- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (49 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (205 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Trwa naprawa dziury w promie Wawel. Rejsy odwołane co najmniej do piątku
Co najmniej do najbliższego piątku przedłuży się przymusowy postój w Gdańsku promu "Wawel", który w ostatnią sobotę uderzył w nabrzeże w gdańskim porcie. Uderzenie było na tyle silne, że w burcie zrobiła się dziura. Trwa naprawa statku. Jest już też gotowy raport kapitana o przebiegu zdarzenia, ale jego szczegółów armator nie zdradza.
Żadnemu ze 151 pasażerów nic się nie stało (wszyscy bezpiecznie opuścili pokład), przewożone na statku ładunki (kilkadziesiąt tirów i samochodów osobowych) nie zostały uszkodzone. Doszło jednak do uszkodzenia poszycia kadłuba na wylot. Dziura w kadłubie promu "Wawel" zrobiła się 2-3 metry nad linią wody - nie było więc ryzyka, że statek nabierze wody. Nabrzeże - w miejscu uderzenia - zostało uszkodzone.
Naprawa promu "Wawel" co najmniej do piątku. Rejsy odwołane
Prom Wawel ma rejsy na trasie Gdańsk-Nynäshamn (Szwecja). Z powodu kolizji z nabrzeżem od soboty jest unieruchomiony.
W poniedziałek, 23 stycznia, przedstawiciele Polferries Polska Żegluga Bałtycka poinformowali, że gotowy jest już raport kapitana z przebiegu sobotniego zdarzenia oraz że postój promu, który początkowo miał trwać do wtorku, jednak się przedłuży.
- Na chwilę obecną zapadła decyzja dotycząca anulowania rejsów promu Wawel do piątku włącznie. W związku z czym najbliższe planowane odejście jest w sobotę o godz. 18. Poszycie promu zostało naruszone i wymaga to postoju oraz dokładnej naprawy. Prace naprawcze trwają. Naprawę następnie zatwierdzić musi klasyfikator, bo bez tego nie można uprawiać żeglugi - informuje nas Michał Arciszewski, rzecznik Polferries PŻB. - Będziemy informować, jeżeli te prace się przedłużą.
Nie podają szczegółów raportu kapitana
Spółka nie podaje na jaką kwotę wyceniła poniesione straty. Nie odnosi się też do tego, dlaczego prom nie korzystał w sobotę z asysty holowników, co przy panującej wtedy pogodzie byłoby wskazane. Nie podaje też informacji związanych z tym, co znalazło się w raporcie przygotowanym przez kapitana.
- Raport jest na razie analizowany wewnętrznie - mówi Arciszewski.
Dokumentację ws. zderzenia promu z nabrzeżem sporządza też Urząd Morski w Gdyni.
- Standardowo, zgodnie z procedurami, powiadomiono o tym zdarzeniu Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Historia promu "Wawel"
- Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni.
- Prom Wawel został przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven.
- W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.
Prom ma blisko 164 m długości, jednorazowo może przewieźć nawet 1000 pasażerów.
Miejsca
Opinie (150) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-23 19:01
Oszczędny kapitan , wszystko dla armatora
wtedy będę pracował do emerytury. Żadnych holowników.
- 15 3
-
2023-01-23 18:30
Pewnie
Mozna by poszpachlowac ale już za dużo ludzi o tym wie z tym że może lepiej cały element wymienić w kolorze to nikt się nie kapnie przy sprzedaży
- 6 3
-
2023-01-23 18:04
Dziura - wyklepie się :O)
A tak bronili co niektórzy pod poprzednim artykułem kapitana, że żaden problem, ledwie się otarł...
- 7 4
-
2023-01-23 17:55
Ale ci Hiszpanie nam naroazrabiali. Nawet zablokowali wszystkie stery.
- 9 2
-
2023-01-23 17:55
Dlaczego w 1939 roku nie było takiego wiatru?
- 9 13
-
2023-01-23 17:48
A dlaczego w sprawie kolizji w porcie w Gdansku tlumaczy sie rzecznik portu w Gdyni? (1)
- 3 11
-
2023-01-23 17:54
Bo to MAG.
Morska Agencja Gdynia.
- 5 0
-
2023-01-23 17:54
Kapitan i załoga na poziomie majtka pokładowego moze brał przykład z tego włoskiego kapitana co cały prom zatopił
- 5 15
-
2023-01-23 17:37
Ach... znowu te syreny uwiodły kapitana i wyprowadziły go na manowce.
To zemsta Neptuna za zaśmiecanie Bałtyku.
Szczęście, że syreny ich nie pożarły.
Raportu kapitana nie ujawniają aby nie straszyć innych marynarzy uwodzicielskimi i jakże niebezpiecznymi syrenami.- 13 8
-
2023-01-23 17:33
Marynarz
Chytry 2 razy płaci. Holownik był tańszy!!.
- 30 4
-
2023-01-23 17:25
Wawel prawie "rozpruty"
prawie jak Titanic
- 12 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.