• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu

VIK
20 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie.

Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.



Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.

Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty



- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.

- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.

Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców



Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.

W debacie wezmą udział:

  • Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
  • Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
  • Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
  • Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
  • Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
  • Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.


Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.

Czekamy na pytania naszych czytelników



Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl

Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.

Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.

W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (113) 6 zablokowanych

  • Nie a fuzji z Orlenem. I nie dla tych co chcą tego, jak niejaki Płażyński! I on ma reprezentować interesy Gdańska i Pomorza? Żenada.

    • 20 3

  • Gdyby ta dyskusja miała... (1)

    Coś zmienić, to by jej zakazano. O przyszłości Lotosu nie zdecydujecie Wy, ani Jarek Kaczyński, ani jakiś tam prezes z Orlenu czy ktokolwiek inny kogo nastręczaja media 'głównego scieku'. O przyszłości firmy z tzw sektora strategicznego decyzję podejmie Prawdziwy Suweren obszaru Wisły, tj. Rosja, Izrael, Niemcy i USA.

    • 8 0

    • No to czas zrobić kolejny krok.

      Wyprowadź się, Stary danzigerze, do dowolnego kraju który wymieniłeś, skoro uważasz się za ich wasala.

      • 0 1

  • gdzie bedzie szedl dochod lotosu po fuzji

    przed fuzja do gdanska
    po fuzji do warszawy
    proste?

    • 16 1

  • Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku

    Odpowiedź na część drugą pytania - NIE! To jest niemożliwe. W Europie są potężne koncerny naftowe i nie ma szans oraz miejsca dla jeszcze jednego. Nie porywajmy się z motyką na Słońce. Pierwsza część pytania ma tyle możliwych odpowiedzi, ilu jest czytających ten tekst. Ale moim zdaniem łączenie nie ma sensu i jest szkodliwe dla regionu.

    • 10 4

  • Niestety w dyskusji nie ma żadnej osób, która podejmuje decyzje o przyszłości Lotosu.

    Nikogo z Nowogrodzkiej i z Brukseli

    • 8 0

  • Najwyższy czas na fuzję

    cały świat to robi od dawna, Gdańsk na tym nie straci

    • 5 14

  • Hehe

    Będzie połączenie i zwolnią z odprawą polowe załogi , stac ich , wtedy będzie taniej i sie opłaci hehe

    • 5 1

  • Myśmy już sprzedali wszystko co było można (za przysłowiową złotówkę)

    Ci co kupili pławią się w luksusie a nam pozostało g....,

    • 5 0

  • Zapytajcie sie agenta obcych interesow z ministerstwa skarbu panstwa a nie nas.

    On podejmuje kluczowe decyzje.

    • 4 0

  • Rafineria to straszny truciciel miasta (3)

    Bardzo niebezpieczne związki chemiczne, pochodne rafinacji ropy, uwalniają się do otoczenia i środowiska. Taki zakład absolutnie nie powinien być zlokalizowany w mieście.
    Błąd lokalizacji został popelniony świadomie za komuny, gdy nie liczono się z ludźmi i ich zdrowiem. Teraz konsumują go nastepne pokolenia.
    Skąd 1 miejsce Gdańska w nowotworach?

    • 5 14

    • ??

      A wez wytlumacz konkretnie jak sie te zwiazki uwalniaja i zatruwaja ? Pracuje tam i smiem twierdzic ze piszesz kolego glupoty ;) wszystko plynie w rurach jak Ci ma dojsc do skazenia

      • 4 1

    • Szadolki sa ok

      Tam dopiero jest eco

      • 1 0

    • ;) może z usypanej góry odpadów fosforowych ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane