- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Stocznia Crist powraca do Gdańska
Stocznia Remontowa Nauta kończy produkcję w Zakładzie Nowych Budów, część infrastruktury przejmuje stocznia Crist. Na terenach przy ul. Doki dalej będzie prowadzona produkcja stoczniowa.
Od kilku miesięcy spekulowano, kto będzie produkował w oparciu o infrastrukturę stoczniową przy ul. Doki. Pojawiały się informacje, że dzierżawą zainteresowana była stocznia Karstensen, Sunreef Yachts oraz właśnie Crist. Ostatecznie przez pięć najbliższych lat na terenie po stoczni Nauta - a kiedyś Stoczni Gdańsk - produkować będzie Crist.
Spółka Synergia 99 wystawiona na sprzedaż
- To atrakcyjny teren produkcyjny, dlatego zdecydowaliśmy się na dzierżawę. Obecny portfel zamówień i perspektywy rozwoju naszej stoczni pozwoliły nam podjąć taką decyzję. Liczymy również na przejęcie zespołu, który pracował na rzecz Zakładu Nowych Budów Nauty - mówi Tomasz Wrzask, PR Manager Crist SA.
Stocznia Crist wywodzi się z Gdańska, choć od wielu lat kojarzy się z Gdynią. Spółka była jednym z podmiotów, które przejęły majątek po Stoczni Gdynia. Cristowi przypadł m.in. duży suchy dok i suwnica.
Nauta już tylko w Gdyni
Państwowa stocznia Nauta ostatecznie kończy działalność w Gdańsku. Teraz będzie działać już tylko w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia. W ub. roku zakład sprzedał Portowi Gdyńskiemu tereny przy ul. Waszyngtona , na których w ub. tygodniu odbyło się ostatnie wodowanie.
Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca
Oficjalnie powodem wygaszenia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku była zmiana strategii rozwoju SR Nauta. Zgodnie z decyzją Zarządu spółka będzie koncentrowała się na remontach, naprawach i konwersjach cywilnych oraz - w bliskiej współpracy z PGZ Stocznią Wojenną - na remontach oraz budowach na potrzeby Marynarki Wojennej RP.
Jeszcze niedawno plany były inne, a przyszłością stoczni miała być budowa statków, m.in. dzięki powołanemu w 2013 roku gdańskiemu oddziałowi. Powstawały tam głównie jednostki rybackie, które miały stać się specjalnością Nauty. Niestety, w czerwcu ub. roku jeden z głównych kontrahentów Nauty - stocznia Karstensen - uruchomił własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia. Do tej pory duńska stocznia zlecała budowę kadłubów stoczni Nauta, teraz zaczęła robić je sama. W ub. tygodniu odbyło się tam pierwsze wodowanie.
Jednostki specjalne ze stoczni Crist
Crist jest jednym z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz obiektów pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół rynku offshore oraz budowy specjalistycznych statków i konstrukcji do obsługi farm wiatrowych, platform wiertniczych i innych instalacji przemysłu morskiego. Fundusz Inwestycyjny MARS posiada 35 proc. udziałów w spółce. Pozostałe udziały należą do Ireneusza Ćwirko i Krzysztofa Kulczyckiego (po 32 proc.) oraz do Ewy Kurchelskiej (1 proc.).
Stocznia wybudowała między innymi takie jednostki jak Heavy Maintenance Vessel "Vidar", Heavy Lift JackUp Vessel "Innovation" i Jack-Up Barge "Thor", czy specjalistyczna barka samopodnośna "Zourite" pracująca przy budowie autostrady wzdłuż wybrzeża wyspy Reunion na Oceanie Indyjskim. Na koncie ma też dok "Marco Polo", dzięki któremu powstaje osiedle apartamentowców w Księstwie Monako oraz prom pasażersko-samochodowy z napędem elektrycznym "Electra".
Miejsca
Opinie (53) 2 zablokowane
-
2019-07-04 08:41
tereny dawnej stoczni gdańskiej.. (4)
... bardzo dobrze, że nadal będzie tu prowadzona budowa statków. Dawny wydział K-3 posiadający dużą halę produkcyjną - na pietrze ongiś była trasernia, obok pochylnie . Pytanie a co będzie się działo na terenach dawnej stoczni Gdynia , do czego będzie wykorzystywany największy suchy dok ?
- 19 5
-
2019-07-04 13:30
apartamenty z widokiem na życie podwodne?
Juz chyba w Gdyni takie pomysły były...
;)- 3 1
-
2019-07-04 08:53
Ludzie! Naprawdę!? 3 akapit! (1)
"Stocznia Crist wywodzi się z Gdańska, choć od wielu lat kojarzy się z Gdynią. Spółka była jednym z podmiotów, które przejęły majątek po Stoczni Gdynia. Cristowi przypadł m.in. duży suchy dok i suwnica."
- 3 1
-
2019-07-04 10:23
Akapit
Crist nie przejął stoczni Gdynia. Pierwotnie kupił część terenów stoczni Gdańskiej za ok. 46 mln zł pozniej za namową Marsa zamieniono śp z ona spółkę akcyjną i dostali z powrotem kasę później kupiona suchy dok tutaj za pośrednictwem stoczni Nauta dostali od Marsa brakujące 25 mln złotych. Szczegóły można przeczytać na stronach unii europejskiej. Otrzymali tez pożyczki bankowe obecnie mają trochę kłopotów ale może wyjdą z nich. Oby.
- 5 1
-
2019-07-04 09:05
Jedz do Gdyni i zobacz
Zobacz co się tam dzieje, robota okretowa wre.
- 8 3
-
2019-07-04 12:24
Sprostowanie (1)
Crist nie przejął majątku Stoczni Gdynia tylko kupił majątek postoczniowy na przetargu a to jednak spora różnica
- 12 5
-
2019-07-04 13:15
Majatek
oczywiscie że tak. Ale na początku kupili lecz później dostali z powrotem pieniądze itd. A więc nic nie wydali
- 5 3
-
2019-07-04 09:59
Opinia wyróżniona
Stocznia Crist
Nie da rady. Warunki pracy nie zachęcają. Preferują samozatrudnienie i stawki za godzinę technologiczną nie powalają. Nawet powiem że są niskie. Będą pewnie bazować na ukraincach za marne grosze. Wolę pracować w Norwegii za większe pieniądze i normalne godziny pracy. Ale życzę powodzenia
- 33 6
-
2019-07-04 09:37
Opinia wyróżniona
dobrze że mają specjalizację. to zapewnia długotrwałe przetrwanie na rynku.
ale skoro tak dobrze budujemy luksusowe jachty to może czas zacząć budować luksusowe statki arktyczne, Ta branża się rozwija....
Tylko niech miasto przygotuje tereny pod rozbudowę przemysłu.- 11 10
-
2019-07-04 09:04
Świetna wiadomość!
- 9 2
-
2019-07-04 08:57
Kara
Kiedy w końcu kara za rozłożenie vistalu?! Czech....
- 18 2
-
2019-07-04 08:37
Przecież Nauta dalej robi na Waszyngtona,widzę tam nawet ochronę z emblematami Nauty.To w końcu o co tam chodzi .....zlikwidowano Nautę czy nie niech ktoś mnie oświeci.
- 9 5
-
2019-07-04 08:35
Super
3mam kciuki za powodzenie Crist !
- 32 4
-
2019-07-04 08:29
yo (1)
wydajność roczna = tygodniowej w Pusan czy Daewoo.
- 21 3
-
2019-07-04 08:33
Niestety
polski przemysł stoczniowy to chałupnictwo.
Jak jadę tramwajem po Jana z Kolna i patrzę na ten "atrakcyjny" teren produkcyjny Zakładu Nowych Budów to przychodzą mi na myśl stocznie z Bangladeszu czy Indii. No ale one raczej nie budują a rozbierają statki.- 21 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.