- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (93 opinie)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Stocznia Gdańsk podpisała kontrakt z Norwegami
Stocznia Gdańsk pozyskała kontrakt na realizację bloków okrętowych dla norweskiej UlsteinVerft AS. Realizacja zamówienia przewidziana jest na początek pierwszego kwartału 2020 r.
- Cieszymy się z tego nowego kontraktu, ponieważ jest wyrazem zaufania, którym obdarzył nas kolejny renomowany klient. Jest także dowodem, że jako organizacja odzyskujemy wiarygodność wśród czołowych producentów z branży okrętowej, podobnie jak wcześniej kontrahentów z branży offshore i infrastruktury. Realizacja tego zamówienia otwiera nas na szerszą i przede wszystkim długofalową współpracę z grupą Ulstein i jest świetnym prognostykiem dla stabilności portfela naszych zamówień, zarówno w 2019 roku, jak i w latach następnych - skomentował Wojciech Peret, prezes zarządu Stoczni Gdańsk.
Norweska Ulstein Group znana jest ze swojej działalności w zakresie projektowania i budowy statków, m.in. trawlerów, jednostek do obsługi farm wiatrowych i platform wiertniczych, promów czy ekskluzywnych wycieczkowców.
To kolejny kontrakt Stoczni Gdańsk i GSG Towers w ostatnim czasie. W styczniu GSG Towers podpisała z norweską spółką Aker Solutions kontrakt na montaż, instalację wyposażenia i przeprowadzenie testów funkcjonalności wielkogabarytowych konstrukcji stalowych - templates na potrzeby pola wydobywczego Johan Castberg (formalnie Skrugard) przygotowywanego przez koncern Equinor na Morzu Barentsa.
Kolejna umowa została zawarta z jednym z największych producentów turbin dla energetyki wiatrowej - Siemens Gamesa (zamówienie na dostawę 14 kompletnych lądowych wież wiatrowych o wartości ponad 20 mln zł). W ostatnim czasie Stocznia Gdańsk podpisała również kontrakt z fińską spółką Konecranes, dla której będzie produkować wielkogabarytowe dźwigi i suwnice przeznaczone na rynki Europy i Ameryki Północnej.
Miejsca
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2019-04-14 21:29
Jak ja juz nie pracuje w stoczni
To kto bedzie to robil?! Daj pan spokuj przyjdz pan w piatek
- 1 1
-
2019-04-12 14:43
(8)
Rozumiem budowę kompletnych statków z wyposażeniem, ale budowa sekcji, nawet nie całych kadlubów to praca dla krajów 3-go Świata.
- 106 32
-
2019-04-14 17:22
Nie przeskoczysz tego. Praca jest i to jest wazne. Nigdy nie dogonimy swiatowych gospodarek.
- 2 0
-
2019-04-13 10:35
to buduj te kompletne statki
jedne stocznie robią kadłuby, inne resztę typu outfitting. Zaleznie od tego w czym się wyspecjalizowały i jakie mają zaplecze. Jeżeli coś się opłaca to się to robi.
- 5 3
-
2019-04-12 16:30
"tak krawiec kraje, jak mu staje..."
Co zrobić, jak po latach marnotrawienia potencjału tylko tyle jesteśmy w stanie to robić.
I to z trudem i z posiłkowaniem się obcokrajowcami...
Pytaniem jest, co i na co komu staje...
Bo to trudna działalność, wymagająca ciągłej pielęgnacji warsztatu i zaplecza. Bo jak nie włozysz, to nie wyjmiesz...
Nie jest to co "tygrysy lubią najbardziej", czyli szybki deal na trzy miechy i 142% zysku.- 11 1
-
2019-04-12 15:09
powielana bzdura (2)
na kadłubach i sekcjach zarabia się najlepiej w naszych warunkach.
- 16 14
-
2019-04-12 16:25
"w naszych warunkach"
słowo klucz.
Jak się kundle dały odgonić od interesu, to dziwisz się, że stare brytany sie irytują.
Mimowolnie dotknąłeś sedna problemu, czyli "kształtowania warunków".
Dobry trop, ciągnij dalej.- 12 0
-
2019-04-12 15:22
a warunki oPiSowo jak to KONGO
- 9 5
-
2019-04-12 15:43
Na blokach są dobre pieniądze a z kad ty takie zeczy wiesz byłeś kiedyś na stoczni zajmij się lepiej swoją pracą
- 2 13
-
2019-04-12 15:10
a gdzie lokujesz "wolskę"?
- 4 1
-
2019-04-14 16:30
Ach...
to Guzikiewicz może dostać podwyżkę za codzienną pracowitość.
- 0 3
-
2019-04-12 15:23
Opinia wyróżniona
bloki (9)
budowanie bloków kadłubów statków jest dobra i dobrze płatna robota ale do tego potrzeba spełnić kilka warunków : zatrudnić monterów kadłubowych znających się na rysunkach i umiejących samodzielnie myśleć, zatrudnić spawaczy z prawdziwego zdarzenia nie "kleików", posiadać grupę szlifierzy mających pojęcie o szlifowaniu, odpowiednia ekipę monterów rurociagów oraz odspowiedniąq kadrę nadzorującą i kierujacą robotami , technologów , spawalnika. malarzy, pisakarzy a przede wszystkim kontrolerów prac. no i posiadać odpowiednie zaplecze - maszyny do palenia, walce do gięcia etc. i to są najważniejsze problemy z którymi trzeba się zmierzyć a to bedzie niełatwe ale mam nadzieję , że to wszystko sie uda i stocznia odżyje i zacznie funkcjonować na nowo czego im życzę.
- 84 6
-
2019-04-12 18:37
(1)
Tacy fachowcy czekają na te sekcje w Norwegi Wspomniani fachowcy nie posługują się językiem norweskim lub angielskim Sa to nasi chłopcy tylko im się płaci 50-100 zl/h
- 5 0
-
2019-04-14 12:09
50 zl to ja mam w gdansku a do norkow za 100 zl tylko pomocnik jezdzi
- 1 1
-
2019-04-13 17:18
Ja klepie sekcje
I szczerze...nawet na ulicy bym ją sklepał.Młotek,klin i poszedł hehe .Daj mi dobrą stawkę to i chętnie się zatrudnię
- 3 2
-
2019-04-13 17:00
Tylko Montexshipyard (1)
- 1 2
-
2019-04-13 17:18
chm
a co to za firma? czy to ci ktorzy mieli pracować na terenie stoczni gdanskiej ? ale chyba nie bo zwiazkowcy tych przegnali podobno za wyludzenia podatkowe i placenie pod stolem i jakies pralnie pieniedzy czy cos takieglo, nie wiadomo.
- 2 0
-
2019-04-12 17:06
(1)
racja, kontrolerzy prac nie mniej ważni od pracowników, jakiś czas temu w Gdańskiej miałem okazję pracować, słaba ekipa, ciekaw jestem czy ten blok co posklejały te janusze oddali norwegom XD (bo od nich właśnie było zlecenie) jeśli tak to niezłej siary narobili
- 6 0
-
2019-04-12 17:15
blok odbiory
no a kto ze stoczni Ulstein odbierał prace ? Masz rację jakość jest najważniejsza, nie wiem kto budował blok o jakim piszesz ( XD) być może podczas budowy , przedstawiciel norwegów przymykał oczy, nie wiem.
- 4 0
-
2019-04-12 16:35
"kilka warunków : zatrudnić monterów"
Jajko czy kura?
Masz zlecenia, nie masz zaplecza - masz zaplecze, nie masz zleceń.
To przerasta naszych "gospodarczych cudotwórców".
Pomyśleć, że w gdyńskiej stoczni pracowało blisko 25k głównie takich ludzi a zawodówki produkowały następne "uzupełnienia".
A jak się uda, to przyjdzie następny "cudotwórca" czy "ewangelista" i rozp...li pod byle pretekstem.- 14 0
-
2019-04-12 16:23
bloki cd.
z pewnością start przy budowie bloków nie będzie łatwy ale nie ma co sie tym mocno martwić, ważne by konsekwentnie realizować prace. dobra organizacja pracy, prawidłowy harmonogram to podstawa sukcesu. a co do związkowców to uważam, że trzeba z nimi rozmawiać w sposób normalny, normalnie ich traktować i tylko wtedy można będzie liczyć na ich współpracę . jeżeli ktoś będzie próbował ośmieszać i lekceważyć związkowców to musi się ls;podziewać , że taka postawa źle się skończy nie tylko dla niego lecz dla całej firmy. z mojego doświadczenia wiem, że dobra współpraca z organizacjami związkowymi to podstawa sukcesu firmy kto tego nie rozumie nie powinien zajmować się kierowaniem .
- 5 5
-
2019-04-14 10:41
Miałem nadzieję, że czas gołych bloków dla Norków
już poszedł w zapomnienie. Ale jak widać Polak się nigdy nie nauczy. Norki zlecają, bo u nich by musieli zapłacić 1000 pln dniówki Polakowi, więc robi St.Gdańska i zapłacą Polakowi 200. Hehehehe Dla nich to złoty biznes.
- 8 2
-
2019-04-13 21:30
Ile do tego dopuściły bo poprzedniekontrakty były na minusie
- 3 2
-
2019-04-12 21:15
Podpisać kontrakt na bloki (nawet nie sekcje) żadna sztuka, sztuką jest aby był rentowny... (1)
Ale o rentowności dowiemy się po wyborach, więc to nie będzie miało znaczenia...Tak czy owak.
- 11 7
-
2019-04-13 16:41
Blok a sekcja wogole nie masz pojęcia o przemysle stoczniowym więc zamilcz.
- 0 1
-
2019-04-12 15:22
Stocznia (2)
Czyli najtańsze najbardziej prymitywne sekcje kadłubowe ,cała prawda o gdanskim przemyśle okr etowym
- 62 33
-
2019-04-13 09:06
Sg (1)
Opowiadasz bzdury sekcje kadłuba statku wcale nie są najtańsze .
- 2 5
-
2019-04-13 16:10
Ale czy spawane czy na silverke? Bo na taśmę to jest gitara biznes.
- 3 2
-
2019-04-13 11:16
Czy to jest ta Stocznia
Z Polskiej Grupy Zbrojnej która miala budować łodzie podwodne z samolotatami
Tak głosił Antonio i Oszałały Pierwszy.... Czym zmylił się .- 8 7
-
2019-04-13 10:22
Stoczni nie ma od lat.
Stoczni nie ma od lat i już nie będzie nigdy .
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.