• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Gdańsk podpisała kontrakt z Norwegami

erka
12 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe. Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe.

Stocznia Gdańsk pozyskała kontrakt na realizację bloków okrętowych dla norweskiej UlsteinVerft AS. Realizacja zamówienia przewidziana jest na początek pierwszego kwartału 2020 r.



- Cieszymy się z tego nowego kontraktu, ponieważ jest wyrazem zaufania, którym obdarzył nas kolejny renomowany klient. Jest także dowodem, że jako organizacja odzyskujemy wiarygodność wśród czołowych producentów z branży okrętowej, podobnie jak wcześniej kontrahentów z branży offshore i infrastruktury. Realizacja tego zamówienia otwiera nas na szerszą i przede wszystkim długofalową współpracę z grupą Ulstein i jest świetnym prognostykiem dla stabilności portfela naszych zamówień, zarówno w 2019 roku, jak i w latach następnych - skomentował Wojciech Peret, prezes zarządu Stoczni Gdańsk.
Norweska Ulstein Group znana jest ze swojej działalności w zakresie projektowania i budowy statków, m.in. trawlerów, jednostek do obsługi farm wiatrowych i platform wiertniczych, promów czy ekskluzywnych wycieczkowców.



To kolejny kontrakt Stoczni Gdańsk i GSG Towers w ostatnim czasie. W styczniu GSG Towers podpisała z norweską spółką Aker Solutions kontrakt na montaż, instalację wyposażenia i przeprowadzenie testów funkcjonalności wielkogabarytowych konstrukcji stalowych - templates na potrzeby pola wydobywczego Johan Castberg (formalnie Skrugard) przygotowywanego przez koncern Equinor na Morzu Barentsa.

Kolejna umowa została zawarta z jednym z największych producentów turbin dla energetyki wiatrowej - Siemens Gamesa (zamówienie na dostawę 14 kompletnych lądowych wież wiatrowych o wartości ponad 20 mln zł). W ostatnim czasie Stocznia Gdańsk podpisała również kontrakt z fińską spółką Konecranes, dla której będzie produkować wielkogabarytowe dźwigi i suwnice przeznaczone na rynki Europy i Ameryki Północnej.
erka

Miejsca

Opinie (87) 1 zablokowana

  • Jak ja juz nie pracuje w stoczni

    To kto bedzie to robil?! Daj pan spokuj przyjdz pan w piatek

    • 1 1

  • (8)

    Rozumiem budowę kompletnych statków z wyposażeniem, ale budowa sekcji, nawet nie całych kadlubów to praca dla krajów 3-go Świata.

    • 106 32

    • Nie przeskoczysz tego. Praca jest i to jest wazne. Nigdy nie dogonimy swiatowych gospodarek.

      • 2 0

    • to buduj te kompletne statki

      jedne stocznie robią kadłuby, inne resztę typu outfitting. Zaleznie od tego w czym się wyspecjalizowały i jakie mają zaplecze. Jeżeli coś się opłaca to się to robi.

      • 5 3

    • "tak krawiec kraje, jak mu staje..."

      Co zrobić, jak po latach marnotrawienia potencjału tylko tyle jesteśmy w stanie to robić.
      I to z trudem i z posiłkowaniem się obcokrajowcami...

      Pytaniem jest, co i na co komu staje...
      Bo to trudna działalność, wymagająca ciągłej pielęgnacji warsztatu i zaplecza. Bo jak nie włozysz, to nie wyjmiesz...
      Nie jest to co "tygrysy lubią najbardziej", czyli szybki deal na trzy miechy i 142% zysku.

      • 11 1

    • powielana bzdura (2)

      na kadłubach i sekcjach zarabia się najlepiej w naszych warunkach.

      • 16 14

      • "w naszych warunkach"

        słowo klucz.
        Jak się kundle dały odgonić od interesu, to dziwisz się, że stare brytany sie irytują.

        Mimowolnie dotknąłeś sedna problemu, czyli "kształtowania warunków".
        Dobry trop, ciągnij dalej.

        • 12 0

      • a warunki oPiSowo jak to KONGO

        • 9 5

    • Na blokach są dobre pieniądze a z kad ty takie zeczy wiesz byłeś kiedyś na stoczni zajmij się lepiej swoją pracą

      • 2 13

    • a gdzie lokujesz "wolskę"?

      • 4 1

  • Ach...

    to Guzikiewicz może dostać podwyżkę za codzienną pracowitość.

    • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    bloki (9)

    budowanie bloków kadłubów statków jest dobra i dobrze płatna robota ale do tego potrzeba spełnić kilka warunków : zatrudnić monterów kadłubowych znających się na rysunkach i umiejących samodzielnie myśleć, zatrudnić spawaczy z prawdziwego zdarzenia nie "kleików", posiadać grupę szlifierzy mających pojęcie o szlifowaniu, odpowiednia ekipę monterów rurociagów oraz odspowiedniąq kadrę nadzorującą i kierujacą robotami , technologów , spawalnika. malarzy, pisakarzy a przede wszystkim kontrolerów prac. no i posiadać odpowiednie zaplecze - maszyny do palenia, walce do gięcia etc. i to są najważniejsze problemy z którymi trzeba się zmierzyć a to bedzie niełatwe ale mam nadzieję , że to wszystko sie uda i stocznia odżyje i zacznie funkcjonować na nowo czego im życzę.

    • 84 6

    • (1)

      Tacy fachowcy czekają na te sekcje w Norwegi Wspomniani fachowcy nie posługują się językiem norweskim lub angielskim Sa to nasi chłopcy tylko im się płaci 50-100 zl/h

      • 5 0

      • 50 zl to ja mam w gdansku a do norkow za 100 zl tylko pomocnik jezdzi

        • 1 1

    • Ja klepie sekcje

      I szczerze...nawet na ulicy bym ją sklepał.Młotek,klin i poszedł hehe .Daj mi dobrą stawkę to i chętnie się zatrudnię

      • 3 2

    • Tylko Montexshipyard (1)

      • 1 2

      • chm

        a co to za firma? czy to ci ktorzy mieli pracować na terenie stoczni gdanskiej ? ale chyba nie bo zwiazkowcy tych przegnali podobno za wyludzenia podatkowe i placenie pod stolem i jakies pralnie pieniedzy czy cos takieglo, nie wiadomo.

        • 2 0

    • (1)

      racja, kontrolerzy prac nie mniej ważni od pracowników, jakiś czas temu w Gdańskiej miałem okazję pracować, słaba ekipa, ciekaw jestem czy ten blok co posklejały te janusze oddali norwegom XD (bo od nich właśnie było zlecenie) jeśli tak to niezłej siary narobili

      • 6 0

      • blok odbiory

        no a kto ze stoczni Ulstein odbierał prace ? Masz rację jakość jest najważniejsza, nie wiem kto budował blok o jakim piszesz ( XD) być może podczas budowy , przedstawiciel norwegów przymykał oczy, nie wiem.

        • 4 0

    • "kilka warunków : zatrudnić monterów"

      Jajko czy kura?
      Masz zlecenia, nie masz zaplecza - masz zaplecze, nie masz zleceń.
      To przerasta naszych "gospodarczych cudotwórców".

      Pomyśleć, że w gdyńskiej stoczni pracowało blisko 25k głównie takich ludzi a zawodówki produkowały następne "uzupełnienia".

      A jak się uda, to przyjdzie następny "cudotwórca" czy "ewangelista" i rozp...li pod byle pretekstem.

      • 14 0

    • bloki cd.

      z pewnością start przy budowie bloków nie będzie łatwy ale nie ma co sie tym mocno martwić, ważne by konsekwentnie realizować prace. dobra organizacja pracy, prawidłowy harmonogram to podstawa sukcesu. a co do związkowców to uważam, że trzeba z nimi rozmawiać w sposób normalny, normalnie ich traktować i tylko wtedy można będzie liczyć na ich współpracę . jeżeli ktoś będzie próbował ośmieszać i lekceważyć związkowców to musi się ls;podziewać , że taka postawa źle się skończy nie tylko dla niego lecz dla całej firmy. z mojego doświadczenia wiem, że dobra współpraca z organizacjami związkowymi to podstawa sukcesu firmy kto tego nie rozumie nie powinien zajmować się kierowaniem .

      • 5 5

  • Miałem nadzieję, że czas gołych bloków dla Norków

    już poszedł w zapomnienie. Ale jak widać Polak się nigdy nie nauczy. Norki zlecają, bo u nich by musieli zapłacić 1000 pln dniówki Polakowi, więc robi St.Gdańska i zapłacą Polakowi 200. Hehehehe Dla nich to złoty biznes.

    • 8 2

  • Ile do tego dopuściły bo poprzedniekontrakty były na minusie

    • 3 2

  • Podpisać kontrakt na bloki (nawet nie sekcje) żadna sztuka, sztuką jest aby był rentowny... (1)

    Ale o rentowności dowiemy się po wyborach, więc to nie będzie miało znaczenia...Tak czy owak.

    • 11 7

    • Blok a sekcja wogole nie masz pojęcia o przemysle stoczniowym więc zamilcz.

      • 0 1

  • Stocznia (2)

    Czyli najtańsze najbardziej prymitywne sekcje kadłubowe ,cała prawda o gdanskim przemyśle okr etowym

    • 62 33

    • Sg (1)

      Opowiadasz bzdury sekcje kadłuba statku wcale nie są najtańsze .

      • 2 5

      • Ale czy spawane czy na silverke? Bo na taśmę to jest gitara biznes.

        • 3 2

  • Czy to jest ta Stocznia

    Z Polskiej Grupy Zbrojnej która miala budować łodzie podwodne z samolotatami
    Tak głosił Antonio i Oszałały Pierwszy.... Czym zmylił się .

    • 8 7

  • Stoczni nie ma od lat.

    Stoczni nie ma od lat i już nie będzie nigdy .

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane