• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek Coey Viking przekazany armatorowi

VIK
21 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Kolejny prom dla BC Ferries



Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.

Gospodarka morska w Trójmieście



Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
VIK

Miejsca

Opinie (49) 3 zablokowane

  • Budowa nowego czy przebudowa starego kadłuba? (3)

    Czy wie ktoś, czy to zupełnie nowa jednostka czy wykorzystany ten kadłub, co chyba 10 lat "w krzakach stał"?

    • 2 0

    • Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM (2)

      Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM co sie wycofał, stał w krzakach 4 lata - ciekawe jak żarówka pozbierał części z magazynów do nich bo były to projekty mocno popożyczane na inne :)
      Strach na tym płynąć bo sporo rzeczy po gwarancji i po atestach, prewnie wkrotce pójdą naprawy gwarancyjne jak się dotrze.

      • 3 1

      • Akurat (1)

        Co z ciebie za prezes skoro nawet nie wiesz, czy to jest jednostka nr 3, czy 4? W "starym" kadłubie statku dla Siema zrobili nowe wyposażenie dla Borealisa. Teraz to najnowocześniejszy statek o napędzie hybrydowym z pakiem bateryjnym na rynku offshore. A goście od armatora byli na próbach i wszytko sami dokładnie oglądali, więc nie pisz głupot tylko po to, żeby dop... stoczni, która wciąż buduje statki.

        • 3 0

        • dobrze

          wszystko jedno - dobrze, że jeden kłopot zakończył lepiej niż cena złomu choć kosztowało to dużo i rzeczywiście gwarancje przeszły na stocznie -w każdym razie remontowa ciągle skuteczna, choć z ekonomią nie jest najlepiej...

          • 1 0

  • Tak trzymać.

    Gratulacje dla ofiarnej załogi kadłubowni.

    • 1 1

  • GSR (2)

    Tak naprawdę to GSR zskończyła budowę a nie RSB

    • 9 1

    • Ale (1)

      na zlecenie RSB

      • 0 0

      • he

        ledwie i za duuużą kasę - jak to GSR

        • 0 0

  • A kto... (1)

    ...go projektował?

    • 0 0

    • Projekt Wartsila

      A dokladnie Wartsila Ship Design

      • 0 0

  • No i pięknie.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane