• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych

Wioletta Kakowska-Mehring
21 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Hala integracji okrętów powstanie przy Nabrzeżu Zachodnim. Hala integracji okrętów powstanie przy Nabrzeżu Zachodnim.

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy hali kadłubowej i produkcyjnej. Bez tej infrastruktury Stocznia nie będzie mogła czynnie uczestniczyć w budowie w fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.



PGZ Stocznia Wojenna poinformowała, że szuka tzw. inwestora zastępczego dla zadania inwestycyjnego polegającego na "budowie hali kadłubowej oraz na budowie hali produkcyjnej wraz z budynkiem biurowo-socjalnym". Podmiot ten, który ma zostać wyłoniony pod koniec października, ma na rzecz Stoczni zająć się budowa nowej infrastruktury.

- Przetarg na inwestora zastępczego ma za zadanie wyłonienie podmiotu, który w imieniu PGZ Stoczni Wojennej będzie pełnił funkcję menedżera projektu przy realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę (zostanie wybrany w oddzielnym postępowaniu). Najlepiej znamy się jako stocznia na budowie i naprawach okrętów, więc w zakresie budowy hali wspomagamy się specjalistami właśnie w tej dziedzinie - powiedział nam Jerzy Łopatyński, rzecznik PGZ Stoczni Wojennej.
Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków

Przypomnijmy, że rok temu Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 roku, a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już z wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury.

  • Hala integracji okrętów.
  • Dodatkowe 45 m (+45 m) to długość specjalnej konstrukcji do wyprowadzania elementów z hali (tzw. podtorze suwnicy).


Co zawiera plan inwestycyjny? Stocznia będzie miała 11 dźwigów (do 50 t), dok pływający (150 m x 27 m), podnośnik mechaniczny (1900 t), 2108 m nabrzeży i dwie hale wyposażeniowe (jedna po modernizacji, drugą trzeba postawić). Powstanie więc hala kadłubowa i hala produkcyjna. Obiekt stanie przy nabrzeżu ZachodnimMapka.

Stocznia Wojenna potrzebuje także nowej siedziby dla swojej administracji, ponieważ budynek obecnie użytkowany znajduje się na terenie sprzedanym Marynarce Wojennej. Przypomnijmy, że chodzi o tereny przy ul. Śmidowicza Mapkaw Gdyni z bezpośrednim dostępem do basenu IX, na których znajdują się m.in. budynki biurowe, hale magazynowe i produkcyjne oraz drogi i infrastruktura energetyczna. Całość to prawie 7 hektarów. Dlatego część nowego obiektu produkcyjnego zostanie zagospodarowana na potrzeby zarządu i administracji Stoczni Wojennej.

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

  • Była dzisiaj konferencja w sprawie inwestycji w marynarke wojenno ale tego w TVN niebyło wier Ruskie trole z hejterami

    jak hejtowac

    • 5 10

  • Nigdy nie pojme o co chodzi w Marwoju

    To taka przechowywalnia ludzi Lojalnych. Fachowcow tam brak. Robotnikow stricte produkcyjnych, spawaczy, monterow tam brak. To kto tam jest?
    Lojalni zakladowi.
    I tymi lojalnymi chcecie okrety budowac? Moze jeszcze chcecie je wyposazac?
    A moze zlecicie komus sekcje czy kadlub i nie zaplacicie za robote jak Nauta, uciekajac w przykryty panstwem walek czyli upadlosc ukladowa ?
    Serio?
    W Radomiu to wymysliliscie?
    Tak nic nie zbudujecie, ale zobaczycie to po przepaleniu kolejnych 100 baniek panstwowych srodkow.

    • 31 4

  • zła wiadomość, bo (1)

    podmiot, który ma zająć się budową okrętów dopiero buduje swe kompetencje. Zajmie im to dużo czasu, pieniędzy i nie wiadomo co z tego wyjdzie, vide stępka w Szczecinie. Najlepiej powierzyć to zadanie Remontowej. No ale jest zasadniczy problem ze stołkami dla swoich dyrektorów...

    • 29 4

    • jasne

      wszystko do remontowej. Ciekawe co będzie jak ja kupi ruski oligarcha przez jakiś fundusz z kajmanów.
      pomyślcie trochę fanatycy remontowej. Za życia głównego właściciela może miało to sens ale teraz z całym szacunkiem dla tej marki to nie wiadomo co będzie dalej. A powieżrznie w tej sytuacji kluczowego dla bezpieczeństwa morskiego projektu jest raczej ryzykowne.

      • 0 1

  • Marynarz

    Stocznia MW niepotrzebuje nowego budynku na biura. I tak ma za dużo personelu co nic nie robi. Tam brak fachowców

    • 31 2

  • Bo to jest stocznia wojenna, czyli produkuje tylko podczas wojny. (1)

    I tak już czeka na nią 80 lat.

    • 17 2

    • no i może się właśnie doczeka.

      • 0 0

  • PGZ i stocznia jest tylko po to by rządzący partyjni kolesie mieli etaty w zarządach np. Dudziński itp.

    • 17 4

  • Było kilkadziesiat lat miedzywojnia, to nie budowała (1)

    a teraz buduje. Sprytne inaczej

    • 11 4

    • I minusuje , bo

      się wydało ?

      • 0 0

  • Wiecie co robi ta stocznia? (1)

    Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest stocznia na skalę naszych możliwości. Wy wiecie, co my robimy tą stocznią? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest stocznia państwowa, w oparciu o x instytucji, która sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu .

    • 22 6

    • Bareja kręcił filmy, my to mamy na żywo, niestety

      • 5 0

  • a w tej pożal się Boże stoczni to chyba już nawet nikt nie remontuj naszej floty wojennej, przypadek? nie sądzę!

    • 14 5

  • Uff - a ja już się wystraszyłem że PiS znowu inwestuje w stocznie w .................. Radomiu :))) (1)

    Bo byłoby jak z łąką pod Radomiem której pilnuje Horała :)))

    • 12 5

    • Maliniak, litosci, powtorka z geografii

      Gdzie Baranow, a gdzie Radom??!

      Nie rokujecie, towarzyszu, nie rokujecie...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane