- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (23 opinie)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (68 opinii)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (70 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (52 opinie)
Statek polarny ze stoczni Crist już gotowy
Suchy dok stoczni Crist. Proces wodowania polarnego statku logistycznego.
Stocznia Crist przekazała armatorowi niezwykły statek. Jest to polarny statek logistyczny, który będzie służył m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią.
Ma 72 m długości i 16 m szerokości i może obsłużyć aż dwa helikoptery. C 325 Piriou właśnie został przekazany francuskiemu armatorowi. Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające dotychczas pod banderą Republiki Francuskiej - patrolowiec L'Albatros oraz lodołamacz L'Astrolabe.
- C325 to nie tylko specjalistyczna jednostka transportowa. Będzie on też wykorzystywany jako patrolowiec francuskiej marynarki wojennej - podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist.
Jednostka będzie służyła m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią. Stacja nazwana na część francuskiego podróżnika i badacza Stacja Dumont D'Urville została założona 60 lat temu. Związany z marynarką wojenną Francji d'Urville szczególnie upodobał sobie Antarktydę, gdzie prowadził wieloletnie badania. Z kolei australijski Hobart jest największym miastem Tasmanii i drugim na kontynencie. To także jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych i morskich Australii. Właśnie tam jednostka zbudowana w stoczni Crist będzie spełniała swoje zadania.
Statek ten to kolejna jednostka specjalistyczna wychodząca ze Stoczni Crist spełniająca wyjątkowo wysokie normy lodowe. Miejsce wykorzystywania C 325 sprawia, że będzie on musiał sprostać najtrudniejszym warunkom pogodowym. Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki stosowaniu specjalistycznych materiałów spawalniczych, nowoczesnych technologii oraz wypełnieniu wymagających procedur. Statek wyposażony jest w pojemną ładownię mieszczącą aż do 1 200 ton ładunku. C 325 wyposażony jest w cztery silniki, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów.
Miejsca
Opinie (44) 7 zablokowanych
-
2016-12-26 11:05
(14)
Polskie stocznie w ruinie. Na pohybel Pisowskiej bandzie trolli.
- 44 51
-
2016-12-26 11:08
(5)
Crist jest prywatny i nie ma związków z polityką!
- 21 7
-
2016-12-26 11:40
montex (2)
tak samo
- 4 7
-
2017-01-05 18:00
montex
co to za firma czy to nie tych dwoch cwaniaczkow bialego i wieprza co okradli poprzednie firmy gdzie pracowali
- 0 0
-
2016-12-26 13:29
montex
a co ma jakas nieznana firma do cristu?
- 5 6
-
2016-12-26 14:43
Tak nie do końca jest prywatny.....
Kiedyś był.- 12 1
-
2016-12-26 11:15
I dlatego żyje i prosperuje.
I jeszcze się im opłaca!
- 27 7
-
2016-12-27 12:31
i tak i nie (1)
Dziennikarz celowo lub z niewiedzy nie pisze, że to kontrakt norweskiej stoczni a my odwalamy tylko czarną robotę i za niewielki procent wartości kontraktu - kadłub. To, co stanowi o największej wartości czyli wyposażenie - będzie miało miejsce już we Norwegii... A kiedyś statku w Polsce budowano "pod klucz".
- 2 2
-
2016-12-27 13:36
Ile razy można pisać, że statek będzie wykańczany we Francji a nie w Norwegii? I nie jest to sam kadłub.
- 3 0
-
2016-12-27 03:01
Żenada (1)
Stocznie sprzedała platforma. Jak narazie pis chce dofinansowanie zrobić na polskie stocznie. Jak ktoś niewie to po co się wypowiada. Idiotyzm ludzki niekiedy bawi.
- 6 7
-
2016-12-27 09:11
Hmm, a mi się wydawało, że obecna struktura własnościowa stoczni nie zmieniła się od grudnia 2006, przypomnij nam wszystkim kto wtedy rządził, bo nie pamiętam :) No i kto był prezesem stoczni w tym czasie?
- 4 0
-
2016-12-27 00:17
(1)
Facet z zaspy Trolem to jestes ty dziecko Kiszczaka i bolka.
- 1 11
-
2016-12-27 09:04
lepiej być dzieckiem Bolka
niż Stasia Piotrowicza hehe
- 8 2
-
2016-12-26 12:08
Takie (1)
Motorówki to w Turcji na plaży bezposrednio budują !!! Nie wierzysz ? To jedz i zobacz..I przekonasz się!
- 6 7
-
2016-12-26 12:17
To ciekawe czemu francuzi nie zamówili statku tam, jak myślisz?
- 10 3
-
2016-12-28 16:54
Brawo crist
Brawo Crist
- 0 1
-
2016-12-27 13:56
Żenujący artykuł napisany przez jakiegoś dyletanta z gimnazjum. Brak podstawowej wiedzy w tematyce a używane słownictwo rodem z folderu last minute. I jeszcze brak cywilnej odwagi do podpisu własnym imieniem i nazwiskiem.
Niedługo wszystkie artykuły na tym portalu, będą podpisywanie Rychu, Zdzichu, Tomuś i Dzesika.- 7 1
-
2016-12-26 10:07
Ktore biurkiem projektowalo? (5)
?
- 8 3
-
2016-12-26 12:13
(4)
Projekt techniczny robili finowie z Aker-a, a roboczą robił Seatech z Gdańska.
- 9 1
-
2016-12-27 01:46
Z tym Akerem to bym az tak nie przesadzal (2)
- 0 2
-
2016-12-27 01:50
Aker robił PT kadłuba a Francuzi poprawili (1)
Cześć maszynowa w całości Francuska
- 1 2
-
2016-12-27 13:38
Chyba nie bardzo, całość PT (kadłubowe i maszynowe) robili Finowie.
- 0 1
-
2016-12-26 12:58
Dzięki. Nie wiedziałem że oni jeszcze mają robotę.
- 6 1
-
2016-12-26 13:40
To nie statek !! Tylko kadłub (2)
przepraszam ale to nie kompletny statek tylko kadłub z częściowym wyposażeniem rurarskim i mechanicznym. Norwegowie dopiero zrobią z niego prawdziwe pływające cudo. Na hol i do Norway To zlepek żelastwa produkcji typowo Ukraińskiej !!! Gdyby nie spółki kooperujące i marnie opłacani Ukraińcy to CRIST już dawno by padł !!
- 35 10
-
2016-12-27 08:48
kończą to raczej we Francji, nie w Norwegi, i dodatkowo nadal przy współpracy firm kooperujących z Cristem. Ekipa od nas tam jedzie to kończyć.
- 2 1
-
2016-12-26 14:12
Prawie to prawda, a prawie to spora różnica, bo statek trafi do Francji, bo to statek dla francuzów a nie norwegów.
- 12 1
-
2016-12-27 08:31
Dyletant
Piriou to nazwa francuskiej Stoczni zamawiającej statek w Criscie a nie nazwa statku ....żenada panie VIK
- 4 0
-
2016-12-26 13:00
Gdańskie Stocznie (1)
Nigdy nie wybaczę wam zniszczenia przemysłu stoczniowego w Gdańsku!
- 32 14
-
2016-12-27 00:18
Do kogo pijesz konkrety.
- 0 0
-
2016-12-26 13:38
statek z cristu (3)
szanowny autorze artykulu o statku z cristu przed publikacja artykulow o statkach nalezy skontaktowac sie z ludzmi znajacymi sie na budowie jednostek plywajacych by uniknac dziwacznych zapisów jak np ". Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające.. " itp.
- 21 3
-
2016-12-26 14:55
(2)
"Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki (...) wypełnieniu wymagających procedur"
To taki po prostu korpo-język.- 4 4
-
2016-12-26 16:52
jezyk artykulu o statku z cristu (1)
to po prostu belkot a nie jezyk techniczny nie sluzy przyblizaniu wiedzy o statkach a wprost przeciwnie wprowadza metlik i zmieszanie. pisanie ze konstrukcja statku gwarantuje niezawodnosc jednostki dla armatora , dzieki zastosowanym materialom uzytym do budowy jest nieprawda. Pan prof. A. Rylke mawiał , ze najlepsze narzedzie pracy nie da nalezytego wyniku jezeli znajdzie sie ono w reku pracownika nie zdajacego sobie sprawy ze wszystkich jego wlasciwosci i ze sposobow nalezytego poslugiwania sie nim.Czyli mówiacx prosciej zaloga statku musi posiadac wiedze o wlasciwosciach nawigacyjnych statku jak tez o wplywach na te wlasciwosci wszystkich okolicznosci wynikajacych ze zxmiennosci slakow wodnych i zjawisk atmosferycznych. A konstrukcja statku musi odpowiadać odpowiednim przepisom zarowno towarzystwa klasyfikacyjnego, przepisom konwencji i praw danego kraju.
- 7 6
-
2016-12-26 22:22
Z kolei język komentarza..
Pozostawia wiele do życzenia.
- 3 5
-
2016-12-26 20:31
beer (1)
nie pracuje na statkach suchych i tyle!
- 0 3
-
2016-12-26 21:53
Raczej w ogóle nie ma pojęcia o czym pisze ;)
- 1 2
-
2016-12-26 16:53
do autora
Z tego co wiem i można sprawdzić w internecie, ten statek będzie się nazywał "L'Astrolabe" natomiast "Piriou" to nazwa stoczni która ma go wykończyć.
C 325 to pewnie nr kadłuba.- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.