Stena Nordica wraca na linię Gdynia-Karlskrona

Stena Nordica w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.
Stena Nordica w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym. fot. materiały prasowe

Prom Stena Nordica pod koniec października powróci na linię Gdynia-Karlskrona, gdzie zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht, czyli statek Stena Baltica. Będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku, przewożąc ładunki, samochody osobowe oraz więcej pasażerów.



Obecnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują trzy promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października tę ostatnią jednostkę zastąpi Stena Nordica.

- Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów, jak i klientów frachtowych - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.
Statek ten pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

Stena Nordica to prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Stena Baltica ma mniejsze możliwości, zabiera na pokład jedynie 100 samochodów i 176 pasażerów.

Jak informuje armator, oferta pokładowa Stena Nordica jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Prom będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku. Podróż w jedną stronę będzie trwa przeciętnie 10,5 godziny.

Opinie (19) 6 zablokowanych

  • I bardzo dobrze ! Niech wszystko wraca do normy ! (1)

    • 20 5

    • Czemu z Gdańska nie odpływają promy?na westerpllate taki duży terminal nie wykorzystany od lat a w Gdyni tłok ?!

      • 0 0

  • To bardzo fajnie !

    • 13 1

  • Nie do konca rzetelne informacje (1)

    Byc może Stena Nordica wybór kabin ma większy, ale samych kabin ma prawie dwa razy mniej niż Stena Baltica. W czasach covidu ich fotele lotnicze są bezużyteczne, gdyż jest obowiązek posiadania kabiny przez cały rejs. Natomiast ilość zabieranego frachtu jest porównywalna. Kto to redagował?

    • 31 1

    • PiAr

      Agencja PR Human-cośtam.

      Kończy się czarter na Stena Baltica ex. Cotentin. Jedyne co dobre, to że na Stena Nordica każda kabina ma swoją łazienkę.

      • 2 0

  • akurat teraz jak za chwile będzie lockdown, powinni wrócić ten statek ale w maju (1)

    • 3 8

    • Nie będzie żadnego lockdownu bo nikogo na to już nie stać.

      • 5 2

  • A ja tam się cieszę, że wraca na linię do Gdynia.

    • 10 1

  • Stenę Nordicę to ja dzisiaj widziałem w doku w Remontowej.

    Więc pewnie ostatnie prace naprawcze i przeglądy przed powrotem na trasę.

    • 8 1

  • samoloty nie lataja do szwecji to kaske wywachali

    do czasu !

    • 8 10

  • Straszne ceny stena line/// wóz 2 osoby - 1100zl (6)

    Za to samo przez świnoujście niecałe 500zł. Pare razy juz jechaliśmy z kolegą specialnie do świnoujścia bo ceny w stenaline były ponad dwa razy droższe .to chyba nie jest normalne że bardziej opłaca się jechać do innego miasta 300 km bo ceny odstraszają

    • 15 4

    • Ceny paranoja + obowiązkowa kabina (1)

      Korzystają jak mogą

      • 4 4

      • Jak cię nie stać to nie pływaj ! I nie biadol !

        • 4 0

    • Inne długości tras

      A teraz porównaj długość tras: z Gdyni do Karlskrony i ze Świnoujścia do Ystad.

      • 13 1

    • Drogo musi być (1)

      W Świnoujściu jest walka TT Line, Unity i Polferries. Ceny są zaniżone, a i trasa o połowę krótsza.
      Choć fakt, że Stena przesądza z cenami, do tego prom Steny ten że szwedzką załogą jest brudny i obskurny.
      Zawsze można płynąć też przez Gdańsk :D

      • 2 0

      • Przeciez przez Gdansk jest jeszcze drozej - fakt, ze trasa do Nynashamn znaczaco dluzsza.

        A Stena ma bardzo dobre promocje.

        • 1 1

    • Rozumiem, że paliwo masz za darmo by jechać do Świnoujścia?

      • 1 1

  • GSR (1)

    odpicujemy na doku 3 jak trzeba ;)

    • 9 0

    • Taaa wy nie roby cos odpicujecie haha

      Ukraince pomaluja i będzie jak "nowa"

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...