• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line zmienia prom

VIK
23 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych. Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych.

Nazywa się "Bore Bay" i od kwietnia będzie wpływał do gdyńskiego portu. Stena Line wymienia statek na linii z Gdyni do Nynäshamn.



Na linii promowej z Gdyni do Nynäshamn pojawi się nowy statek. Jednostka typu ro-ro o nazwie "Bore Bay" zastąpi dotychczas wykorzystywany prom "Elisabeth Russ". Chodzi o połączenie towarowe uruchomione w październiku ub. roku. Nowy statek jest mniejszy, bo ma 138 m długości, 22 szerokości, a pojemność ładunkowa wynosi 1511 m. "Statek Elisabeth Russ" ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.

Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierał ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Będzie kursował trzy razy w tygodniu z Gdyni oraz trzy razy w tygodniu z Nynäshamn.

Wymiana statku na linii Gdynia-Nynäshamn to jedna z wielu inwestycji Stena Line w połączenia promowe z Gdyni. Ostatnio armator zwiększył częstotliwość rejsów oraz pojemność ładunkową na trasie Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie czwartego statku na tę linię - m/v Gute. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 44 do Karlskrony, Stena Line oferuje obecnie aż 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji, pięcioma promami.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • (14)

    Dziwna ta inwestycja, jak statek mniejszy niż poprzednio.
    Również mapka ciekawa - Gdynia pod Władysławowem, a statki pływają tunelem pod Półwyspem Helskim.

    • 56 13

    • Może dają po prostu nowszy? (1)

      Polferries też coś nowego ma wprowadzić do Nynashamn, rośnie handel ze Skandynawią. :)

      • 6 2

      • no tak ale ładowność jest mniejsza - poza tym dziennikarze (powiedzmy) powinni się o takie dziwne rzeczy dopytywac

        • 11 0

    • Tak, tak. Tunelem. Z tragarzami.

      Bardzo Cię polubiłem Rysiu.

      • 9 1

    • Dlaczego zmiana (9)

      Sprawa jest prosta. Statek Elisabeth Russ jeździł załadowany na maxymalnie 20% więc pomniejszenie linii ładunkowej nie ma tu żadnego znaczenia. Co jednak jest ważne statek "Bore Boy" co widać na zdjęciu ma zainstalowaną instalację płukania spalin. Za tym idą oszczędności w cenie paliwa dla czarterującego Stena Line w wysokości około 40%-50% na tonę. Statek Elisabeth Russ nie posiada takiej instalacji i do eksploatacji używa droższego paliwa ciężkiego.

      • 8 3

      • (4)

        Chyba nie jesteś w temacie. Wszystkie statki Russa mają przerobiony system na lekkie paliwo. Za pewne mało ładunku i zmniejszają linię ładunkową.

        • 3 0

        • Przerobiony na paliwo o zawartości siarki poniżej 0.1% kiedy taki Bore Bay jeździ na paliwie o zasiarczeniu 1%.
          ULSFO jest droższe od LSFO o jakieś 40-50%.

          • 4 1

        • (2)

          Nie trzeba przerabiać niczego na paliwo lekkie wystarczy w pompach paliwowych wysokiego ciśnienia wymienić pary precyzyjne bo na ciężkie są inne i na lekkie inne.

          • 2 0

          • (1)

            W specyfikacji statku można przeczytać, że Bore Bay jeździ na paliwo IF-380 czyli takie, którego zawartość siarki wynosi 1%.

            • 1 0

            • pływa nie jeździ :)

              • 0 1

      • Statek był kilka lat temu przebudowany w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni na samochodowiec (dobudowano mu na pokładzie górnym nadbudówkę z kilkoma pokładami samochodowymi). Statek był eksploatowany, jako samochodowiec, przez UECC.

        Ostatnio, w roku 2017, właściciel przebudował jednostkę do pierwotnej postaci towarowego ro-ro, usuwając dużą nadbudówkę z pokładami dla samochodów. Pozostałością tych przebudów jest charakterystyczny wysoki szyb maszynowy (uprzednio cały "schowany" w nadbudówce samochodowca), na którym ustawiony jest komin.

        • 2 0

      • Pozostałość po przebudowie a nie instalacja. Raczej nie masz pojęcia ile miejsca zajmuje instalacja scruberów.

        • 2 0

      • Coś dzwoni ale nie do końca wiemy gdzie.

        Paliwo ciężki jest tańsze panie kolego ale emituje więcej siarki dla tego by na nim pływać i spełniać normy montuje się scrubery (min. w Stoczni Remontowej za około 5 mln. euro)ale i tak się opłaca bo oszczędza się na paliwie właśnie "ciężkim".Tzw. lekkie paliwo jest droższe.

        • 2 0

      • Czyli nie inwestycja a optymalizacja kosztow

        • 1 0

    • To raczej Chałupy :)

      • 3 0

  • ankiete o piciu alkoholu na promie trzeba podpisywac ;)

    • 21 1

  • Czemu nie bylo sondy pod artykulem? (2)

    • 18 4

    • Jej wynik mógłby zmienić strategię Steny gdyby zarząd zapoznał się z jej wynikami

      Opinia znawców z trojmiasto.pl jest jak wyrok boga.

      • 13 0

    • nie sonda..

      tylko kolonoskopia przyda się niektórym

      • 2 0

  • Znowu zdrożeją bilety

    • 10 6

  • Robote tam mata w maszynie? (2)

    • 15 1

    • (1)

      Nie wiem czy akurat jest wakat, ale tak dla informacji - do Steny mustruje Clyde Marine Recruitment. Olej oddział w Gdyni i ślij aplikację bezpośrednio do głownego biura w Glasgow.

      • 1 0

      • Dokładnie. Wyświetlają w Gdyni 1 ogłoszenie na Portalu Morskim i mają 100 chętnych.

        • 0 0

  • GD

    GD - Nynasham nowy prom...w koncu polska firma bije skandynawska, a nie na odwrot jak do tej pory bywalo... sorry stena, pzb wstaje z kolan...

    • 11 9

  • Estakada kwiatkiwskiego (1)

    A co z juz mocno wyeksploatowana I przestarzala estakada kwiatkowskiego? Okazuje sie,ze to jedyna droga ,ktora wyjezdzaja te cholerne tiry na obwodnice....szok

    • 12 4

    • Nie tylko w Gdańsku cisną obwodnica południowa i trasa Sucharskiego ale fakt nasza nie jest tak często remontowana hej

      • 1 0

  • I w ten sposób nasze PŻB zostaje z ręką w nocniku i pięknymi planami PiS budowy promów w Stoczni Szczecińskiej... (1)

    Bo nowy prom, chociaż mniejszy, zabierze ładunki towarowe w którym to segmencie wzrost ruchu jest największy. A pasażerowie pływać będą pozostałymi promami. Dla PŻB zostaje dużo...powietrza.

    • 16 7

    • katastrofa

      Przypominam ze minister z PISu obiecal ze Stocznia Szczecinska odda nowy prom na gaz do eksploatacji w 2019 roku. Tymczasem nawet nie zaczeli budowy. Taki pic jak za komuny.

      • 6 1

  • Pisownia (1)

    CYTAT: "....a pojemność ładunkowa to 1625 m
    Od kiedy to miarą pojemności jednostka miary, czyli metr?????? Jeśli już to powinno się napisać, że długość linii ładunkowej wynosi 1625 metrów...

    • 16 0

    • Widzisz

      Linia ładunkowa, linia maksymalnego zanurzenia, do jakiej statek może być bezpiecznie załadowany.
      Teraz policz, to co wskazałeś - w pisowni pominięto, metry sześcienne.
      Dla wiedzy zupełnej:
      - zgodnie z międzynarodową konwencją z 1969 o pomiarze statków, pojemność brutto oblicza się wg wzoru GT = V(0,2 + 0,02 lg V), gdzie V jest całkowitą objętością wszystkich zamkniętych pomieszczeń statku (w m3) - źródło: internet

      • 0 1

  • Kiedy Stena Line przenosi się do Gdańska? (1)

    tyle się o tym mówi od jakiegoś czasu, kiedy ostatecznie to nastąpi?

    • 6 4

    • chyba nigdy. Gdynia właśnie buduje nowy terminal promowy pod Stene. Mówią to głównie trolle nie zorientowane w temacie

      • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane