- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (26 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (71 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (45 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (71 opinii)
Statek Coey Viking przekazany armatorowi
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Kolejny prom dla BC Ferries
Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Gospodarka morska w Trójmieście
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
Miejsca
Opinie (49) 3 zablokowane
-
2021-01-22 07:04
Budowa nowego czy przebudowa starego kadłuba? (3)
Czy wie ktoś, czy to zupełnie nowa jednostka czy wykorzystany ten kadłub, co chyba 10 lat "w krzakach stał"?
- 2 0
-
2021-01-22 09:33
Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM (2)
Tak to PSV nr 3 lub 4 dla SIEM co sie wycofał, stał w krzakach 4 lata - ciekawe jak żarówka pozbierał części z magazynów do nich bo były to projekty mocno popożyczane na inne :)
Strach na tym płynąć bo sporo rzeczy po gwarancji i po atestach, prewnie wkrotce pójdą naprawy gwarancyjne jak się dotrze.- 3 1
-
2021-01-22 11:58
Akurat (1)
Co z ciebie za prezes skoro nawet nie wiesz, czy to jest jednostka nr 3, czy 4? W "starym" kadłubie statku dla Siema zrobili nowe wyposażenie dla Borealisa. Teraz to najnowocześniejszy statek o napędzie hybrydowym z pakiem bateryjnym na rynku offshore. A goście od armatora byli na próbach i wszytko sami dokładnie oglądali, więc nie pisz głupot tylko po to, żeby dop... stoczni, która wciąż buduje statki.
- 3 0
-
2021-01-22 15:51
dobrze
wszystko jedno - dobrze, że jeden kłopot zakończył lepiej niż cena złomu choć kosztowało to dużo i rzeczywiście gwarancje przeszły na stocznie -w każdym razie remontowa ciągle skuteczna, choć z ekonomią nie jest najlepiej...
- 1 0
-
2021-01-22 09:34
Tak trzymać.
Gratulacje dla ofiarnej załogi kadłubowni.
- 1 1
-
2021-01-22 10:37
GSR (2)
Tak naprawdę to GSR zskończyła budowę a nie RSB
- 9 1
-
2021-01-22 13:17
Ale (1)
na zlecenie RSB
- 0 0
-
2021-01-22 15:47
he
ledwie i za duuużą kasę - jak to GSR
- 0 0
-
2021-01-22 13:02
A kto... (1)
...go projektował?
- 0 0
-
2021-01-26 00:53
Projekt Wartsila
A dokladnie Wartsila Ship Design
- 0 0
-
2021-01-22 13:18
No i pięknie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.