• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line zawiesza przewozy towarowe do Nynäshamn

VIK
17 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Linia promowa z Gdyni do Nynäshamn wystartowała 16 października 2017 r. Linia promowa z Gdyni do Nynäshamn wystartowała 16 października 2017 r.

Stena Line z końcem 2018 zawiesza kursowanie linii towarowej Gdynia-Nynäshamn. Jak tłumaczy armator, decyzja jest związana z wymianą tonażu w sieci 21 linii promowych Stena Line w Europie i skoncentrowaniu się na rozwoju połączenia Gdynia-Karlskrona.



Linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała zaledwie 16 października 2017 roku. W sierpniu tego roku linię wzmocniono nowym, większym statkiem. Jednostka typu ro-ro o nazwie Vikingland zastąpiła prom Bore Bay, dzięki temu zwiększono pojemność frachtową linii aż o 30 proc. Nic więc nie wskazywało na to, że połączenie zostanie zawieszone.

-  Rynek transportowy rozwija się coraz szybciej, dostrzegamy większą elastyczność i szybsze tempo zmian, a ta zmiana jest tego przykładem. Cały czas notujemy duży wzrost popytu na przewozy frachtowe między Polską a Szwecją. Znajdujemy się jednak w momencie, w którym budujemy przyszłość naszej sieci połączeń oraz obserwujemy bardzo dużą aktywność w naszej branży, nie tylko w rejonie południowego Bałtyku. W związku z tym chcemy teraz skoncentrować nasze inwestycje na linii Gdynia-Karlskrona, gdzie widzimy stały potencjał silnego wzrostu w nadchodzących latach - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Czytaj też: Czwarty prom na linii Gdynia-Karlskrona

W ostatnich latach przewozy na linii Gdynia-Karlskrona (port w południowej Szwecji) stale rosną. Obecnie linia jest obsługiwana przez aż cztery promy pasażersko-frachtowe, czyli przewożące zarówno pasażerów, samochody osobowe, jak i towary. Pasażerowie i spedycje mogą wybierać spośród aż 46 wypłynięć w tygodniu. Linia z Gdyni do Karlskrony ma już długą, ponad 20-letnią historię.

Natomiast linia z Gdyni do Nynäshamn, na której działalność będzie zawieszona, operuje jako linia wyłącznie frachtowa, to znaczy nie przewozi ani pasażerów, ani samochodów, a wyłącznie ładunki. Dotychczas ta trasa była obsługiwana jednym promem typu ro-ro, kilka razy w tygodniu. Zawieszenie działalności na linii frachtowej Gdynia-Nynäshamn nie ma więc wpływu na pasażerów. Zmiana nie będzie też miała wpływu na zatrudnienie, jako że operacje były wykonywane promem ro-ro czarterowanym wraz z załogą.

Czytaj też: KB Doraco wybuduje terminal promowy w Gdyni

Stena Line jest powstałym w 1962 roku szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 21 trasach łączących 10 krajów, eksploatuje około 38 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.). Stena Line jest częścią Stena AB Group, należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy sięgają 36,5 mld koron szwedzkich rocznie. Stena AB zatrudnia 15 tys. pracowników na całym świecie.
VIK

Miejsca

Opinie (36) 3 zablokowane

  • Duży błąd że na tej linii olano przewozy pasażerskie. (3)

    Przydala by się konkurencja dla Polferies

    • 58 14

    • Wątpię by na tej trasie było miejsce dla dwóch armatorów. (2)

      Stena musiałaby dużo zainwestować w to połączenie, żeby wygryźć Polferries.

      • 14 6

      • poza tym przy cenach przeprawy i czasu jaki zabiera

        to w sumie nie wiem czy jest to aż tak opłacalne dla pasażera

        jeśli komuś zależy na czasie wybiera samolot, jeśli na samochodzie, to równie dobrze może się poruszać autostradą - a skorzystać z promu tam, gdzie nie da się jechać

        • 7 7

      • I poprawić ofertę cenową, polferris na tej trasie był tańszy dla frachtow

        • 13 0

  • wystarczyl jeden prom wiecej z gdanska no i masz

    • 38 7

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane