• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Gdańsk buduje dla Norwegów

Robert Kiewlicz
22 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
W Stoczni Gdańsk odbyło się uroczyste palenie blach
na jednostkę typu PSV. Zamówienie złożyła norweska firma Hellesoy Verft. W Stoczni Gdańsk odbyło się uroczyste palenie blach
na jednostkę typu PSV. Zamówienie złożyła norweska firma Hellesoy Verft.

W Stoczni Gdańsk rozpoczęła się budowa kolejnego statku PSV, który spółka zbuduje dla kontrahenta z Norwegii - firmy Hellesoy Verft.


Statek typu PSV budowany na zlecenie norweskiej firmy Hellesøy Verft AS. Statek typu PSV budowany na zlecenie norweskiej firmy Hellesøy Verft AS.
Trawler budowany na zlecenie norweskiej grupy Kleven Verft AS. Trawler budowany na zlecenie norweskiej grupy Kleven Verft AS.

PSV to skrót od angielskiego Platform Supply Vessel. Jest to typowy statek offshore. Jego głównym przeznaczeniem jest zaopatrywanie platform wiertniczych. Zlecenie, pochodzące od norweskiej firmy Hellesøy Verft AS, obejmuje budowę kadłuba statku oraz jego częściowe wyposażenie. Wymiary budowanej jednostki to: 85 m długości, 20 m szerokości i 8,6 m wysokości do głównego pokładu.

To już druga jednostka tego typu dla firmy Hellesøy Verft. Pierwszy z serii, bliźniaczy kadłub B253/1, już stoi na pochylni. Materiały do wyposażenia kadłuba dostarcza armator. Po stronie SG natomiast leży zaopatrzenie w materiały technologiczne, w tym spawalnicze i malarskie. W Gdańsku montowane będą miedzy innymi: pokrywy włazów do zbiorników, fundamenty dźwigów, urządzeń kotwicznych i cumowniczych, rurociągi i silniki elektryczne napędu głównego oraz główne zespoły prądotwórcze.

Zaawansowane są również prace nad zamówieniami dla innej firmy z Norwegii - Kleven Maritime AS. Dla tej firmy stocznia buduje trawler B343. Jednostka o wymiarach 65 m długości, szerokości 15 m i 5,8 m wysokości do głównego pokładu, zostanie częściowo wyposażona w stoczni.

Tutaj odbędzie się montaż praktycznie wszystkich podstawowych urządzeń okrętowych, takich jak silnik główny czy pompy. Specjalistyczne urządzenia i osprzęt rybacki zamontowany zostanie już w Norwegii. Zdanie kadłuba trawlera zaplanowano na koniec marca 2011 roku.

Norweski odbiorca trawlera, firma Kleven Verft AS, to nowy kontrahent Stoczni Gdańsk. Zakład oprócz jednostki rybackiej, zbuduje także dla norweskiego klienta dwa bloki na statek do obsługi platform wiertniczych.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (14)

  • Niczego mu nie ujmując, ale wygląda jak zabawka:-) (1)

    • 4 1

    • Toż to wizualizacja jest ino... ;-)

      • 3 0

  • Projekt

    A może by dodać kto zaprojektował tą jednostkę ???

    • 1 3

  • havyardleirvik

    czemu już nie wyposaża się w 100% tych jednostek w Norwegii? "W Gdańsku montowane będą miedzy innymi: pokrywy włazów do zbiorników, fundamenty dźwigów" w Leirviku norki nie dały rady tego zrobić w 2008 i 2009r.No ale fakt jest taki że maja kasę i robią takie statki w Polsce.

    • 3 2

  • będzie praca , powinny być pieniądze ( będą ) i oto chodzi, Polska musi się rozwijać a wraz z nią my - obywatele.

    • 5 1

  • zawsze cos

    szkoda ze nie wyposaza sie statkow w st północnej sie to robi a mysle ze tam nie sa ludzie jacys mądrzejsi a na wyposazeniu sie najwiecej zarabia

    • 4 1

  • zarobki w SG (1)

    szkoda że nie napiszą jakie grosze płacą stoczniowcom w Gdańskiej porażka

    • 8 4

    • To Ty napisz

      Z chęcią się dowiem:) A w ogóle ruszyliście z produkcją tych wież? Nadal są kłopoty ze spawaniem?

      • 1 0

  • SG pracuje i produkuje (1)

    A Maritim? Sprzedaje dok i pozbywa sie kury która znosi złote jajka. a moze to celowe działanie? Moze to początek końca tej firmy?

    • 4 0

    • heh niestety pracując w/w firmie,
      dowiedziałbyś się ze nie sztuka jest mieć "kurę" trzeba jeszcze umieć ją
      wykorzystać
      I początek końca Maritimu trwa już dłuższy czas to tylko kolejny krok.
      A szkoda bo spędziłem w tej firmie 3 lata zdobywając wiele ciekawych doświadczeń zawodowych, czasami było aż zal patrzeć na błędy zarządu.
      Cóż ale nikt nie słuchał... i widze dalej nic sie nie zmienilo

      • 0 0

  • I co z tego??!! (1)

    Władka na hali i tak juz nie ma! :)

    • 2 1

    • Władka na hali i tak juz nie ma

      I Jasia, i Henia, i Zdzicha i Stasia też nie ma, ale jest Ihor- jest w porządku.

      • 1 0

  • A czy Lechu dalej tam kable nosi ?

    A czy Lechu dalej tam kable nosi ?

    • 3 2

  • NOWY TRAWLER

    A czy ten trawler nie był budowany w stoczni Litweskiej w Kłajpedzie.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane