• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szwedzkie bezzałogowce dla niszczyciela Kormorana II

VIK
17 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Double Eagle MkIII. Double Eagle MkIII.

Niszczyciel Kormoran II, którego budowa rozpoczęła się w kwietniu będzie wyposażony w bezzałogowe pojazdy podwodne Double Eagle. Marynarka Wojenna RP wybrała urządzenia firmy Saab - poinformował szwedzki koncern.



Double Eagle służy do działań przeciwminowych, czyli wykrywania i zwalczania min morskich. Mogą one prowadzić działania autonomiczne, zasilane z akumulatorów, jak i w trybie zdalnego sterowania. Pojazdy bezzałogowe firmy Saab znajdują się na wyposażeniu kilku marynarek wojennych, w tym sił morskich Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji.

- Jest to kolejny dowód na to, że wysiłki czynione przez Saab, aby zostać zauważonym na polskim rynku morskim zaczynają przynosić owoce. Wierzymy, że to osiągnięcie zwiększy nasze szanse do zapewnienia dodatkowej działalności w kolejnych projektach morskich w Polsce - powiedział Jason Howard, szef Naval Segment CEE, Saab Europa i Bliski Wschód.

Produkty Saab obecne są polskim rynku, ale koncernowi szczególnie zależało na sprzedaży właśnie pojazdów bezzałogowych, które należą do czołówki światowej.

Kontrakt na dostarczenie niszczyciela podpisano we wrześniu ubiegłego roku pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding. W jego skład wchodzą także Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej i Stocznia Marynarki Wojennej. Kontrakt obejmuje budowę prototypu z terminem przekazania przewidzianym na koniec 2016 roku, a także dwóch jednostek seryjnych. Ich realizacja przewidziana jest po zdaniu pierwszego okrętu. Budowa okrętu realizowana jest na terenie Remontowa Shipbuilding.

Zobacz halę, w której budowany będzie niszczyciel min Kormoran II.

VIK

Miejsca

Opinie (26) 1 zablokowana

  • (3)

    a polskich firm nie ma? Wojsko mogłoby być duzym kołem napędowym polskiej gospodarki. Niestety tam gdzie ch.., d.. i kamieni kupa mozna tylko kupować obce produkty

    • 24 12

    • Za wcześnie

      na ten pojazd jak wodowanie za 10 lat , gwarancja się skończy !!!!

      • 0 0

    • A polskie firmy sa ? (1)

      Jakie pollskie firmy robia taki sprzet?

      • 6 0

      • a są !

        Politechnika Gdańska wyposaża Kormorana w pozostałe pojazdy podwodne, podobnie jak wyposażyła dotychczasowe trałowce w system Ukwiał.

        • 1 1

  • kormorany (1)

    dobrze że buduje się niszczyciele , będą to nowe okrety dla polskiej marynarki wojennej i dobrze że buduje je holding gdańskiej remontowej a nie jak to było kiedyś planowane stocznia NAUTA. gdyby dzisiaj miała prace wykonywać stocznia NAUTA to byłaby największa wpadka od czasu Gawronów. po tym jak stocznia Nauta z normalnej stoczni stała się stocznią marsjańską wszystko się popsuło i dzisiaj w tej gdyńskiej stoczni nic nie wychodzi katamaran dla gdańskiego uniwersytetu - termin zdania statku dawno minął, sejner budowany przez specjaliste od niszczenia spółek p. Stanisława F do dzisiaj nie skończony - opóźnienie prawie rok itd.
    Pojazdy podwodne są od lat stosowane przez marynarki wojenne różnych krajów, w Polsce są też specjaliści od tego typu konstrukcji ( Politechnika Gdańska )

    • 3 2

    • Cóż za próba merytorycznej wypowiedzi. Nie budują niszczyciela tylko niszczyciela min, a to jest taka różnica jak pomiędzy koniem a koniakiem.

      • 0 0

  • Nie ma się z czego cieszyć. (2)

    Jeśli Polska kupuje takie maszyny za granicą, to trzeba sobie zdawać sprawę, że ich specyfikacja techniczna jest znana nie tylko Szwedom, ale też prawdopodobnie innym krajom. A jeśli wiadomo jak działa dane urządzenie, to z czasem będzie wiadomo jak je unieszkodliwić lub przynajmniej je szpiegować, zbierając wysyłane przez nie dane (w każdym oprogramowaniu da się zrobić tzw. furtkę do nieautoryzowanego dostępu). Jeśli chodzi o technologie wojskową, to niestety, ale trzeba pracować nad własnymi systemami, nawet jeśli będą one nieco słabsze technologicznie.

    • 12 3

    • Globalizacja w zjednoczonej Europie.

      Fakt ze jak bysmy zaczynali projektowac wlasne systemy juz pod koniec lat 40stych to dzis byli bysmy mocarstwem technologicznym. Teraz jest juz wiecej niz odrobine za pozno i nigdy nie osiagneli bysmy stopnia rozwoju technologicznego innych bogatszych krajow ktore nie musialy wcale sie martwic walkami z komunistycznymi zapedami ZSRR. Straconych 40 lat juz nie odrobimy. Nalezy sie z tym pogodzic i wspolpracowac z innymi poniewaz w przyszlosci z koleji tamci beda potrzebowac naszej pomocy. Niech nasza mlodziez sie uczy tak wysoko jak tylko potrafi a inni beda szukac fachowcow wposrod nas. Ambicja i dazenie do celu a nie latwizna. To jest klucz do sukcesu.

      • 1 0

    • Takim podejściem kierowano się w PRL ale katolikom się to nie spodobało

      • 1 1

  • Nic dziwnego, że chłopaki po mechanicznym roboty szukają w Szwecji.

    Co to za kraj, który kształci za darmo inżynierów dla NASA, a sprzęt bardziej skomplikowany niż śruba z nakrętką kupuje za granicą za ciężkie pieniądze ?

    • 1 0

  • (2)

    Nie ma co zamawiać wyposażenia bo budowa statku potrwa z 20lat.

    • 9 7

    • jak bedzie budowany tak jak tamten poprzedni czyli wcale nie powstanie

      • 1 1

    • Jak to nie..??

      zamówimy bezzałogowce, dostarczą nam je w terminie, a my wyrzucimy je za kilka lat na złom - razem z kadłubem Kormorana II, ale co tam.., stocznia kilka lat popracuje, związkowcy - czytaj: pasożyt na plecach podatnika, będą mieli rację bytu i swoje kilku- kilkunasto tysięczne pensyjki, a podatnicy - czytaj : My,- za to zapłacimy!!!! Pewnie znów coś podrożeje- może mleko, może chleb- bo gdzieś to przecież wrzucić będzie trzeba, a NIEPRZYTOMNE społeczeństwo ( szlag mnie oczywiście trafia z tego powodu) przemilczy całą sprawę, bo jeszcze na wegetację im wystarczy. A za 1.5 roku 20 % Polaków ruszy dumnie do wyborów i znów zrobią sobie i reszcie Narodu krzywdę na następne kilka lat!!! Ręce opadają!!

      • 4 2

  • Co z Kormoranem dozorowcem?

    A czy ciągle aktualny jest projekt wykonania dozorowca na bazie kadłuba Kormorana? Czytałem, że planowano wykonać z niego zestaw ciągniony, czyli doczepić holownik, wyciągnąć go na oś Helu, zakotwiczyć i... Tyle. Nawet nie trzeba by dozbrajać, bo z pokładu prowadzonoby tzw. NMSZ - Naoczny Monitoring Szlaku Żeglugi. Ktoś coś o tej koncepcji słyszał?

    • 1 1

  • Polska dogania światowa czolówkę.....i chocby technik Maliniak z Żoliborza nie wiem jak nas oczernial....... (2)

    ....to my i tak wiemy ze biale jest biale a czarne jest czarne!

    • 2 2

    • taa.. szkoda tylko, że nie wiemy, że czerwone jest wredne.. (1)

      • 1 2

      • Czarne tez....szczegolnie na wsiach!

        • 3 2

  • Marynarka Wojenna RP wybrała urządzenia firmy Saab

    Wybrała... hmm... zdecydowała się... tzn.. propozycja była najlepsza.. hmm.. , a w III RP to słowa, które w przetargach publicznych oznaczaja nic innego jak to, że SAAB zgodził się na ( chcąc zostać zauważonym na rynku POlskim) na akceptowalny ze strony MW układ( korzystny dla obu stron; Saab zauważony, a MON uposażony )- czytaj. zawyżenie ceny,celem zwrotu nadwyżki ceny dla MON - czytaj: odpowiednią łapówkę, którA w rzeczywistości zapłacimy My, podatnicy..!!! Swoją drogą, to nikt nie odpowiedział za zmarnowanie góry pieniędzy za przekręt, jakim była budowa Korwety Gawron ( węszyłbym tu ustępstwo rządu-naszym kosztem oczywiście, podatników-nie ma znaczenia którego rządu, bo to i tak jedna ręka, za utrzymanie miejsc pracy dla kilkuset osób-w tym związkowców również- dopóki stocznia pracuje, dopóty związki zawodowe maja rację bytu i pokrzykują co nieco , raz na jakiś czas, za swoje niemałe pensyjki!!!,a rząd w zamian dostaje chwilę spokoju..!! a teraz budujemy Kormorana II !!!

    • 4 1

  • Teoretycznie i praktycznie.

    Teoretycznie polskie państwo istnieje, ale w praktyce nie istnieje.
    Tak samo jest z marynarką wojenną, teoretycznie ona istnieje, ale w przypadku wojny z jakimkolwiek przeciwnikiem po 24 godzinach pozostanie ch**, d*pa i kamieni kupa.

    • 11 2

  • teraz teraz ! (1)

    tylko : podwodne drony sterowane z kontenera

    • 6 0

    • maszyny zdalnie sterowane bezzalogowe !

      jedynie nowoczesna opcja !

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane