• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Nauta przebuduje Vidara

VIK
13 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Vole au Vent został zbudowany przez stocznię Crist w 2013 roku jako Vidar. Vole au Vent został zbudowany przez stocznię Crist w 2013 roku jako Vidar.

Stocznia Crist zbudowała, a Nauta przebuduje. Jednostka Vidar, a właściwie już Vole au Vent wraca do Gdyni. Stocznia przebuduje i dostosuje jednostkę do nowego kontraktu.



Jednostka Vole au Vent należy do jednej z czołowych firm specjalizujących się w pracach podwodnych, takich jak pogłębianie, a także instalacja rur i kabli na dnie morskim oraz instalacja farm wiatrowych, czyli Jan De Nul. Firma ta zatrudnia ponad 6000 pracowników, a jej flota liczy ponad 400 jednostek specjalistycznych, które służą do różnorodnych prac związanych z infrastrukturą morską.

- Będzie to jeden z większych i ważniejszych projektów realizowanych obecnie w Naucie. Armator, który do współpracy wybiera tylko najlepsze stocznie zdecydował się na nas. To budujące, że zostaliśmy dostrzeżeni pomimo liczącej się konkurencji, działającej na rynku europejskim. Cieszymy się, że armator zaufał właśnie nam i liczymy na wieloletnią kooperację - powiedział Sławomir Latos, prezes Nauty.
W ramach kontraktu Stocznia Nauta wykona na statku prace, które pozwolą zwiększyć powierzchnię roboczą pokładu oraz przygotują jednostkę do realizacji nowego kontraktu. Łączna masa nowo zainstalowanych konstrukcji wyniesie około 600 ton.

Vole au Vent został zbudowany przez stocznię Crist w 2013 roku jako Vidar. Jest to jednostka typu "Heavy Lift Jack up Vessel". Mierzy 140,5 m długości oraz 41 m szerokości i rozwija prędkość 11 węzłów. Posiada ogromny pokład ładunkowy o powierzchni 3400 metrów kwadratowych. Na pokładzie znalazło się także miejsce na lądowisko dla helikoptera. Statek może szybko przekształcić się w 1,2 tys. tonowy dźwig służący do instalacji morskich farm wiatrowych. To wszystko dzięki specjalnemu systemowi samopodnoszącemu, czyli charakterystycznym opuszczanym na morskie dno "nogom" o wysokości aż 90 m. Ich konstrukcja pozwala na prowadzenie prac na głębokości do 50 m.

Na statku zastosowano również system pozycjonowania jednostki na morzu z dokładnością do 1 m. Dzięki takim parametrom może on kompleksowo obsługiwać cały proces instalacji farmy wiatrowej, począwszy od załadunku turbin i masztów przez ich transport, aż po instalację w miejscu przeznaczenia. Ogromna nośność oraz przestrzeń ładunkowa pozwala na maksymalną efektywność operacji na morzu. Czym po przebudowie będzie się zajmował Vole au Vent, nie podano. Prawdopodobnie chodzi o prace pogłębiarskie.

Jednostka jeszcze jako Vidar.

VIK

Miejsca

Opinie (39) 1 zablokowana

  • Widzę sporo hejterów z konkurencyjnej stoczni. (1)

    Kundelki szczekają, karawana jedzie dalej.

    • 8 0

    • No i zobaczymy gdzie dojedzie. Bo jedzie po krawędzi.

      • 1 2

  • Vidar

    Znam go jak własną kieszeń. Mogę pomóc.

    • 2 2

  • jaka stocznia?!

    przecież w Trójmieście nie ma stoczni, przemysł stoczniowy został wykończony przez PO więc jest to mistyfikacja totalnej opozycji !!!!

    • 7 16

  • oby go nie zatopili

    • 6 4

  • Cosik mało

    Przeróbka na 600 ton to kosmetyka . Jedna noga Vidara to ponad 1000 ton .

    • 21 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane