- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (74 opinie)
Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia
Władze Portu Gdynia podjęły decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego na dzierżawę terminalu zbożowego. W tej sytuacji cała procedura ruszy od początku.
Na razie na stronie Portu Gdynia zamieszczono tylko dokument o unieważnieniu przetargu, nie pojawił się jednak żaden komunikat informujący co dalej w tej sprawie. Obecny dzierżawca ma umowę tylko do końca czerwca tego roku.
Terminal zbożowy w Gdyni stał się gorącym kartoflem
Przypomnijmy: w październiku 2022 r. ogłoszono przetarg na dzierżawę nabrzeży po Bałtyckim Terminalu Zbożowym. Zgłosiło się czterech chętnych: obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry, razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych, OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni, Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera, oraz gdyńskie firmy Speed, Astar i NTA wraz z Tridente z Warszawy.
Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy Nabrzeżu Indyjskim i Nabrzeżu Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności.
Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany
W wyniku postępowania w listopadzie 2023 r. m.in. zarząd Portu Gdynia za najkorzystniejszą uznał ofertę złożoną przez konsorcjum Szczecin Bulk Terminal. Za tym podmiotem stoją światowi potentaci na rynku, czyli holenderska Viterra i duński Copenhagen Merchants.
Po tej decyzji pojawiły się głosy, że "oddajemy" terminal w ręce monopolisty, który ma większościowy udział w handlu zbożem w Polsce, a to zagraża równowadze rynkowej. Apelowały organizacje rolnicze. Sprawa stanęła nawet na kilku komisjach sejmowych. Ostatecznie minister infrastruktury nie wyraził zgody na oddanie nieruchomości w dzierżawę podmiotowi wskazanemu przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA.
Okazało się, że ruch należał do władz Portu Gdynia, które mogły unieważnić postępowanie lub wystąpić z kolejnym wnioskiem do MI o wyrażenie zgody na zawarcie umowy z oferentem, który otrzymał drugi wynik w postępowaniu przetargowym.
Jak się okazuje, nowy zarząd wybrał wariant unieważnienia postępowania.
- Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (...) działając w przedmiotowym postępowaniu jako wydzierżawiający, na podstawie Rozdziału XXIII pkt 1) Specyfikacji Postępowania, podjął w dniu 25 kwietnia 2024 r. Uchwałę o unieważnieniu, wszczętego w dniu 22 września 2022 r. Postępowania na dzierżawę Terminalu zbożowego w Porcie Gdynia (...) - podano w dokumencie zamieszczonym na stronie Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie (45) 1 zablokowana
-
2024-04-27 07:12
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze (1)
I bardzo dobrze, że unieważniono Viterra/ Bunge chciała pozbyć się konkurencji w porcie.
Vitera to teraz bungee, a bungee należy do BlackRock I Vanguard, a do nich należy cały świat- od farmacji po banki, media , czołgi i spożywka.
Wykupują wszystko i podnoszą marże.- 11 4
-
2024-04-27 13:27
Działamy na zasadach wolno rynkowych i do tego w unii europejskiej. Jest przetarg i każdy kto spełnia warunki może w nim uczestniczyć i tu ciekawostka że może go wygrać. Więc albo gramy według zasad ogólnie obowiązujących albo załatwiamy swoje nieczyste interesy pod stołem i potem są tego efekty. Powiedz mi jak w chwili obecnej można traktować
Działamy na zasadach wolno rynkowych i do tego w unii europejskiej. Jest przetarg i każdy kto spełnia warunki może w nim uczestniczyć i tu ciekawostka że może go wygrać. Więc albo gramy według zasad ogólnie obowiązujących albo załatwiamy swoje nieczyste interesy pod stołem i potem są tego efekty. Powiedz mi jak w chwili obecnej można traktować poważnie współpracę z portem po takiej akcji odwołania przetargu bez podania przyczyny???? Będą ogłaszali przetarg do tego momentu aż wygra nasz???? Przypomnę że Mondry ma prezesa który nawet nie mów po polsku.
- 2 3
-
2024-04-27 00:26
Opinia wyróżniona
Dlaczego największy polski podmiot
spożywczy tj. Krajowa Grupa Spożywcza nie złożyła oferty? Kto za to odpowiada? Przy całym lamencie PiSu na temat problemu zbożowego?
To zagadnienie dla Komisji Śledczej. KGS ma w grupie największe elewatory zbożowe. Kto tak kierował rozwojem wypadków? Kto nadzorował KGS?- 12 2
-
2024-04-26 18:44
Opinia wyróżniona
kompromitacja
W ten sposób nie buduje się marki i zaufania firmy o wielkim apetycie międzynarodowym. Wstyd.
- 27 10
Wszystkie opinie
-
2024-04-26 16:16
(2)
No tak,ale jaki z tego wniosek?Chleb będzie tańszy?
- 13 21
-
2024-04-26 17:29
O nie.. koledzy twoich kochanych Prawych i ZPRawiedliwych nie będą mieli gdzie trzymać zboża technicznego z Ukrainy.
A taki mieli świetny pomysł na biznes i nawet twój szczerbaty Guru z Żuliborza twierdził w telewizorze, że te 700 tys ton zboża technicznego nie zaszkodzi polskim rolnikom.
- 8 8
-
2024-04-26 17:42
Kłapouchy, ty i twoje mądrości..
Ty się módl, żeby twoje mamroty były tańsze.
- 8 2
-
2024-04-26 17:06
JEszcze go nie wybudowali do konca a juz go unieważnili?:) (1)
Brzydko to pachnie niestety:)
- 26 12
-
2024-04-26 20:23
terminal zbudowany za nasze podatki pis oddal kumplom
- 6 7
-
2024-04-26 18:44
Opinia wyróżniona
kompromitacja
W ten sposób nie buduje się marki i zaufania firmy o wielkim apetycie międzynarodowym. Wstyd.
- 27 10
-
2024-04-26 18:51
Kolejny przetarg na pewno wygra krajowa grupa spożywcza z panem prezesem, który pełni trzy funkcje ... Nie chcę !!!!!
- 26 10
-
2024-04-26 18:54
WSTYD
Marka Portu Gdynia sięga dna.
Wstyd i żenada.- 30 10
-
2024-04-26 19:21
A jaki jest powód? (6)
Bo jeżeli się coś unieważnia to trzeba podać powód a dlaczego nie przejmie terminalu firma która zajęła 2 miejsce. A co z pracownikami którzy kolejny miesiąc pracują w niepewności o swoją pracę. Nikt o nich nic nie wspomina. No ale wiadomo nowa władza może rozporządzeniami zmienić wszystko bez podania przyczyny i z nikim się nie licząc.
- 87 47
-
2024-04-26 20:56
Podejrzewam, że nie podali powodu bo to tajemnica firmy. Może spróbuj zadzwonić i się dowiedzieć. (1)
Ale pewnie masz rację, że wina Tuska. Dla was nawet deszcz w maju to będzie wina Tuska.
- 9 10
-
2024-04-30 07:14
0 800 Port Gdynia, nie działa.
- 0 0
-
2024-04-26 21:21
Trochę zejdzie sprzątania tego burdelu co był przez ostatnie osiem lat.
- 8 13
-
2024-04-26 21:24
Masz rację, muszą się wytłumaczyć jakiemuś randomowi z internetu..
Spod którego kamienia wy wypełzacie?
- 6 9
-
2024-04-27 07:51
Gość (1)
Tam powinni wszystkich zwolnić bo oni tylko ściemniają i kolejki są na 3 dni jedynymi terminal bez parkingu i samochody stoją na drodze u blokują gdynie mam nadzieję że skończy poszukają takich co chca pracować a nie te stare dziady z wiecznym problemem że muszą coś robic
- 6 4
-
2024-04-27 10:09
A ty starej pilnuj w domu.
- 2 4
-
2024-04-26 19:39
Czyli dochody Portu są nieważne?
Liczy się interes szemranych handlarzy?
Brzydko się bawicie chłopcy.- 36 4
-
2024-04-26 19:53
Ludzie,nie róbcie niepotrzebnie szumu.
Mało wiedzy,a wypowiedzi różnej treści. To jest aż śmieszne do bólu.
- 22 17
-
2024-04-26 20:09
Firma Mondry (2)
Szkoda ze nikt nie podaje jak dotychczasowy dzierżawca traktuje przejętych pracowników
- 54 9
-
2024-04-26 20:18
I podwyżki brak
- 12 3
-
2024-04-30 07:15
Traktuje bardzo Mondrze
- 0 0
-
2024-04-26 20:11
Poprostu Ci drudzy dają w łapę . (1)
A Ci pierwsi mieli najlepszą ofertę i w łapę nie dali.Dziś bez łapówek przetargów nie wygrasz.
- 22 9
-
2024-04-26 20:17
Łapówki są teraz zabronione ! No no !!!
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.