- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (77 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (67 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (79 opinii)
- 4 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT
Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.
- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.
- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.
W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.
- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne . Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.
Miejsca
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2012-03-06 17:31
ha ha ha i bardzo dobrze się tak stało...
jeszcze trochę a z wielkiego DCT ucieknie Maersk i wtedy jędrek wyleci na zbity pysk tam gdzie jego miejsce :))))
- 4 8
-
2012-03-06 17:30
no i dobrze, teraz nikt juz z DCT nigdy nie bedzie rozmawial... poza Maerskiem
DCT moze sie juz sprzedac Maerskowi. I tak DCT juz teraz wymieka, a serwis coraz gorszy wiec dobrze sie stalo. Po co sobie robic obciach na DCT.
- 9 6
-
2012-03-06 16:59
"Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło."
To ja się pytam, jaki mamy teraz miesiąc?- 3 0
-
2012-03-06 16:52
Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.
Brak bezpieczeństwa = brak połączeń
- 1 2
-
2012-03-06 13:39
Sześć największych linii kontenerowych ? (5)
Co to za brednie?
Czy autor nie może czegoś sam napisać, a nie przepisywać z błędami i bez sensu.
Największy jest maersk następnie MSC i CMA....- 29 6
-
2012-03-06 14:29
. (1)
MSC? z tymi wiesniakami nikt nie chce plywac, a najwieksi sa w bajerce klientów.
- 6 4
-
2012-03-06 16:45
co nie zmienia faktu że MSC jest większe od każdego z G6
- 6 0
-
2012-03-06 15:11
tyle ze te 6 lini to moim zdaniem najlepsze linie w tej chwili na rynku. (2)
to ze ktos jest duzy nie oznacza ze jest fajny.
- 6 3
-
2012-03-06 15:18
NYK, MOL, HYUNDAI to żadne najlepsze linie
owszem, OOCL, HAPAG i APL tak
- 3 3
-
2012-03-06 15:15
dzięki
pozdrawia pracownik NYK-a
- 1 0
-
2012-03-06 14:41
Za ten wyzysk pracownikow
najwyzej co kuter powinien do DCT wplywac.KonDonek to tak szumnie otwierał.
- 14 10
-
2012-03-06 13:17
Gdynia pogłębia kanał. (4)
Rok temu trąbiłem że Gdynia przejmie kontenerowce z Gdańska Budyń w tym czasie kupował kolejne mieszkanie i dzwonił dzwonkiem w sylwestra.
- 33 42
-
2012-03-06 13:33
hahaha, łaskę zrobili, że zostali w Gdyni (3)
a ta się cieszy
- 14 3
-
2012-03-06 14:29
Zostaną !!!!!!!!!!! (2)
- 3 3
-
2012-03-06 14:31
Do momentu rozbudowy DCT (1)
- 8 2
-
2012-03-06 14:35
To jeszcze potrwa !!!! Poza tym MSK gra tam pierwsze skrzypce
i jak wprowadzą więcej statków to DCT znowu nie przyjmie żadnego innego armatora. A możliwe że w przyszłości to MSK stanie się właścicielem DCT i wtedy każdy inny armatorów może pomarzyć o zawijaniu oceaników na DCT :):)
- 1 6
-
2012-03-06 14:25
Ustka czeka
na swoją szansę :)))))
- 5 3
-
2012-03-06 13:58
Niech zrobią kanał w Brzeźnie lub Sopocie przy molo
Wszystkich przyjmiemy. Nie mozna nikogo odsyłac z kwitkiem.
- 11 2
-
2012-03-06 13:17
nie wracają do norwegii - zabierają mi widok !
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.