• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek Coey Viking przekazany armatorowi

VIK
21 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.
Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Kolejny prom dla BC Ferries



Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.

Gospodarka morska w Trójmieście



Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
VIK

Miejsca

Opinie (49) 3 zablokowane

  • (3)

    To teraz czekamy żeby szybko powstały ładowarki na oceanach i morzach aby te "ekologiczne" elektryczne statki mogły się podładować w trasie.

    • 13 27

    • (1)

      Panie tu gas napędza pradnice a pradnice ładuja baterie i statek sam jedzie

      • 2 0

      • Jedzie jak teściowa z górki na rowerze

        • 2 0

    • Ten statek ma napęd hybrydowy.

      Akumulatory ładuje sobie sam

      • 23 2

  • Statki się budują

    Gdy związki zawodowe stoczni nie psują

    • 21 0

  • sprostowanie wykonawcy

    • 1 0

  • To zaprawdę dziwne że ten statek powstał bez Narodowego Programu Wspierania Budowy Statków Morskich :) (2)

    • 39 6

    • Tusk z Makrelą pomagali i dlatego udało się go wyciągnąć z krzaków i ukończyć (1)

      • 1 15

      • brałeś już dzisiaj tabletki ?

        bo nie ma poprawy

        • 11 0

  • .........że tak powiem............bardzo ładny :-) (1)

    • 30 0

    • Miło widzieć, słyszeć i czytać, że Polska wciąż potrafi budować statki.

      • 6 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane