• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
26 kwietnia 2024, godz. 16:15 
Opinie (45)
Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy Nabrzeżu Indyjskim i Nabrzeżu Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy Nabrzeżu Indyjskim i Nabrzeżu Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności.

Władze Portu Gdynia podjęły decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego na dzierżawę terminalu zbożowegoMapka. W tej sytuacji cała procedura ruszy od początku.



Na razie na stronie Portu Gdynia zamieszczono tylko dokument o unieważnieniu przetargu, nie pojawił się jednak żaden komunikat informujący co dalej w tej sprawie. Obecny dzierżawca ma umowę tylko do końca czerwca tego roku.

Terminal zbożowy w Gdyni stał się gorącym kartoflem Terminal zbożowy w Gdyni stał się gorącym kartoflem

Przypomnijmy: w październiku 2022 r. ogłoszono przetarg na dzierżawę nabrzeży po Bałtyckim Terminalu Zbożowym. Zgłosiło się czterech chętnych: obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry, razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych, OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni, Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi TapiniRibera, oraz gdyńskie firmy Speed, AstarNTA wraz z Tridente z Warszawy.

Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy Nabrzeżu IndyjskimMapkaNabrzeżu NorweskimMapka oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności.

Po 30 latach idzie na Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany

W wyniku postępowania w listopadzie 2023 r. m.in. zarząd Portu Gdynia za najkorzystniejszą uznał ofertę złożoną przez konsorcjum Szczecin Bulk Terminal. Za tym podmiotem stoją światowi potentaci na rynku, czyli holenderska Viterra i duński Copenhagen Merchants.


Po tej decyzji pojawiły się głosy, że "oddajemy" terminal w ręce monopolisty, który ma większościowy udział w handlu zbożem w Polsce, a to zagraża równowadze rynkowej. Apelowały organizacje rolnicze. Sprawa stanęła nawet na kilku komisjach sejmowych. Ostatecznie minister infrastruktury nie wyraził zgody na oddanie nieruchomości w dzierżawę podmiotowi wskazanemu przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA.

Okazało się, że ruch należał do władz Portu Gdynia, które mogły unieważnić postępowanie lub wystąpić z kolejnym wnioskiem do MI o wyrażenie zgody na zawarcie umowy z oferentem, który otrzymał drugi wynik w postępowaniu przetargowym.


Jak się okazuje, nowy zarząd wybrał wariant unieważnienia postępowania.

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (...) działając w przedmiotowym postępowaniu jako wydzierżawiający, na podstawie Rozdziału XXIII pkt 1) Specyfikacji Postępowania, podjął w dniu 25 kwietnia 2024 r. Uchwałę o unieważnieniu, wszczętego w dniu 22 września 2022 r. Postępowania na dzierżawę Terminalu zbożowego w Porcie Gdynia (...) - podano w dokumencie zamieszczonym na stronie Portu Gdynia.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (2)

    No tak,ale jaki z tego wniosek?Chleb będzie tańszy?

    • 13 21

    • O nie.. koledzy twoich kochanych Prawych i ZPRawiedliwych nie będą mieli gdzie trzymać zboża technicznego z Ukrainy.

      A taki mieli świetny pomysł na biznes i nawet twój szczerbaty Guru z Żuliborza twierdził w telewizorze, że te 700 tys ton zboża technicznego nie zaszkodzi polskim rolnikom.

      • 8 8

    • Kłapouchy, ty i twoje mądrości..

      Ty się módl, żeby twoje mamroty były tańsze.

      • 8 2

  • JEszcze go nie wybudowali do konca a juz go unieważnili?:) (1)

    Brzydko to pachnie niestety:)

    • 26 12

    • terminal zbudowany za nasze podatki pis oddal kumplom

      • 6 7

  • Opinia wyróżniona

    kompromitacja

    W ten sposób nie buduje się marki i zaufania firmy o wielkim apetycie międzynarodowym. Wstyd.

    • 27 10

  • Kolejny przetarg na pewno wygra krajowa grupa spożywcza z panem prezesem, który pełni trzy funkcje ... Nie chcę !!!!!

    • 26 10

  • WSTYD

    Marka Portu Gdynia sięga dna.
    Wstyd i żenada.

    • 30 10

  • A jaki jest powód? (6)

    Bo jeżeli się coś unieważnia to trzeba podać powód a dlaczego nie przejmie terminalu firma która zajęła 2 miejsce. A co z pracownikami którzy kolejny miesiąc pracują w niepewności o swoją pracę. Nikt o nich nic nie wspomina. No ale wiadomo nowa władza może rozporządzeniami zmienić wszystko bez podania przyczyny i z nikim się nie licząc.

    • 87 47

    • Podejrzewam, że nie podali powodu bo to tajemnica firmy. Może spróbuj zadzwonić i się dowiedzieć. (1)

      Ale pewnie masz rację, że wina Tuska. Dla was nawet deszcz w maju to będzie wina Tuska.

      • 9 10

      • 0 800 Port Gdynia, nie działa.

        • 0 0

    • Trochę zejdzie sprzątania tego burdelu co był przez ostatnie osiem lat.

      • 8 13

    • Masz rację, muszą się wytłumaczyć jakiemuś randomowi z internetu..

      Spod którego kamienia wy wypełzacie?

      • 6 9

    • Gość (1)

      Tam powinni wszystkich zwolnić bo oni tylko ściemniają i kolejki są na 3 dni jedynymi terminal bez parkingu i samochody stoją na drodze u blokują gdynie mam nadzieję że skończy poszukają takich co chca pracować a nie te stare dziady z wiecznym problemem że muszą coś robic

      • 6 4

      • A ty starej pilnuj w domu.

        • 2 4

  • Czyli dochody Portu są nieważne?

    Liczy się interes szemranych handlarzy?
    Brzydko się bawicie chłopcy.

    • 36 4

  • Ludzie,nie róbcie niepotrzebnie szumu.

    Mało wiedzy,a wypowiedzi różnej treści. To jest aż śmieszne do bólu.

    • 22 17

  • Firma Mondry (2)

    Szkoda ze nikt nie podaje jak dotychczasowy dzierżawca traktuje przejętych pracowników

    • 54 9

    • I podwyżki brak

      • 12 3

    • Traktuje bardzo Mondrze

      • 0 0

  • Poprostu Ci drudzy dają w łapę . (1)

    A Ci pierwsi mieli najlepszą ofertę i w łapę nie dali.Dziś bez łapówek przetargów nie wygrasz.

    • 22 9

    • Łapówki są teraz zabronione ! No no !!!

      • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane