- 1 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (39 opinii)
- 2 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (43 opinie)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (169 opinii)
- 4 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (213 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (230 opinii)
- 6 Stocznie docenione na targach w Singapurze (70 opinii)
Statek Coey Viking przekazany armatorowi
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi pierwszy z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Coey Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking została już przekazana armatorowi i po tzw. mobilizacji, czyli przystosowaniu do konkretnego zadania, wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego. Jednostka przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Kolejny prom dla BC Ferries
Statek spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Gospodarka morska w Trójmieście
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Wyposażony został też w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych.
Miejsca
Opinie (49) 3 zablokowane
-
2021-01-21 15:03
(3)
To teraz czekamy żeby szybko powstały ładowarki na oceanach i morzach aby te "ekologiczne" elektryczne statki mogły się podładować w trasie.
- 13 27
-
2021-01-21 23:15
(1)
Panie tu gas napędza pradnice a pradnice ładuja baterie i statek sam jedzie
- 2 0
-
2021-01-22 05:23
Jedzie jak teściowa z górki na rowerze
- 2 0
-
2021-01-21 15:22
Ten statek ma napęd hybrydowy.
Akumulatory ładuje sobie sam
- 23 2
-
2021-01-21 20:54
Statki się budują
Gdy związki zawodowe stoczni nie psują
- 21 0
-
2021-01-21 19:47
sprostowanie wykonawcy
- 1 0
-
2021-01-21 16:54
To zaprawdę dziwne że ten statek powstał bez Narodowego Programu Wspierania Budowy Statków Morskich :) (2)
- 39 6
-
2021-01-21 17:47
Tusk z Makrelą pomagali i dlatego udało się go wyciągnąć z krzaków i ukończyć (1)
- 1 15
-
2021-01-21 18:55
brałeś już dzisiaj tabletki ?
bo nie ma poprawy
- 11 0
-
2021-01-21 15:58
.........że tak powiem............bardzo ładny :-) (1)
- 30 0
-
2021-01-21 16:07
Miło widzieć, słyszeć i czytać, że Polska wciąż potrafi budować statki.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.