- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (201 opinii)
- 2 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (208 opinii)
- 3 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (96 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
- 5 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (44 opinie)
- 6 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (162 opinie)
Terminal DCT. Transakcja sfinalizowana
Transakcja zakupu terminalu DCT została sfinalizowana. PSA International Ptd Ltd, Polski Fundusz Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzany przez IFM Investors po formalnym zatwierdzeniu przez właściwe organy ochrony konkurencji i konsumentów zamknęli transakcję nabycia największego terminalu kontenerowego w Polsce.
O tym, że operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale Polskiego Funduszu Rozwoju podpisały umowę wspólnego przejęcia 100 proc. udziałów w Deepwater Container Terminal Gdańsk poinformowano już w połowie marca tego roku. Zamknięcie transakcji wymagało jednak zatwierdzenia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Takie otrzymano i - jak poinformowano - transakcja została zamknięta, czyli doszło do sprzedaży.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji, wartość transakcji to ponad 5 mld zł. Paweł Borys, prezes PFR, pytany przez dziennikarzy o finansowanie inwestycji odpowiedział, że w ramach transakcji jej uczestnicy współpracują z konsorcjum ośmiu banków, z którymi uzgodniono warunki finansowania długoterminowego. Wiadomo też, że Polski Fundusz Rozwoju przejął 30 proc. udziałów w terminalu. Reszta udziałów podzielona została pomiędzy dwóch pozostałych inwestorów.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.
Miejsca
Opinie (54) 2 zablokowane
-
2019-05-23 17:08
Opinia wyróżniona
I fajnie, niech się rozwija. PSA jest bardzo nastawione na rozwój swoich terminali mam nadzieję że inwestycje nie oko na także DCT. A to stworzy nowe miejsca pracy a tego nigdy za wiele ;) Mam też nadzieję że wraz z rozwojem firmy będą rozwijać się też jej pracownicy a nie utkną w miejscu.
Pozdrawiam- 29 4
Wszystkie opinie
-
2019-05-25 09:13
(2)
Bzdurą jest wpis że rozbudowa zakończy się na przełomie 2019 i 2020. Parking przed DCT tak, ale rozbudowa portu nawet się jeszcze nie rozpoczęła.
- 0 0
-
2019-05-25 22:11
(1)
Lewicki ty weź się za robotę lizusie z Gdyni.
- 2 0
-
2019-05-26 16:25
xD
- 0 0
-
2019-05-23 18:38
Jak PO wróci do władzy to znowu wszystko sprzeda Niemcom (9)
- 44 42
-
2019-05-24 22:58
Panie od "PO... znowu wszystko sprzeda Niemcom" (1)
Jesteś najgłupszym PIS-owskim trollem z całego zespołu. Wywalą cię, zobaczysz. Ty nic nie umiesz.
- 0 0
-
2019-05-25 22:09
Ku... wa wzór intelektu się odezwał :D
- 0 0
-
2019-05-23 19:26
(1)
Gdy powstał plan powstania DCT w 2004(rząd Marcinkiewicza) Nie opłacało się! Panowało zdziwienie i podsmiech... i że Australijczycy chcieli wybudować terminal w polu. Całe szczęście że PiS zdecydował się odkupić cześć udziałów 30% za wyższą kwotę niż wybudowanie terminalu w 2005/06
- 12 2
-
2019-05-25 08:52
2004 i rząd Marcinkiewicza ? Małolat czy cymbał? W sumie to to samo
- 0 0
-
2019-05-23 21:37
....
Jeśli sprzedaż to tylko swoje 30% które dopiero TERAZ posiada....
- 2 0
-
2019-05-23 19:59
przeca Niemcom wszytko już sprzedane (1)
to co jeszcze mają sprzedać?
Licheń?- 3 5
-
2019-05-23 21:03
jo jo ostała się jeno srebrna ,,,
PZPr
- 6 3
-
2019-05-23 20:58
jak można sprzedać wszystko znowu ?
do tego nie Polska firma to budowała, tylko Australijczyczycy
Za to jak PiS sprzedawał stocznie Ukraińcom to klaskałeś i piałeś z zachwytu - wtedy było dobrze ??- 11 5
-
2019-05-23 19:19
może nie wszystko ale sporo
- 7 8
-
2019-05-23 15:26
a teraz wybudują im konkurencję za płotem w postaci portu centralnego (10)
ciekawe...
- 16 25
-
2019-05-23 20:49
(3)
Nie trzeba budować, już stoi w Kłajpedzie. MSK wkrótce przeniesie tam swój Bałtycki hub
- 5 4
-
2019-05-25 22:06
MSC nie ma hubu na Bałtyku.
- 0 0
-
2019-05-23 21:05
aaa... i po to ta Viakarpatia, czy coś... (1)
- 7 0
-
2019-05-24 07:55
Serio? 20000Teu statkiem czy 60 pociagiem?
- 1 2
-
2019-05-23 15:37
nie wybudują. to tylko przed wyborcze mżonki (2)
- 15 6
-
2019-05-23 15:41
"Mżonki", czy mrzonki? Tak tylko pytam. (1)
- 8 3
-
2019-05-23 21:06
mrożonki
- 6 1
-
2019-05-23 16:52
Tak za 10 lat
- 3 1
-
2019-05-23 15:38
By zylo się lepiej niektorym
Najpierw niech wyplacac dywidendy posiadaczom akcji pracowniczych Bo na razie to widac ze za te niewyplacane dywidendy pracownicze prowadzi kampanie wyborcze
- 5 4
-
2019-05-23 15:29
Tak wybudują im konkurencję w postaci portu centralnego, jak w Gdyni wybudują port zewnętrzny.
- 22 4
-
2019-05-24 22:20
I ciemnoto
Dlaczego wszyscy narzekają na rozbudowę dct?od groma ludzi na tym skorzysta. Tylko trzeba zagłębić się w lekturę tego tematu a nie walić hejty bez sensu
- 6 0
-
2019-05-24 21:48
Co to za firmy?
Co to są za firmy, którym sprzedano DCT? Mają takie obce nazwy. Wyjaśnić to należy. Dlaczego sprzedano DCT???
- 0 4
-
2019-05-24 19:01
(1)
A dlaczego skarb Państwa nie jest 100 procent właścicielem.
By nabijac pieniądze dla nas a nie właścicieli zagranicznych- 0 2
-
2019-05-24 19:08
Skarb państwa ma ogromny zysk z tytułu ceł, 10mld w zeszłym roku. Sam terminal (przeladunki) nie generuje tak znacznych zysków. Dobrze że zdecydowali się na 30% długi czas minie zanim ta inwestycja się zwróci A biorąc pod uwagę zapowiedziane inwestycje to zwrot kosztow to naprawdę długo falowy proces
- 2 0
-
2019-05-23 15:57
Kiedy (6)
Kiedy zamknięcie i przeniesienie plaży STOGI bardziej na wschód ?
Trzeba rozbudować DCT o kolejny pies na wschód od obecnego pirsu.
Plaże można przenieść, w ramach inwestycji można wyrefulowac więcej plaży w Górkach.
Pociągnąć tory tramwajowe i drogę na wschód.
Bo drugiego DCT w Kościerzynie czy Kwidzynie nie zbudujemy, do tego potrzebna jest infrastruktura i głębokie dno zatoki. -powyżej 17 metrów.- 27 23
-
2019-05-23 18:02
odwal się od plaży (4)
Plaża i sąsiadujące z nią lasy są dla mieszkańców i turystów
- 10 10
-
2019-05-23 19:42
Proszę Pana, (3)
jest Pan wulgarny, odwalić to może się Pan od internet i to jak najszybciej. dla turystyów jest Brzeźno, jest Jelitkowo - nic nie zajęte przez przemysł, Jeśli miejsca dla turystów zabraknie jest cała wyspa Sobieszewska - piękna I również przemysłem nietknięta. Po komentarzu stwierdzam, że jest Pan jednym z żuli Stogowskich co idzie za swoimi ziomkami, lokalnymi patriotami I walczycie w sumie chooy wie o co ale tak trzeba bo prawilnie I otrzymanie mieszkania za pracę w stoczni w latach 80 to cały dorobek zycia. Stogi I tak są jednym wielkim nieużytkiem, nawet hotelu niezaznasz... więc dla jakich turystyów??
- 13 11
-
2019-05-24 18:29
Hotel na Stogach jest - działa
Drugi w niekończącej się budowie. Ale utrzymywanie drapieżnego kota na tej dzielnicy od lat 90-ych dziwi nie jednego.
- 2 0
-
2019-05-24 09:25
odpowiedż adekwatna do jakości pomysłów
Do niektórych "stworzeń" nalezy mówić w zrozumiałym języku, bo próby cywilizowanego dialogu odbierane są za słabość i pozostają zignorowane.
- 1 0
-
2019-05-24 07:58
Jego szwagier przyjezdza co rok wódki sie napic i rozwalic jakis przystanek, wiec z turystami to on ma duzo doczynienia.
- 2 0
-
2019-05-23 16:25
DCT ma zamiar zainwestować w port centralny
A jego część ma być kolejnym etapem rozbudowy zaraz po projekcie T3 czyli wydłużeniem terminala T1, to co jest na projekcie Portu centralnego może się jeszcze kilka razy zmienić
- 3 3
-
2019-05-24 13:56
Brawo Polska ! (2)
A za 5 lat sprzedać udziały z zyskiem.
- 1 1
-
2019-05-24 17:26
Tak smutna prawda. Jeden australijski sprzedał drugiemu....
- 0 0
-
2019-05-24 17:18
i będzie na 1000+
- 1 1
-
2019-05-24 08:50
to znaczy, że Boris wróci?
- 2 3
-
2019-05-24 08:34
Wszystko ładnie, pięknie, ale...
czy Karol jest już prezesem?
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.