- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (69 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (61 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT
Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.
- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.
- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.
W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.
- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne . Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.
Miejsca
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2012-03-06 14:46
Gdańsk od sprowadzenia Sony i Reutersa zrobił największą przysługę Gdyni. (8)
- 6 3
-
2012-03-06 14:57
no, no. A może Maersk'a do Gdyni sprowadził? (7)
i jeszcze inne przysługi inestycyjne???/
- 5 2
-
2012-03-06 15:17
Sony i Reutersa sprowadził InvestGda, jeżeli nie wierzysz to sobie sprawdź (5)
- 2 3
-
2012-03-06 16:07
ale w Gdańsku nie było tak ok (3)
no i Sony oraz Reuters wybrali Gdynie. Bo liczy sie kasa, czyli dobra lokalizacja, dobra komunikacja, dobre otoczenie biznesu. czyli GDYNIA!
- 5 11
-
2012-03-06 17:21
Chodziło o wolne powierzchnie biurowe. Gdańsk mógł skierować ich do innego miasta, ale polecił Gdynię (2)
Jeżeli jest dobra komunikacja, dobre otoczenie w Gdyni to czemu budynek w Łużyckiej stoi pusty, a obecnie nie jest realizowana żadna inwestycja biurowa w Gdyni?
- 6 2
-
2012-03-06 22:16
budynek jest do kupienia w Cannes
od dzisiaj;)
- 1 0
-
2012-03-06 18:02
Bo czeka na Ciebie przedsiębiorco roku :):)
- 1 2
-
2012-03-06 18:20
To tylko wstyd dla Gdańska
że o Gdańsku nawet nie chcieli myśleć, pewnie jak nie Gdynię to wybraliby Elbląg albo Słupsk
- 3 1
-
2012-03-06 15:24
NO WŁAŚNIE, NIE WIERZYSZ TO SOBIE SPRAWDŹ :):) HIHIHIHI
- 1 0
-
2012-03-06 14:31
GCT, BCT spadl pewnie kamien z serca (4)
- 12 2
-
2012-03-06 14:36
A spadł ale teraz będą dyktować warunki uciekinierom :):) (1)
- 0 2
-
2012-03-06 21:51
nie bądź śmieszny - szampanem i kawiorem...
...ich przywitają :)
- 0 0
-
2012-03-06 14:38
do czasu... (1)
- 4 1
-
2012-03-06 14:40
Wszystko jest do czasu !!!!!
- 4 1
-
2012-03-06 14:18
Może mi ktoś znający temat podać ile zarabiają ludzie prowadzący te największe suwnice w DCT ? (11)
Oczywiście na rękę. I za ile godzin miesięcznie.
Nie wiem czy warto zmieniać pracę, ale morze kusi.- 1 13
-
2012-03-06 20:14
xc
wcześniej gdzi pracowałeś nasza cela pl ?
- 0 0
-
2012-03-06 17:27
co do kasy w DCT to ... (1)
ludzie jeżdżący na suwnicach STS nie zarabiaja zbyt dobrze bo za 210 godzin ledwo ledwo 3900 zł . A plecy bolą bo wygientym przez pare godzin jak paragraf trzeba siedziec i zero wdziecznosci ze strony kierownictwa DCT za ciężką prace :(((
- 2 1
-
2012-03-06 19:00
... brutto
- 1 0
-
2012-03-06 17:15
suwnicowy
kolego to co się zarabia są stawki najniższej krajowej jak mają 2800 zł !!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2012-03-06 16:35
No ok, dzięki za info, bez rewelacji jak widzę.
3 tysiące to mam u siebie bez nadgodzin. Ale widok jednak gorszy.
- 4 2
-
2012-03-06 15:29
(1)
Żeby, załapać się na robotę na tej dużej suwnicy ludzie czekają tam przynajmniej 2 lata, a i tak nie ma gwarancji, że kiedykolwiek przejdziesz na to stanowisko.
- 5 0
-
2012-03-06 15:32
WOW to chyba tylko dla tego widoku :):)
A przypomnij ile lat ma DCT? bo jak przynajmniej 2 lata czekają to jak na razie chyba żdnej zmiany nie było :):)
- 1 3
-
2012-03-06 15:23
siedz na południu na tej swojej małej suwnicy !!!!!
- 4 1
-
2012-03-06 15:11
witam
oj słabo płacą , na ręke masz jakieś 2 500 :/ nie polecam dct, słaby klimat sie zrobił
- 4 4
-
2012-03-06 14:31
Zależy jaka masz pracę!!!! 3 tys na rekę !!!! ale nawet tam potrzebne są znajomości :):)
- 6 1
-
2012-03-06 14:25
Z tego co słyszałem warto
- 2 3
-
2012-03-06 19:41
Po co (1)
Po co Zarząd Portu Gdańsk już 29.02 oficjalnie informuje o nowym projekcie, który to .... podpisze DCT? Tak się kończy szukanie sukcesów na sile! Jest to po prostu mało profesjonalne działanie.
- 5 0
-
2012-03-06 20:07
I DOBRZE
Wcale nie ma co żałować ZARZĄDU PORTU GDAŃSK jak z takimi pajacami współpracować skoro zwolnili tylu ludzi po cichaczu TRÓJCA ŚWIĘTA Z DYREKCJI
- 2 0
-
2012-03-06 19:16
poczytali opinie na 3miasto o kolesiostwie i dość kiepskiej administracji i wymiękli
- 3 2
-
2012-03-06 14:36
Problem będzie się powtarzał bo dzisiaj nie ma kompetentnych menedżerów, którzy wyprowadzą Gdynię w morze? (9)
a to co czytam to w jakimś sensie pomoc chorej Gdyni. Dzisiaj w jakimś sensie Gdańsk z balastował na korzyść Gdyni, a co będzie jutro?
Fakt, że władze miasta, przedstawiając swoją wspaniałą wizję rozwoju Gdyni, czynią to w formie ograniczonej, zapominając o porcie i stoczniach - choć mają na te firmy niewielki wpływ. Może to się powoli zmieni bo nawet w ofercie inwestycyjnej do Cannes widać już (Port, Stocznie"NAUTA",d.Dalmor i innych), Fakt, że Gdynię dotknęła największa tragedia ostatnich lat Likwidacja ogromnej ilości gospodarki morskiej. No wiadomo tu nie zawinił Samorząd Gdyni, go robił co mógł, a że w "partjnackim kraju" niewiele może pozostało pokazywanie tylko piękna miasta, bez większego otwierania go na morze, bo znowu w Partyjnym Kraju to się nie spodoba. Wydaje mi się, że ta sytuacja spowodowała fakt odwrócenia się od morza. Gdzie przecież cały świat potrafi z niego korzystać a my niestety nie. Przez taką politykę rządu i podpisanymi z Unią ograniczeniami zwija się flota, rybołówstwo czy stocznie, wszystko staje się nieopłacalne, podczas gdy inni na tym naprawdę zarabiają? Tylko inni widać mają w rządach kompetentne osoby, które widzą co podpisują. Więc w tej sytuacji, czy jest szansa na rozwój portu w Gdyni?
Moim zdaniem jest!
Tylko zaraz stawiam następne, czy jest na to chęć i przyzwolenie wiodącej partii?
Bo kto ma ten rozwój koordynować i kreować? Sam Eugeniusz Kwiatkowski, opracowując koncepcję rozwoju handlu morskiego i budowy portu w Gdyni, był ministrem przemysłu i handlu dziś mamy Ministra Transportu, który w jakim sensie temat zna, ponieważ jest absolwentem Akademii Morskiej, tylko czy posłuszeństwo polityczne nie weżnie góry nad gospodarką?
Moim zdaniem ten węzeł gordyjski trzeba przeciąć w ramach dobra Gdyni i Gdańska, abyśmy się stali liderem nie tylko na Bałtyku więc nie likwidacja pirsów SMW a śmiały projekt budowy PIRSU WYSPY jako portu zewnętrznego i połączenie go do Nabrzeża. Bowiem dziś się rozgrywa wojenkę a jeśli tego nie wykonamy jak podaje wyżej będziemy mieli wojnę, ponieważ znamy zamiary sąsiednich krajów.- 14 20
-
2012-03-06 14:51
oj za dużo czytania...tu musza byc komentarze petardy a nie prace mgr (4)
- 16 0
-
2012-03-06 18:26
"Gdynia Portem Głębokowodnym"
tam jest więcej bezstronnego
- 7 0
-
2012-03-06 17:31
To pewnie sama Joanna pisala z UM
- 6 4
-
2012-03-06 15:31
no faktycznie (1)
kiedyś do Yogina ze świtą zawitał wielki król, a że asceta żył w pieczarze mniej niż skromnie. Król pytał o powodzenie jego misji, Yogin spuścił wzrok , a CISZA - była drogą mądrości prowadzącą do siebie.
Idąc dalej tym Twoim tokiem myśli, najlepiej komentują Ci co nic tu nie piszą. Znak dla mnie jest oczywisty, abym się wyłączył . Może i prawda, bo już Kopernik ......- 3 9
-
2012-03-06 16:37
ehhh, popisalbym wiecej ale lece na autobus!:)
- 3 0
-
2012-03-06 15:14
Za długie,pisz krócej i zwięzlej (2)
- 8 0
-
2012-03-06 16:49
słowotok to jego znak firmowy (1)
do tego zwykle bezsensowny
- 8 0
-
2012-03-06 17:54
dokładnie tradycyjnie bredzi, szkoda czasu na czytanie tych bzdur, pare razy się skusiłem i żałuję
- 5 2
-
2012-03-06 16:50
jest bezstronny - jest minusik
oczywiście bez czytania
- 5 4
-
2012-03-06 18:06
Grajter Joanno, urodzona w Gdańsku
Nie idźcie tą drogą, nie idźcie ! Parafraza z idola AK.
- 2 3
-
2012-03-06 17:59
Wydział propagandy w Gdyni pierdzi (1)
- 4 3
-
2012-03-06 18:03
sra i drobi :):)
- 2 0
-
2012-03-06 14:47
hahahahahah !!! no to DCT popalilo za soba wszystkie mosty, a przynajmniej sześć. (3)
A teraz Maersk bedzie mógł sobie ządac 5 $ za THC, grozac odejsciem, hahahahaha !!
- 19 7
-
2012-03-06 14:50
Co cię tak bawi? (1)
- 1 7
-
2012-03-06 17:47
frajerstwo DCT
- 1 4
-
2012-03-06 14:52
popieram hahahahahaha
- 6 3
-
2012-03-06 17:37
Zaskoczynie nie ukrywa
Z zaskoczenia?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.