- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (108 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Statek Coey Viking przekazany armatorowi
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Kolejny prom dla BC Ferries
Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Gospodarka morska w Trójmieście
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
Miejsca
Opinie (49) 3 zablokowane
-
2021-01-21 14:35
(13)
jak PiS nie "pomaga" to widać jakoś idzie i nie kończy się na pokazowym święceniu wyimaginowanej stępki wyjętej z krzaków a później nic
- 108 21
-
2021-01-21 14:49
własnie pomaga (1)
- 7 24
-
2021-01-22 10:22
tak słyszałem 800 tysięcy z tarczy 2.0 DLA rydzyka
- 1 0
-
2021-01-21 15:09
(5)
Ale wiesz że kadłub tej łajby stał kilka lat w krzakach, bo poprzedni armator nie odebrał? W tym przypadku to przy jakoś idzie trzeba kłaść mocny nacisk na jakoś
- 10 7
-
2021-01-21 15:20
Pracowałem przy tym statku. (3)
Kadłub nigdy nie stał w krzakach.
- 13 9
-
2021-01-21 15:41
Widocznie masz zbyt nikłą wiedzę na ten temat.
https://m.trojmiasto.pl/biznes/Remontowa-w-koncu-pozbyla-sie-dwoch-PSV-n139180.html- 5 2
-
2021-01-21 16:10
Stał na północnej
- 7 1
-
2021-01-23 16:23
Stały oba kilka lat. Remontowa szukała kupców oferując między innymi Petrobalticowi. Ale one za duże i za kosztowne.
- 0 0
-
2021-01-21 15:21
może nie chciał statku pryskanego przez klechę? znaczy "święconego"
- 9 6
-
2021-01-21 15:59
A co ma wspólnego PiS ze Szwecją?? Nie bredź "człowieku". (2)
- 10 3
-
2021-01-21 17:41
na cale szczescie nic.... (1)
no oprocz tamtejszych patridiotow glosujacych na gnoma, bedac tam
- 8 2
-
2021-01-21 17:55
A tam nie uciekają komuniści z bratem Michnika na czele? To chyba nie jest elektorat PiS?
- 5 9
-
2021-01-21 21:39
Jak tuskaszenko pomógł stoczni w Gdyni to już jej nie ma (1)
Tvnrassija
- 3 5
-
2021-01-22 10:24
A JAK Gierek je budował... kolejny co się najada wspomnieniem o obiedzie
- 0 0
-
2021-01-21 14:53
No i super. (1)
Grunt to pracować i nie dokładać do interesu.
- 59 0
-
2021-01-23 11:34
stocznia nie dokłada tylko podwykonawcy...!!!!
- 0 0
-
2021-01-21 15:03
(3)
To teraz czekamy żeby szybko powstały ładowarki na oceanach i morzach aby te "ekologiczne" elektryczne statki mogły się podładować w trasie.
- 13 27
-
2021-01-21 15:22
Ten statek ma napęd hybrydowy.
Akumulatory ładuje sobie sam
- 23 2
-
2021-01-21 23:15
(1)
Panie tu gas napędza pradnice a pradnice ładuja baterie i statek sam jedzie
- 2 0
-
2021-01-22 05:23
Jedzie jak teściowa z górki na rowerze
- 2 0
-
2021-01-21 15:44
Czyli jednak mozna cos w polskiej stoczni zbudowac (1)
Niestety stocznia koniecznie musi być prywatna, nie państwowa
- 64 0
-
2021-01-24 00:25
to chyba dobrze że prywatna
za komuną tęsknisz??
- 0 0
-
2021-01-21 15:58
.........że tak powiem............bardzo ładny :-) (1)
- 30 0
-
2021-01-21 16:07
Miło widzieć, słyszeć i czytać, że Polska wciąż potrafi budować statki.
- 6 0
-
2021-01-21 16:54
To zaprawdę dziwne że ten statek powstał bez Narodowego Programu Wspierania Budowy Statków Morskich :) (2)
- 39 6
-
2021-01-21 17:47
Tusk z Makrelą pomagali i dlatego udało się go wyciągnąć z krzaków i ukończyć (1)
- 1 15
-
2021-01-21 18:55
brałeś już dzisiaj tabletki ?
bo nie ma poprawy
- 11 0
-
2021-01-21 17:41
Gdzie prom pinokia? (2)
- 30 6
-
2021-01-21 17:48
Tam gdzie najbliższe lotnisko rudego ...uja (1)
- 3 16
-
2021-01-25 10:02
raczej tam gdzie port centralny chciałeś powiedzieć
- 1 0
-
2021-01-21 19:47
sprostowanie wykonawcy
- 1 0
-
2021-01-21 20:54
Statki się budują
Gdy związki zawodowe stoczni nie psują
- 21 0
-
2021-01-21 21:26
wybudują trzy skorupki na rok i wielki krzyk - Korea buduje rocznie 186 statków (5)
- 8 18
-
2021-01-21 21:55
Ale w Korei nie ma PiSu (4)
- 14 4
-
2021-01-21 23:51
(1)
Ani PO
- 5 3
-
2021-01-22 05:25
Ani stoczni w Radomiu
- 3 0
-
2021-01-22 10:55
gsr the best (1)
zaPOmniałeś POlszewiku kto załatwił stocznie w Polsce? ,przyPOminasz sobie inwestora z Kataru czy półmroczność cię całkiem ogarneła!??!
- 2 2
-
2021-01-22 22:31
Mylisz stocznie.
W GSR nigdy nie było żadnegi inwestora z Kataru. To prywatna polska firma z polskim kapitałem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.