2 0

    • Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM (2)

      Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM co sie wycofał, stał w krzakach 4 lata - ciekawe jak żarówka pozbierał części z magazynów do nich bo były to projekty mocno popożyczane na inne :)
      Strach na tym płynąć bo sporo rzeczy po gwarancji i po atestach, prewnie wkrotce pójdą naprawy gwarancyjne jak się dotrze.

      • 3 1

      • Akurat (1)

        Co z ciebie za prezes skoro nawet nie wiesz, czy to jest jednostka nr 3, czy 4? W "starym" kadłubie statku dla Siema zrobili nowe wyposażenie dla Borealisa. Teraz to najnowocześniejszy statek o napędzie hybrydowym z pakiem bateryjnym na rynku offshore. A goście od armatora byli na próbach i wszytko sami dokładnie oglądali, więc nie pisz głupot tylko po to, żeby dop... stoczni, która wciąż buduje statki.

        • 3 0

        • dobrze

          wszystko jedno - dobrze, że jeden kłopot zakończył lepiej niż cena złomu choć kosztowało to dużo i rzeczywiście gwarancje przeszły na stocznie -w każdym razie remontowa ciągle skuteczna, choć z ekonomią nie jest najlepiej...

          • 1 0

  • GSR (2)

    Tak naprawdę to GSR zskończyła budowę a nie RSB

    • 9 1

    • Ale (1)

      na zlecenie RSB

      • 0 0

      • he

        ledwie i za duuużą kasę - jak to GSR

        • 0 0

  • No i pięknie.

    • 0 0

  • Tak trzymać.

    Gratulacje dla ofiarnej załogi kadłubowni.

    • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane