- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (67 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Statek Coey Viking przekazany armatorowi
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Kolejny prom dla BC Ferries
Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Gospodarka morska w Trójmieście
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
Miejsca
Opinie (49) 3 zablokowane
-
2021-01-22 13:02
A kto... (1)
...go projektował?
- 0 0
-
2021-01-26 00:53
Projekt Wartsila
A dokladnie Wartsila Ship Design
- 0 0
-
2021-01-21 17:41
Gdzie prom pinokia? (2)
- 30 6
-
2021-01-21 17:48
Tam gdzie najbliższe lotnisko rudego ...uja (1)
- 3 16
-
2021-01-25 10:02
raczej tam gdzie port centralny chciałeś powiedzieć
- 1 0
-
2021-01-21 15:44
Czyli jednak mozna cos w polskiej stoczni zbudowac (1)
Niestety stocznia koniecznie musi być prywatna, nie państwowa
- 64 0
-
2021-01-24 00:25
to chyba dobrze że prywatna
za komuną tęsknisz??
- 0 0
-
2021-01-21 14:35
(13)
jak PiS nie "pomaga" to widać jakoś idzie i nie kończy się na pokazowym święceniu wyimaginowanej stępki wyjętej z krzaków a później nic
- 108 21
-
2021-01-21 15:09
(5)
Ale wiesz że kadłub tej łajby stał kilka lat w krzakach, bo poprzedni armator nie odebrał? W tym przypadku to przy jakoś idzie trzeba kłaść mocny nacisk na jakoś
- 10 7
-
2021-01-21 15:20
Pracowałem przy tym statku. (3)
Kadłub nigdy nie stał w krzakach.
- 13 9
-
2021-01-23 16:23
Stały oba kilka lat. Remontowa szukała kupców oferując między innymi Petrobalticowi. Ale one za duże i za kosztowne.
- 0 0
-
2021-01-21 16:10
Stał na północnej
- 7 1
-
2021-01-21 15:41
Widocznie masz zbyt nikłą wiedzę na ten temat.
https://m.trojmiasto.pl/biznes/Remontowa-w-koncu-pozbyla-sie-dwoch-PSV-n139180.html- 5 2
-
2021-01-21 15:21
może nie chciał statku pryskanego przez klechę? znaczy "święconego"
- 9 6
-
2021-01-21 21:39
Jak tuskaszenko pomógł stoczni w Gdyni to już jej nie ma (1)
Tvnrassija
- 3 5
-
2021-01-22 10:24
A JAK Gierek je budował... kolejny co się najada wspomnieniem o obiedzie
- 0 0
-
2021-01-21 14:49
własnie pomaga (1)
- 7 24
-
2021-01-22 10:22
tak słyszałem 800 tysięcy z tarczy 2.0 DLA rydzyka
- 1 0
-
2021-01-21 15:59
A co ma wspólnego PiS ze Szwecją?? Nie bredź "człowieku". (2)
- 10 3
-
2021-01-21 17:41
na cale szczescie nic.... (1)
no oprocz tamtejszych patridiotow glosujacych na gnoma, bedac tam
- 8 2
-
2021-01-21 17:55
A tam nie uciekają komuniści z bratem Michnika na czele? To chyba nie jest elektorat PiS?
- 5 9
-
2021-01-21 14:53
No i super. (1)
Grunt to pracować i nie dokładać do interesu.
- 59 0
-
2021-01-23 11:34
stocznia nie dokłada tylko podwykonawcy...!!!!
- 0 0
-
2021-01-21 21:26
wybudują trzy skorupki na rok i wielki krzyk - Korea buduje rocznie 186 statków (5)
- 8 18
-
2021-01-21 21:55
Ale w Korei nie ma PiSu (4)
- 14 4
-
2021-01-22 10:55
gsr the best (1)
zaPOmniałeś POlszewiku kto załatwił stocznie w Polsce? ,przyPOminasz sobie inwestora z Kataru czy półmroczność cię całkiem ogarneła!??!
- 2 2
-
2021-01-22 22:31
Mylisz stocznie.
W GSR nigdy nie było żadnegi inwestora z Kataru. To prywatna polska firma z polskim kapitałem.
- 1 0
-
2021-01-21 23:51
(1)
Ani PO
- 5 3
-
2021-01-22 05:25
Ani stoczni w Radomiu
- 3 0
-
2021-01-22 07:04
Budowa nowego czy przebudowa starego kadłuba? (3)
Czy wie ktoś, czy to zupełnie nowa jednostka czy wykorzystany ten kadłub, co chyba 10 lat "w krzakach stał"?
- 2 0
-
2021-01-22 09:33
Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM (2)
Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM co sie wycofał, stał w krzakach 4 lata - ciekawe jak żarówka pozbierał części z magazynów do nich bo były to projekty mocno popożyczane na inne :)
Strach na tym płynąć bo sporo rzeczy po gwarancji i po atestach, prewnie wkrotce pójdą naprawy gwarancyjne jak się dotrze.- 3 1
-
2021-01-22 11:58
Akurat (1)
Co z ciebie za prezes skoro nawet nie wiesz, czy to jest jednostka nr 3, czy 4? W "starym" kadłubie statku dla Siema zrobili nowe wyposażenie dla Borealisa. Teraz to najnowocześniejszy statek o napędzie hybrydowym z pakiem bateryjnym na rynku offshore. A goście od armatora byli na próbach i wszytko sami dokładnie oglądali, więc nie pisz głupot tylko po to, żeby dop... stoczni, która wciąż buduje statki.
- 3 0
-
2021-01-22 15:51
dobrze
wszystko jedno - dobrze, że jeden kłopot zakończył lepiej niż cena złomu choć kosztowało to dużo i rzeczywiście gwarancje przeszły na stocznie -w każdym razie remontowa ciągle skuteczna, choć z ekonomią nie jest najlepiej...
- 1 0
-
2021-01-22 10:37
GSR (2)
Tak naprawdę to GSR zskończyła budowę a nie RSB
- 9 1
-
2021-01-22 13:17
Ale (1)
na zlecenie RSB
- 0 0
-
2021-01-22 15:47
he
ledwie i za duuużą kasę - jak to GSR
- 0 0
-
2021-01-22 13:18
No i pięknie.
- 0 0
-
2021-01-22 09:34
Tak trzymać.
Gratulacje dla ofiarnej załogi kadłubowni.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.