• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT

Robert Kiewlicz
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU). W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.


Czy terminal DCT powinien „uzależniać” się od jednej linii żeglugowej?


Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.

- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.

W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.

- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne zobacz na mapie Gdyni. Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • ha ha ha i bardzo dobrze się tak stało...

    jeszcze trochę a z wielkiego DCT ucieknie Maersk i wtedy jędrek wyleci na zbity pysk tam gdzie jego miejsce :))))

    • 4 8

  • no i dobrze, teraz nikt juz z DCT nigdy nie bedzie rozmawial... poza Maerskiem

    DCT moze sie juz sprzedac Maerskowi. I tak DCT juz teraz wymieka, a serwis coraz gorszy wiec dobrze sie stalo. Po co sobie robic obciach na DCT.

    • 9 6

  • "Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło."
    To ja się pytam, jaki mamy teraz miesiąc?

    • 3 0

  • Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

    Brak bezpieczeństwa = brak połączeń

    • 1 2

  • Sześć największych linii kontenerowych ? (5)

    Co to za brednie?
    Czy autor nie może czegoś sam napisać, a nie przepisywać z błędami i bez sensu.
    Największy jest maersk następnie MSC i CMA....

    • 29 6

    • . (1)

      MSC? z tymi wiesniakami nikt nie chce plywac, a najwieksi sa w bajerce klientów.

      • 6 4

      • co nie zmienia faktu że MSC jest większe od każdego z G6

        • 6 0

    • tyle ze te 6 lini to moim zdaniem najlepsze linie w tej chwili na rynku. (2)

      to ze ktos jest duzy nie oznacza ze jest fajny.

      • 6 3

      • NYK, MOL, HYUNDAI to żadne najlepsze linie

        owszem, OOCL, HAPAG i APL tak

        • 3 3

      • dzięki

        pozdrawia pracownik NYK-a

        • 1 0

  • Za ten wyzysk pracownikow

    najwyzej co kuter powinien do DCT wplywac.KonDonek to tak szumnie otwierał.

    • 14 10

  • Gdynia pogłębia kanał. (4)

    Rok temu trąbiłem że Gdynia przejmie kontenerowce z Gdańska Budyń w tym czasie kupował kolejne mieszkanie i dzwonił dzwonkiem w sylwestra.

    • 33 42

    • hahaha, łaskę zrobili, że zostali w Gdyni (3)

      a ta się cieszy

      • 14 3

      • Zostaną !!!!!!!!!!! (2)

        • 3 3

        • Do momentu rozbudowy DCT (1)

          • 8 2

          • To jeszcze potrwa !!!! Poza tym MSK gra tam pierwsze skrzypce

            i jak wprowadzą więcej statków to DCT znowu nie przyjmie żadnego innego armatora. A możliwe że w przyszłości to MSK stanie się właścicielem DCT i wtedy każdy inny armatorów może pomarzyć o zawijaniu oceaników na DCT :):)

            • 1 6

  • Ustka czeka

    na swoją szansę :)))))

    • 5 3

  • Niech zrobią kanał w Brzeźnie lub Sopocie przy molo

    Wszystkich przyjmiemy. Nie mozna nikogo odsyłac z kwitkiem.

    • 11 2

  • nie wracają do norwegii - zabierają mi widok !

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane