- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (32 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (28 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (77 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (115 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (19 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (84 opinie)
Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych
Stocznia Wojenna szykuje się do budowy hali kadłubowej i produkcyjnej. Bez tej infrastruktury Stocznia nie będzie mogła czynnie uczestniczyć w budowie w fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.
PGZ Stocznia Wojenna poinformowała, że szuka tzw. inwestora zastępczego dla zadania inwestycyjnego polegającego na "budowie hali kadłubowej oraz na budowie hali produkcyjnej wraz z budynkiem biurowo-socjalnym". Podmiot ten, który ma zostać wyłoniony pod koniec października, ma na rzecz Stoczni zająć się budowa nowej infrastruktury.
- Przetarg na inwestora zastępczego ma za zadanie wyłonienie podmiotu, który w imieniu PGZ Stoczni Wojennej będzie pełnił funkcję menedżera projektu przy realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę (zostanie wybrany w oddzielnym postępowaniu). Najlepiej znamy się jako stocznia na budowie i naprawach okrętów, więc w zakresie budowy hali wspomagamy się specjalistami właśnie w tej dziedzinie - powiedział nam Jerzy Łopatyński, rzecznik PGZ Stoczni Wojennej.
Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków
Przypomnijmy, że rok temu Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 roku, a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już z wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury.
Co zawiera plan inwestycyjny? Stocznia będzie miała 11 dźwigów (do 50 t), dok pływający (150 m x 27 m), podnośnik mechaniczny (1900 t), 2108 m nabrzeży i dwie hale wyposażeniowe (jedna po modernizacji, drugą trzeba postawić). Powstanie więc hala kadłubowa i hala produkcyjna. Obiekt stanie przy nabrzeżu Zachodnim.
Stocznia Wojenna potrzebuje także nowej siedziby dla swojej administracji, ponieważ budynek obecnie użytkowany znajduje się na terenie sprzedanym Marynarce Wojennej. Przypomnijmy, że chodzi o tereny przy ul. Śmidowicza w Gdyni z bezpośrednim dostępem do basenu IX, na których znajdują się m.in. budynki biurowe, hale magazynowe i produkcyjne oraz drogi i infrastruktura energetyczna. Całość to prawie 7 hektarów. Dlatego część nowego obiektu produkcyjnego zostanie zagospodarowana na potrzeby zarządu i administracji Stoczni Wojennej.
Miejsca
Opinie (110) 8 zablokowanych
-
2022-10-21 21:29
Mrzonki, mrzonki, mrzonki...
- 3 1
-
2022-10-21 21:52
Wizja (3)
Pomijając kwestie kompetencje SW w budowie czegokolwiek (przy zeszłorocznych opóźnieniach remontu błyskawicy) to powstaje pytanie w jakim celu inwestować prawie pół miliarda w obiekt, który w przyszłości będzie pusty? Mając stocznie (Remontowa), która ma know-how i wymaga mniejszych kosztów związanych z dostosowaniem infrastruktury do budowy fregat (około 100mln zł) jaki jest cel tej inwestycji? To jawna kpina ze społeczeństwa, nabijanie kabzy prezesowi lulewiczowi (czlowiek bez doświadczenia w biznesie prywatnym, całe życie na państwowym) oraz członkom rady nadzorczej. Jednym słowem - d r a m a t
- 11 1
-
2022-10-22 16:30
ReWizja (2)
RSB nie ma know-how na Miecznika. Wszystko bazuje na platformie zagranicznej.
Więc kompetencji w tym zakresie niema ani RSB ani SW tylko Babcock.
Nasze polskie stocznie prywatne czy państwowe nigdy nie budowały okrętów typu fregata, i to tak dużych i tak wyposażonych. RSB sama sobie nie poradzi.
RSB budowała w ostatnich latach jedynie dla MW holowniki i kormorany(w konsorcjum z SW).
Miecznik do Kormorana już samy rozmiarem i wypornością robi ogromną różnice, o zastosowaniu i uzbrojeniu nie wspominając. Widać, że nie ma Pan Patriota pojęcia do końca o czym Pan mówi.
Fakt faktem, że łatwej i szybciej było by kupić od Babcock-a gotowe jednostki niż zabierać się za budowę bez odpowiedniej infrastruktury, ale PIS musi pokazać, że ratuje polski przemysł stoczniowy.
Co do SW i remontu Błyskawicy niech sobie Pan wyobrazi dostaje pan wykaz prac naprawczych(WPN) od KPW oraz termin realizacji, w czasie demontażu i remontu na jednostce okazuje się że WPN nie pokrywa nawet 1/3 rzeczy która trzeba wykonać a termin i koszt nie jest z gumy.
Broń Boże nie jestem jakimś obrońcą SW, też mi się nie podobają zarządy i rady nadzorcze w spółkach państwowych, ale szeregowi pracownicy stają na głowie by dopiąć projekty. Tylko dzięki tym ludziom jeszcze jakoś to się kręci.- 3 0
-
2022-10-23 09:03
(1)
W uzupełnieniu do powyższej opinii- Babcock również nie ma doświadczenia w realizacji takiego projektu, budują przedmiotowe fregaty po raz pierwszy (dla przypomnienia - są w trakcie budowy 5 fregat dla Marynarki Wojennej UK)
- 0 0
-
2022-10-23 13:44
brak zaintersowania!,Remontowa jest juz po probach basenowych!!,problem bedzie tylko z wkomponowaniem historycznej stepki.do transportu proponuje co dzwig utopila,z Gdyni po sasiedztwie z SMW.
- 0 1
-
2022-10-22 07:20
Opinia wyróżniona
Przyda się taka hala integracji, okręty będą miały w końcu się gdzie spotykać
Poza tym wiadomo że Marynarka Wojenna potrzebuje przede wszystkim działek, budynków.
- 12 1
-
2022-10-22 08:32
dobrze , że temat stoczni powraca (2)
zauwazcie jak Niemcy teraz chętnie będą znowu dotować swoje stocznie. Ktoś jeszcze pamęta jak przez ich zakaz dotowania padły nasze, a sPOlegliwy rząd z bezdypomacją tylko pochylił główki?
- 39 39
-
2022-10-22 10:00
W tym kraju dotować to trzeba... (1)
psychiatrię.
- 7 1
-
2022-10-23 10:26
Zwłaszcza na Pomorzu.
- 0 2
-
2022-10-22 09:15
Ruskie trole w natarciu ile statków wybudowała PO?Ale zamykali stocznie bo poco bedziemy kupowac wszystko od niemców. (3)
i franncuzów nie zasługuja by pisac ich z duzej litery bo komorowski likwidował armie twierdził ze wieksza niepotrzebna bo niemcy nas obronią. Wiec teraz ruskie trole sie plują bo Polska obronnosc wzrosła 10krotnie a POKOwcy sie plują ze nic niekupujemy od niemców i francuzów !!Mało tego zablokowalismy kontrakty dla putina wojskowe z francji.A co powiedzieli POlitycy ze nam tyle sprzetu wojkskowego nie potrzeba i jak oni wygrają anuluja połowe zamówien minimum!!
- 4 9
-
2022-10-23 18:43
Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło
- 0 0
-
2022-10-24 06:30
(1)
,,ja kce 500 hajmarsow czy jak im tam,nie wyprodukowali,ale wyprodykuja". Jaworski w stoczni Gdansk,Smolinski w stoczni Gdynia co zrobili?,zgasili swiatlo?.
- 0 0
-
2022-10-25 16:56
ty wiesz analfabeto co to znaczy w ogóle himars ?
sprawdź sobie w wyszukiwarce, zachodnie oszołomy traktowały PL jako bufor w razie W gdzie miała być rozegrana ewentualna wojna z ruskimi, teraz się to zmienia bo w razie W tym buforem będzie Białoruś lub Obwód
- 0 0
-
2022-10-22 09:41
Opinia wyróżniona
Niech oni nie budują hal i stępek , niech zaczną budować statki i okręty . Mało jest infrastruktury do budowania jednostek po upadłych stoczniach? Trzeba zagospodarować to co jest .
- 11 1
-
2022-10-22 11:10
Ale to musi boleć Totalnych donosicieli
- 1 5
-
2022-10-22 15:26
Mają porobione że ...
Idzie im to szybko i sprawnie. Prawie jak w Korei Południowej
Prawie ...- 1 0
-
2022-10-23 05:16
Czytajcie ze zrozumieniem:
Hala integracji to hala, dzięki której dokona się integracja ogromnych pieniędzy z wybraną grupą ludzi, którzy mają je dostać.
- 3 1
-
2022-10-23 07:18
?
Orlen nie jest zainteresowany?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.