• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek polarny ze stoczni Crist już gotowy

VIK
26 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Suchy dok stoczni Crist. Proces wodowania polarnego statku logistycznego.


Stocznia Crist przekazała armatorowi niezwykły statek. Jest to polarny statek logistyczny, który będzie służył m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią.



Ma 72 m długości i 16 m szerokości i może obsłużyć aż dwa helikoptery. C 325 Piriou właśnie został przekazany francuskiemu armatorowi. Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające dotychczas pod banderą Republiki Francuskiej - patrolowiec L'Albatros oraz lodołamacz L'Astrolabe.

- C325 to nie tylko specjalistyczna jednostka transportowa. Będzie on też wykorzystywany jako patrolowiec francuskiej marynarki wojennej - podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist.
Jednostka będzie służyła m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią. Stacja nazwana na część francuskiego podróżnika i badacza Stacja Dumont D'Urville została założona 60 lat temu. Związany z marynarką wojenną Francji d'Urville szczególnie upodobał sobie Antarktydę, gdzie prowadził wieloletnie badania. Z kolei australijski Hobart jest największym miastem Tasmanii i drugim na kontynencie. To także jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych i morskich Australii. Właśnie tam jednostka zbudowana w stoczni Crist będzie spełniała swoje zadania.

Statek ten to kolejna jednostka specjalistyczna wychodząca ze Stoczni Crist spełniająca wyjątkowo wysokie normy lodowe. Miejsce wykorzystywania C 325 sprawia, że będzie on musiał sprostać najtrudniejszym warunkom pogodowym. Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki stosowaniu specjalistycznych materiałów spawalniczych, nowoczesnych technologii oraz wypełnieniu wymagających procedur. Statek wyposażony jest w pojemną ładownię mieszczącą aż do 1 200 ton ładunku. C 325 wyposażony jest w cztery silniki, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów.
VIK

Miejsca

Opinie (44) 7 zablokowanych

  • podobnej wielkosci (2)

    to jeszcze za komuny wybudowali u Nas 40 sztuk w jednym roku jak były stocznie ..do dzisiaj pływają ! śmiech na sali..

    • 26 8

    • Teraz to wielkie wydarzenie, że zwodowali. W latach 70 wodowali średnio jeden na miesiąc. Większy. Bo i stocznia była duża. A stoczni było kilka. Niedługo każdą motorówkę będą fetować na głównej.

      • 9 2

    • dlaczego napisałeś "nas" wielką literą "N"?

      • 2 3

  • A ja myślałem, że Hobart jest na Tasmanii. Człowiek uczy się całe życie.

    • 12 0

  • (2)

    A kto to projektował? Czemu artykuł o tym nie mówi?

    • 10 4

    • kto to jest autr VIK ? (1)

      w ukryciu VIK, facet-ka, nie ma zielonego pojęcia,
      o budowie statków i tematu stoczni,
      dziennikarski VIK-owski heyt.

      • 3 4

      • Vik, początkowo skojarzył mi się z Sandvikami czyli albo Wartsila albo Salt.... ale oni pewnie by się bardziej chwalili ;)

        • 3 1

  • Czemu tylko

    dwie linie wałów? Dowolną ich ilość można sobie dobrać w W-wie na Wiejskiej

    • 31 8

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane