• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unimot przejął terminale paliwowe i zakłady Lotosu

erka
7 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (148)
Najnowszy artykuł na ten temat Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk
Wszystkie warunki umożliwiające przejęcie przez spółkę Unimot Investments 100 proc. akcji Lotos Terminale od PKN Orlen zostały spełnione. Wszystkie warunki umożliwiające przejęcie przez spółkę Unimot Investments 100 proc. akcji Lotos Terminale od PKN Orlen zostały spełnione.

Wszystkie warunki umożliwiające przejęcie przez spółkę Unimot Investments 100 proc. akcji Lotos Terminale od PKN Orlen zostały spełnione. Zawarcie umowy przeniesienia akcji Lotos Terminale nastąpi 7 kwietnia 2023 r. Z chwilą zawarcia umowy przeniesienia Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty - wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej - ceny w kwocie 450 mln zł.




Gdzie najlepsze ceny paliw w Trójmieście



Przypomnijmy, że w lutym 2023 r. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej.

Logo Orlenu na budynku siedziby Lotosu Logo Orlenu na budynku siedziby Lotosu

Grupa Unimot przejmuje terminale Lotosu



Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.



Zakłady Lotos Asfalt przejęte



W ramach transakcji Grupa Unimot przejmie też wydzielone ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z Działem Handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.
erka

Opinie (148) ponad 20 zablokowanych

  • Budowa jednego terminala to okolo 300mln a 9 poszlo za 450n

    • 14 3

  • pis nie może wygrać wyborów na Pomorzu

    To rozkrada go od kuchni.

    • 19 4

  • Osiem gwiazdek

    Zawsze i wszędzie.

    • 14 3

  • I tak rozprzedano Lotos, gasimy światło. Gratulacje. Nie nie była to (5)

    Wcale prywatyzacja

    • 72 13

    • Ty to możesz żarówkę zmienić

      • 5 9

    • Bolku to jest konsolidacja Lotosu uchroniła przed przejęciem (3)

      Ale wy po TVN mata problemy z logicznym myśleniem

      • 5 12

      • Wytłumacz mi na czym polega uchronienie

        W sprzedaży 30 proc udziałów rafinerii Arabom, sprzedaży stacji Węgrom i wszystkich spółek córek w sytuacji gdy wcześniej lotos miał to wszystko plus ponad 50 proc udziałów sp

        • 7 3

      • Od nich logicznego i proPolskiego myślenia nie wymagaj bo to dla nich nieosiągalne

        • 1 0

      • Dlaczego,PiS nienawidzi Polski i ja wyprzedaje za bezcen ?!

        • 0 0

  • PIS zadłużył stocznie Nautę i stocznie wojenną, Lotos kolegom Putina.
    Niedługo Bazalikę Mariacką przeniosą do Pcimia, a molo sopockie wydzierżawią Rosjanom.

    • 17 4

  • Obajtek dogadał się z Kononowiczem. On kiedyś miał sen że w Polsce nic nie będzie ... i chyba powoli sen się spełnia

    • 11 3

  • i jeszcze do tego PIS próbuje bezczelnie zrzucić winę za aferę ze sprzedażą kolegom Putina na UE. Wiedzieli od początku, że są unijne zasady antymonopolowe.
    Dodam, że przez prawie rok kupowali ropę od Rosjan o wybuchu wojny.

    • 9 2

  • zdrada (3)

    i podatki i decyzje karda menadzerska wyzszego szczebla ......lecą do warszawy dziekujemy ci pisie.......tu pozostaje tylko smród i zanieczyszczone powietrze.....a dla gdanszczan posade robola przy warszawskim panu.....DOŚĆ.
    Czy ktos widział kiedys zeby rafineria byla w srodku miasta to tylko w polskim kołchozie moze być.
    Jeszcze zasr*ja nam martwa wisłe bo łorlen chce budowań nabrzeza do przeładunku paliw......kto nam za to zapłaci bo cała kasa wedruje do warszawskich Panóf!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pis w mojej rodzinie juz nigdy na głos liczyc nie moze to gorzesz od komuny.................PIS PO samo ZŁO!!!!!!!!! ORAZ psl lewica.
    czas tym zdradzieckim dziadom podziekować!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 2

    • zeby rafineria byla w srodku miasta (2)

      Może zerknij na mapę. Obrzeża to jest środek miasta?

      • 1 1

      • heh (1)

        osiołku zobacz jak jest w cywilizowanym swiecie rafinerie sa dziesiatki km od centum.....a tu praktycznie w centrum rafineria opasana zabudowa z kazdej strony.....
        czy jestes tak glupi czy ci za to płaca trolu pisowski..

        • 0 1

        • Rafineria jest Polska a jakiegoś miasta zwanego np Gdańskiem !

          • 0 0

  • sprzedaż.. (1)

    najmądrzej jest rozp......ć cały kraj i gra

    • 8 1

    • To precz wasze opozycyjne łapska od Polski !

      • 0 0

  • na jesieni po wyborach (1)

    wszystko pewnie bedą musieli zwrócić narodowi

    • 6 2

    • oni wtedy uciekną do Brukseli i jako EuropOsły będą blokować wszystko dla Polski, bo to nie oni rządzą,,, zakład?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane