- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (14 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (104 opinie)
Stena Line wprowadzi nowe promy na linię Gdynia-Karlskrona
Będą większe, energooszczędne, ekologiczne i prosto ze stoczni trafią na linię Gdynia-Karlskrona. Stena Line wprowadza nowe promy ro-pax klasy E-Flexer. Pierwszy rozpocznie kursowanie z Gdyni do Szwecji już w połowie lipca tego roku, a drugi w listopadzie.
Obie jednostki są zupełnie nowe, rozpoczną operacje w Gdyni zaraz po przybyciu ze stoczni, gdzie obecnie trwa końcowy etap ich budowy.
Z kolei zmodernizowane statki Stena Scandica i Stena Baltica będą nadal obsługiwać trasę pomiędzy Nynäshamn i Ventspils.
Będą to jedne z największych promów na Bałtyku w regularnej żegludze. Dzięki wyjątkowemu rozmiarowi - mają 240 m długości - każdy z nich może zabrać nawet 1200 pasażerów oraz do 3600 metrów ładunków, a więc dwa razy więcej niż statki operujące na linii obecnie. Promy obecnie pływające na trasie Gdynia-Karlskrona mają 186 m dł.
Czytaj też:
Polferries zyska kolejny prom. Przeprowadzka do Gdyni może przed wakacjami
Wprowadzenie nowych, większych promów do Gdyni będzie możliwe tylko dzięki temu, że Port Gdynia ma nowy terminal promowy, który ma być oddany do użytku w czerwcu tego roku. Nowy terminal dysponuje znacznie dłuższym nabrzeżem niż obecny, co umożliwia cumowanie tam statków o długości nawet 240 m takich jak statki klasy E-Flexer.
Dodatkowo nowy terminal umożliwi Stena Line wdrożenie nowoczesnych rozwiązań usprawniających operacje portowe, a także ograniczenie emisji ze statków i terminali, co jest zgodne z wprowadzeniem przez tego armatora strategii zrównoważonego transportu morskiego.
- Przez ponad ćwierć wieku Stena Line nieustannie rozwija połączenie promowe Gdynia-Karlskrona, aby umożliwić naszym partnerom ekspansję ich biznesu, poprawiając dostęp do rynków i utrzymując łańcuchy dostaw dla gospodarek krajów europejskich. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom najnowocześniejsze jednostki na rynku, które są technologicznie zgodne z ideą zrównoważonego transportu oraz otwierają perspektywy dalszego rozwijania przewozów na autostradzie morskiej Gdynia-Karlskrona, co jest ważne nie tylko dla nas i naszych klientów, ale także dla całych regionów i krajów, które łączymy - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Wśród cech wyróżniających E-Flexery od innych jednostek znajdą się m.in:
- Sprawny załadunek i rozładunek dzięki rampom przejazdowym na dwóch poziomach.
- Do 30 proc. większa wydajność energetyczna w porównaniu ze statkami we flocie, dzięki optymalnej konstrukcji kadłubów, śrub napędowych, gruszek dziobowych i sterów.
- Wszystkie pięć statków jest przystosowanych do zasilania gazem, co pozwala na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
- Dwa najnowsze statki będą wyposażone tak, aby podczas zawinięć do portów mogły korzystać z zasilania z lądu, co pozwoli na ograniczenie emisji. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi również w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.
Miejsca
Opinie (101) ponad 10 zablokowanych
-
2022-04-09 18:45
Fajnie ale mogliby zwrocic uwage
Na stan terminala ze szczegolnym naciskiem na czystosc toalet. Jak bylem ostatnio to niby tlumu nie bylo ale w sedesach bylo dosyc narabane, ze strach bylo korzystac
- 2 1
-
2022-04-09 21:24
do elbląga nie dlugo sobie popłyniecia za grube milardy ktore zwrócą się za 400 lat !!!
xddddd hahahah
- 7 3
-
2022-04-10 00:10
W jakim kraju budowane? Chiny czy Korea Południowa?
- 1 0
-
2022-04-10 15:07
Promy są budowane w stoczni CMI Jinling Weihai Shipyard w Chinach - oficjalna informacja Stena Line.
- 2 0
-
2022-04-10 23:41
TYlko armator...
Z treści nie wynika, aby jakakolwiek korzyść adresowana była do pasażerów. Większa ładowność, mniej energii, itp., itd. a n ic dla pasażerów -ani nie będą szybciej, ani wygodniej, tylko - gęściej.
- 3 0
-
2022-04-11 08:41
Kiedy prom do Starej Kiszewy mam tam domek?
- 2 0
-
2022-04-11 16:40
Prom z Gdyni do Sztokholmu (2)
Bardzo dobry pomysł!
- 7 0
-
2022-06-17 10:32
(1)
Z Gdańska już jest. To nie wypali.
- 0 1
-
2022-06-19 08:30
Konkurencja
Znasz takie pojęcie? Wypali temu kto będzie lepszy...
- 0 0
-
2022-06-28 18:48
Lemi
Który prom na trasie Gdynia-Karlskrona ma 186 m dł.?
- 0 0
-
2022-11-21 11:09
StenaLine
Super
Polecam promy StenaLine
Kabiny przyjemne...jedzenie pyszne i bardzo miła obsługa
Marzena- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.