• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Lotos Kolej zbierają oświadczenia o zachowaniu tajemnicy

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2023, godz. 10:00 
Opinie (120)
aktualizacja: godz. 17:23 (21 grudnia 2023)
W 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników.

W 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników.

W grudniu 2023 r. do wszystkich pracowników Lotos Kolej trafiło oświadczenie o zachowaniu tajemnicy firmy. Ma ono obowiązywać nie tylko w czasie pełnienia obowiązków, ale także przez 10 lat po ukończeniu pracy w Lotos Kolej. Kolejarze przyznają, że zakaz pracy u konkurencji był kiedyś normą, jednak z zachowaniem tajemnicy i to na okres 10 lat dla zwykłych pracowników spotykają się pierwszy raz. W Lotos Kolej pracuje obecnie ok. 1,7 tys. osób.



Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu

AKTUALIZACJA, godz. 17.22: - Po połączeniu w lipcu 2024 r. spółek Lotos Kolej i Orlen Koltrans niezbędne stało się wprowadzenie jednolitego "Standardu organizacyjnego w zakresie ochrony informacji (Tajemnica Przedsiębiorstwa, Tajemnica Spółki)", który ma takie samo brzmienie dla całej Grupy Orlen. Stąd też potrzeba uzupełnienia dokumentacji w postaci oświadczeń - czytamy w oświadczeniu Olenu, przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl. - Warto dodać, że kwestia "tajemnicy przedsiębiorstwa" jest uregulowana w Kodeksie Pracy, w przepisach określających "Katalog podstawowych obowiązków pracownika". Zgodnie z tymi przepisami na pracowniku ciąży obowiązek dbania o dobro Pracodawcy, ochrona jego mienia oraz zachowanie tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Pracodawcę na szkodę.Niezależnie od tego, kwestia ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa znajduje często szczegółowe odzwierciedlenie w jednostkowych regulaminach pracy. Tym samym działania podjęte w spółce Lotos Kolej są zgodne z powszechnie obowiązującymi standardami.

Polecenie zebrania podpisanych ankiet miało zostać rozesłane przez komórkę zajmująca się na co dzień bezpieczeństwem przewozów.



Kolejarze z obowiązkiem zachowania tajemnicy przez 10 lat



- Dotychczas normą było przedstawianie do podpisu każdemu z pracowników, a w szczególności maszynistom, dokumentów związanych z zakazem pracy u konkurencji. Jednak i on został zniesiony jakiś czas temu - mówi nam jeden z pracowników Lotos Kolej. - Jednak z takim dokumentem spotkaliśmy się po raz pierwszy.


Część pracowników odmówiło podpisania dokumentu. O to, jakie grożą im konsekwencje i dlaczego zwykłych pracowników ma obowiązywać dziesięcioletni zakaz, zapytaliśmy właściciela Lotos Kolej - spółkę Orlen. Stanowisko spółki opublikujemy niezwłocznie po jego otrzymaniu.


Ostatnia spółka z logo Lotos w nazwie



W połowie 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Do momentu wygaśnięcia koncesji, jakie posiada Lotos Kolej, połączona organizacja będzie używać właśnie tej nazwy. Natomiast, zgodnie z założeniami, centrum kompetencji kolejowych będzie docelowo funkcjonowało pod marką Orlen.

Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 5,5 tys. wagonów, z których ponad 5 tys. stanowią cysterny. Część taboru stanowi własność spółki, a pozostałe jednostki są eksploatowane na podstawie umów dzierżawy oraz leasingu.

Miejsca

Opinie (120) 5 zablokowanych

  • (3)

    nie ma co sie dziwic,jesli opcja szwabska dorwala sie do wadzy /pinindzy ni mo/

    • 7 5

    • Nudnyś.

      • 2 2

    • (1)

      tam jeszcze O,bajtek rządzi

      • 1 1

      • Już nie

        Teraz przyszła Lepsza Zmiana

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Przecież to jest nielegalne (11)

    Zakaz pracy u konkurencji to może być ale wyłącznie w czasie trwania umowy z pracodawcą.
    Po zakończeniu umowy nie ma żadnego prawa które zakazywałoby pracownikowi pracować w dowolnej firmie która chce go zatrudnić.
    Jeśli pracodawca chce zawrzeć taki (dobrowolny dla obu stron) zapis w umowie, musi być za ten okres wypłacane wynagrodzenie nie mniejsze niż 1/4 wynagrodzenia za pracę podczas świadczenia pracy poprzedniemu pracodawcy.

    • 188 18

    • A nie lepiej 100 lat tajemnicy :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (1)

      Czy Prawi i Sprawiedliwi mieli więcej takich pomysłów ? :))))))))))))))))))))))))))))))

      • 27 11

      • "poznac glupiego...

        ...po smiechu jego"

        • 2 1

    • Taki zakaz to standard w wielu branżach wiec nie wiem o co kwik (4)

      Nie pasuje niech szukają innej roboty

      • 11 51

      • Kolejny z syndromem sztokholmskim.

        • 38 3

      • (1)

        Podpisuje a i tak jak bym zakonczyla.kariere u obecnego pracodawcy, bez oporow poszla bym do pracy do konkurencji chyba, ze poprzedni by mi placil by tego nie robic. Inaczej to moga sobie chciec. I co podal by bylego pracownika do sadu? Za samo to ze podjal prace u konkurencji nie pracujac juz u tego aktualnego? Z sila internetow moglby pracodawca zaczac pakowanie sie.

        • 13 2

        • Podpisalas umowe ale jako oszustka jak piszesz byc robila co innego

          • 0 1

      • W Kalifornii

        Kolebce komputerów i centrum ich rozwoju komercyjnego aż do granic bólu klientów takie klauzule są null and void

        • 3 0

    • był zakaz konkurencji dla pewnych pracowników ale obecnie w Lotos Kolej nie ma czegoś takiego.

      Możesz pracować u kogo chcesz dodatkowo , najważniejsze aby zgodnie z przepisami i UTK nie miało się do czego przyczepić bo wtedy odpowiadasz sam i nikt Cię nie będzie bronił.

      • 5 1

    • Doczytaj najpierw a potem komentuj

      Tu nie chodzi o zakaz konkurencji a o dochowanie tajemnicy.

      • 14 0

    • nie ma nic o zakazie pracy u konkurencji w tym oświadczeniu które zostało zamieszczone

      jest tylko w tekście w kontekście historycznym i nie ma nic napisane że Lotos sie nie wywiązywał z przepisów prawa o których wspomniałeś

      • 6 1

    • Mylisz sie

      • 0 0

  • O której odjeżdża pociąg? (1)

    Nie mogę powiedzieć bo to tajemnica !

    • 8 0

    • Za ile skończysz próbę i papiery? Nie powiem, tajemnica.

      • 5 1

  • macie swoją dobrą zmianę (1)

    absurdalny zapis o nie pracowaniu u konkurencji, czyli albo lotos kolej albo kuroniówka?

    • 2 3

    • gdzie wyczytałeś o zakazie pracy u konkurencji??

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Znaczy się .... (8)

    Dyrekcja ma "co nieco za uszami" i teraz próbuje zastraszyć pracowników, by się tym nie chwalili mediom ani nowej władzy?
    Samo istnienie takiego kwitka powinno natychmiast uruchomić sygnał alarmowy w prokuraturze

    • 193 17

    • Znaczy się że wszedzie gdzie jeszcze sięgają macki sitwy z Nowogrodzkiej

      Będą robic wszystko aby nic nie wyszło.Sprzątają jak mogą bo cele w więzieniach już czekają...

      • 27 13

    • A może wobec zagrożenia ze wschodu (3)

      Ujawnianie informacji na temat np organizacji pracy, organizacji przewozów, pracowników, jest zagrożeniem bezpieczeństwa ?
      To jest przewóz paliwa. Mają 5000 cystern...

      • 10 23

      • Lol (2)

        Dla ruskow jestesmy jak ziarnko piasku wiec jednak chodzi o wałki

        • 12 6

        • Ruscy z Ukrainą od 2 lat sobie poradzić nie moga. (1)

          Tak w temacie tego ziarnka piasku.

          • 9 1

          • Bo ruscy nie chcą sobie poradzić

            Widzisz jak ta wojna dziwnie wygląda

            • 2 1

    • Ja to samo mam w korporacji wiec

      Gdanscy madrale raczej pst i do budy!!!

      • 5 6

    • Wątpliwe by o to chodziło, nie snuj teorii spiskowych

      Przed sądem taka umowa nie obowiązuje bo sąd może zdjąć obowiązek zachowania tajemnicy więc nic ona tu nie daje.

      • 4 0

    • Mnie to nie dziwi

      Jest to standardowa regula w wielu zachodnich firmach, szczegolnie strategicznych, a do takiej nalezy kolej.

      • 2 0

  • Nie może być!

    Czyzby komuś chodziło o zabezpieczenie się zgodnie z artykułem 101 paragraf 1 punkt 3) KK?

    • 3 0

  • Adam 127

    Takimi kłamstwami lewactwo pierze mózgi pelikaną

    • 0 3

  • Dobrze zapłacą to ludzie podpiszą.

    • 1 0

  • Jaki naród?

    W samym nagłówku jest napisane :
    O zachowaniu tajemnicy.
    Więc nie jest to zakaz pracy u konkurencji przez 10 lat.Zwykłe zrozumienie tego to dla was problem.Nauczyciele tych komentatorów ,wstydźcie się.

    • 5 0

  • A czy jest jeszcze w Polsce jakas konkurencja dla Orlenu?? (1)

    Rafinerię już sprzedali. Zakaz pracy dla kolejarzy, de facto pracowników fizycznych, to jakaś paranoja. Ca chwilę Biedra wpadnie na pomysł zakazu pracy dla kasjerek w innych sklepach.

    • 5 2

    • jaki zakaz pracy u konkurencji? gdzie to wyczytałaś?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane