• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tęczowy wojownik dla Greenpeace zwodowany

Katarzyna Moritz
14 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tak ma ostatecznie wyglądac Rainbow Warrior III. Tak ma ostatecznie wyglądac Rainbow Warrior III.

Jak na zwolenników ekologii przystało, Greenpeace nie może mieć statku na typowe silniki motorowe. W sobotę zwodowano, zbudowany w gańskiej stoczni Maritim, kadłub dwumasztowego żaglowca wzorowanego na jednym z najsłynniejszych statków na świecie, Rainbow Warrior.



Wizualizacja Rainbow Warrior III. Wizualizacja Rainbow Warrior III.
Kadłub statku dla organizacji Greenpeace "Rainbow Warrior III", zwodowano w Gdyni, choć z częściowym wyposażeniem powstał w stoczni Maritim Shipyard w Gdańsku. Jest to następca jednego z najsłynniejszych statków na świecie, Rainbow Warrior. Na pierwowzorze do końca lat 70 Greenpeace prowadził kampanie w obronie wielorybów i zanieczyszczania morza.

Jednostka nie jest dokładna repliką pierwszego Tęczowego Wojownika. To nowoczesny i oczywiście ekologiczny statek. Kadłub teraz zostanie przetransportowany do niemieckiej stoczni Fassmer w Bremerhaven. Ona bowiem jest głównym wykonawcą statku.

- Kadłub poczeka w doku w Gdyni do poniedziałku, kiedy to zostanie podczepiony do holownika, który odtransportuje jednostkę do niemieckiej stoczni, gdzie kontynuowane będą prace - poinformował PAP Ryszard Stasierowski kierownik produkcji stoczni Maritim Shipyard.

Budowa stalowego kadłuba rozpoczęła się w gdańskiej stoczni w lipcu tego roku. Po zakończeniu prac, w minioną środę, kadłub został umieszczony na pontonie, który odtransportował jednostkę do Gdyni, gdzie stocznia posiada pływający dok, w którym odbyło się wodowanie.

Nowy Rainbow Warrior to statek o długości 58 metrów, żaglowo-motorowy o wyporności ponad 800 ton. Poszycie kadłuba zostało wykonane z cienkich blach. Napęd spalinowo-elektryczny o niskiej emisji dwutlenku węgla ma zapewnić niewielkie zużycie paliwa. Statek - jak przystało na jednostkę należącą do Greenpeace - jest też energooszczędny. Ciepło emitowane przez silnik służyć ma do podgrzewania wody i kabin liczącej 32 osoby załogi.

Silnik będzie wykorzystywany tylko w czasie niesprzyjających warunków pogodowych. Główny "napęd" stanowić bowiem będą żagle o powierzchni ponad 1,2 tys. m kw. Prędkość maksymalna jednostki wyniesie 15 węzłów. Budowa nowego Rainbow Warrior zakończy się październiku 2011 roku.

Pierwszy Rainbow Warrior w 1985 roku, gdy wyruszył na akcję Nuclear Free Pacific został zniszczony. Ekolodzy mieli protestować przeciwko francuskim testom atomowym na Pacyfiku. 10 lipca statek zatonął z powodu bomb podłożonych przez francuskie służby specjalne. W zamachu bombowym zginęła jedna osoba.

Greenpeace
to międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Na swojej stronie internetowej zapewnia, że koncentruje działania na najbardziej istotnych, globalnych zagrożeniach dla bioróżnorodności i środowiska. W przyszłym roku obchodzić będzie 40 rocznicę swojego powstania. Swoje akcje przeprowadza bezpośrednio na wodzie, ziemi i w powietrzu. Ich celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na przypadki niszczenia Ziemi, istotne problemy ekologiczne, a także wskazanie osób odpowiedzialnych za taki stan rzeczy. Biura Greenpeace znajdują się w ponad 40. krajach świata. Aby zachować swoją niezależność Greenpeace nie przyjmuje dotacji od rządów, partii politycznych i korporacji. Działania Greenpeace finansowane są dzięki wsparciu indywidualnych darczyńców.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (211) ponad 50 zablokowanych

  • zwodowany?

    to dajcie zdjęcia a nie jakieś wizki...

    • 5 0

  • Księga Rodzaju (1)

    "Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną; abyście panowali nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym i nad wszystkimi zwierzętami pełzającymi po ziemi. (29) I rzekł Bóg: Oto wam daję wszelką roślinę przynoszącą ziarno po całej ziemi i wszelkie drzewo, którego owoc ma w sobie nasienie: dla was będą one pokarmem. (30) A dla wszelkiego zwierzęcia polnego i dla wszelkiego ptactwa w powietrzu, i dla wszystkiego, co się porusza po ziemi i ma w sobie pierwiastek życia, będzie pokarmem wszelka trawa zielona. I stało się tak. (31) A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre."

    • 0 3

    • dopalacze skad masz?

      pytam cie

      • 1 0

  • Budowałem ten jacht (3)

    Właśnie budowałem ten jacht,a dlaczego nikt nie pisze że ludzie to robili o dzieło i zarobili po 6 zł./h ,takie stawki daje Maritim- wykorzystuję brak pracy w branży stoczniowej,szkoda gadać :(

    • 12 1

    • w stoczniach Koreańskich lub Chińskich pracują za 2,5-3 zł/godz (2)

      i co ty na to? Tam nie ma ZUS czy ubezpieczenia zdrowotnego....

      • 0 6

      • Cała prawda o tobie

        Widac ze z własnie cie z chin przywiezli w kontenerze. A moze jestes Tomkiem B. i rwiesz kase za nisko płatna prace ?

        • 6 0

      • >i co ty na to?

        nie, no jak już ludzie mają porównywać nasze zarobki, to zarobków chińskich, to może od razu wprowadźmy niewolnictwo

        • 4 0

  • a ja kupie sobie MELEXA - tez ekololigczny

    • 4 0

  • Budowałem ten jacht. (6)

    Właśnie budowałem ten jacht,a dlaczego nikt nie pisze że ludzie to robili o dzieło i zarobili po 6 zł./h ,takie stawki daje Maritim- wykorzystuję brak pracy w branży stoczniowej, to jest prototyp i kasa konkretna tylko kto na tym zarabia,wiadomo. Szkoda gadać :(

    • 10 2

    • Edek... (1)

      ... wracaj do Kredek:D

      • 0 6

      • wesołych świąt

        Idz człeku z tąd i nie chwal czegos za co inni zapłacili potem i trudem. Ciekawe ze taki nikt jak ty siedzac za biurkiem ma cos do powiedzenia. No chyba ze od dłubania w nosie palec cie boli.

        • 0 1

    • (3)

      Też budowałem i jakos nie zarabiałem po 6 zł na godzine. Jak sie nie zna na robocie albo brygada poł dnia siedzi i nic nie robi a jak przychodzi do rozliczenia i godzin namulone a robota niezrobiona to są takie efekty

      • 2 7

      • (1)

        Ciekawe ile zarobiłeś na pewno nie wiele więcej,chyba że miałeś układ ze Stasiorowskim.I nie ściemniaj tu,ciekawe czy byś go robił jeszcze raz za takie pieniądze.

        • 5 1

        • Skoda pisac o tym

          Prosze nie używac nazwisk. Wystarczy nazwa firmy. W tej chwili Maritim marnie sie kojarzy z normalnym zakładem produkcyjnym a ze stocznia wcale. Ktos pytał dlaczego pisze sie o Maritimie. Odpowiedz jest prosta. To zwykła kryptoreklama zakładu który jest tak cienki jak ciency sa jego szefowie.

          • 3 2

      • Robert nie pitol

        Kadrowy przestań siac defetyzm i własne uwielbienie.

        • 2 2

  • zanim napiszesz artykuł dowiedz się czegokolwiek o temacie (1)

    "Statek - jak przystało na jednostkę należącą do Greenpeace - jest też energooszczędny. Ciepło emitowane przez silnik służyć ma do podgrzewania wody i kabin liczącej 32 osoby załogi."
    A jak jest na każdym inny statku?? To rozwiązanie jest standardem stosowanym od lat na statkach, jachtach, i innych pojazdach z silnikiem spalinowym. Ale przecież można z tego zrobić superekologiczny patent. Poczytaj trochę autorze zanim się zabierzesz za pisanie.

    • 8 0

    • za duży wysiłek

      • 1 0

  • W sprawie Greenpeace (1)

    Finansowanie Greenpeace przez indywidualnych darczyńców stwarza podejrzenie, że posiadający ogromne fortuny z niewiadomych lub wiadomych źródeł, różnego pokroju indywidualni darczyńcy mają przemożny wpływa na kształtowanie polityki rozwoju gospodarczego i trzymają za gardło rządy, które stają się marionetkami Greenpeace! W obecnej dobie maksymalnego rozrostu terroryzmu i różnych żądań, które nie idą w kierunku rozwiązywania trudnych problemów środowiskowych świata, organizacja taka może się stać negatywnie bezkarną i tym samym przestępczą!
    Drugim problemem jest to, że na obecnym etapie rozwoju wiedzy, nawet informacja, na podstawie której ta wiedza jest kształtowana nie jest dostatecznie wystarczająca. Wystarczającym warunkiem jest wiarygodność źródeł informacji. Greenpeace, jeżeli chce przykładnie działać winna opierać swój program działania na podstawie wiarygodnych źródeł informacji. Jej żądania arbitralne są nie dopuszczalne!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 10

    • a które rządy są trzymane za gardło przez GP?

      i o jakim rozroście terroryzmu mowa, bo jakoś tego nie widać. Terroryzm jest, był i będzie. To że stał się tematem nr. jeden to jest kwestia socjotechniki jaką się stosuje, by usprawiedliwić nakłady na zbrojenia, kontrolę społeczeństw i redukcję praw obywatelskich. Czemu inteligentni ludzie na takie tematy dają się łapać?

      Można pisać różne złe rzeczy na GP, że stał się instytucją, że działa widowiskowo, no ale nie można odebrać im tego, że stali się oni, na początku swojej działalności, kamyczkiem który ruszył lawinę, od nich się zaczęło. Gdyby nie oni, prawdopodobnie świat wyglądałby gorzej niż wygląda dziś.

      • 2 0

  • no, forumowicze nie zawiedli. (2)

    jak zazwyczaj, pojawił się artykuł, tym, razem o zwodowaniu fajnego jachtu i się cześć osób zagrzała, a niektórzy zwyczajnie wk....

    • 7 0

    • (1)

      to nie jest jacht , tylko kadlub do

      • 0 0

      • spoko

        • 0 0

  • silniki motorowe... (3)

    ... a czy są silniki niemotorowe?
    ...Główny "napęd" stanowić bowiem będą żagle... dlaczego "napęd" w cudzysłowiu? Ten język polski i jego zasady... trudne - prawda?

    • 4 2

    • (1)

      o silnikach elektrycznych i parowych to sie nie slyszalo?

      • 1 1

      • słyszało, słyszało, tylko do czego zakwalifikować silniki motorowe? Motor - jest to wyraz określający silnik jako taki, niekoniecznie spalinowy, w języku np. angielskim electromotor to silnik elektryczny ;) Tak więc drogie bobu - silnik motorowy brzmi co najmniej śmiesznie... Można by było powiedzieć "motor silnikowy" - nieprawda-ż ?

        • 2 0

    • w cudzysłowie - Ten język polski i jego zasady... trudne - prawda?

      • 0 0

  • Czy ja dobrze widzę... (2)

    ...że będzie tam lądowisko dla helikopterów? A nie będą przypadkiem lądując zahaczać o tylny maszt?

    • 3 0

    • będą :) (1)

      i dlatego zamiast helikopterów będą tam lądować lądowniki typu księżycowego :D

      • 0 0

      • pewnie maszt można składać

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane