• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Alegra już jest w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Stena Alegra przejdzie remont awaryjny w stoczni Nauta. Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu. Stena Alegra przejdzie remont awaryjny w stoczni Nauta. Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu.

Do gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta na remont awaryjny wpłynął prom Stena Alegra. Przypomnijmy, że w poniedziałek podczas planowego postoju na kotwicowisku w okolicach portu w Karlskronie z powodu silnego wiatru statek zerwał się z kotwicy i wszedł na mieliznę. Teraz w stoczni przejdzie przegląd i ewentualny remont.


Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry

Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?


Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu. Na razie wszystkie rejsy frachtowego, czyli przewożącego głównie ładunki, statku Stena Alegra zostały odwołane do 13 listopada.

- Nie wprowadziliśmy na tę linię innego statku. Zmieniliśmy tylko rozkład rejsów dwóch pozostałych statków pływających na tej linii, czyli Steny Vision i Steny Sprint - mówi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line Polska. - Statki te zwiększyły częstotliwość rejsów. Udało się to dzięki rezygnacji z dni postojowych w portach. Na razie tak będzie do 13 listopada. Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry.

Stena Alegra została wprowadzona na linię Gdynia-Karlskrona na początku lipca tego roku. Jednostka ta zapoczątkowała nowe, trzecie połączenie na tej trasie armatora Stena Line. Jest to statek typu RoPax (frachtowo-pasażerski) zbudowany w 1998 roku. Został on wyczarterowany od siostrzanej firmy Steny Line, czyli Steny Ro-Ro. Wówczas nazywał się Norman Trader. Steną Alegrą stał się na potrzeby nowego połączenia.

Dla Stoczni Remontowej Nauta nie jest to pierwszy kontakt ze szwedzkim armatorem. Tuż przed wejściem Steny Alegry do regularnych połączeń, "odwiedziła" ona gdyńską stocznię. Na jednostce przeprowadzono niezbędne prace modyfikacyjne i konserwacyjno-malarskie (aplikacja powłoki silikonowej). Remont trwał zaledwie miesiąc. Z kolei wiosną tego roku w suchych dokach w remoncie przebywały dwa statki ro-ro: m/v "Stena Forecaster" należący do Stena Ro-Ro oraz m/v "Watling Street" użytkowany przez Northern Marine Management.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom "Lion Queen". Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II zobacz na mapie Gdyni, przy Basenie VIII. Jednak za kilka lat w gdyńskim porcie ma już działać nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.

Miejsca

Opinie (26)

  • uff dobrze ze dopłyneli

    • 6 3

  • stena alegra

    po oględzinach bedzie wiadomo co nalezy robic. może mieli szczescie i uszkodzenia nie sa powazne a zakres prac niewielki bo inaczej to słabo to widzę gdyz w Naucie nie ma kto wykonac powazniejszego remontu została tylko Nauta Hull ale oni maja swoja robote. kiedys mogłby to zrobic Konrem ale dzis gdy tam działa buc zwany nieukiem razem z TW (gesi odlecialy na zime) a i nie ma pracownikow mogacych wykonac powazniejsze roboty kadłubowe wszyscy dobrzy odeszli do gdanska.

    • 30 4

  • Watling Street???

    Nie ma takiego promu, autor powinien to sprawdzic ze "Watling
    Street" wypłyneło jako "Stena Flavia".
    Panie autorze, chciałem dodac ze Northern Marine Managment a Stena Ro-Ro, to jedna i ta sama firma. Tylko oficjalnie jedni czarterują statki drugim.

    • 7 1

  • Stena alegra

    A ja jestem ciekawy czy ten Statek wróci na linie po takich przejściach ponoć stan nie jest w najlepszej kondycji może pani rzecznik się wypowie

    • 6 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane