- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (14 opinii)
- 2 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
W Lotos Kolej zbierają oświadczenia o zachowaniu tajemnicy
W grudniu 2023 r. do wszystkich pracowników Lotos Kolej trafiło oświadczenie o zachowaniu tajemnicy firmy. Ma ono obowiązywać nie tylko w czasie pełnienia obowiązków, ale także przez 10 lat po ukończeniu pracy w Lotos Kolej. Kolejarze przyznają, że zakaz pracy u konkurencji był kiedyś normą, jednak z zachowaniem tajemnicy i to na okres 10 lat dla zwykłych pracowników spotykają się pierwszy raz. W Lotos Kolej pracuje obecnie ok. 1,7 tys. osób.
Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu
AKTUALIZACJA, godz. 17.22: - Po połączeniu w lipcu 2024 r. spółek Lotos Kolej i Orlen Koltrans niezbędne stało się wprowadzenie jednolitego "Standardu organizacyjnego w zakresie ochrony informacji (Tajemnica Przedsiębiorstwa, Tajemnica Spółki)", który ma takie samo brzmienie dla całej Grupy Orlen. Stąd też potrzeba uzupełnienia dokumentacji w postaci oświadczeń - czytamy w oświadczeniu Olenu, przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl. - Warto dodać, że kwestia "tajemnicy przedsiębiorstwa" jest uregulowana w Kodeksie Pracy, w przepisach określających "Katalog podstawowych obowiązków pracownika". Zgodnie z tymi przepisami na pracowniku ciąży obowiązek dbania o dobro Pracodawcy, ochrona jego mienia oraz zachowanie tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Pracodawcę na szkodę.Niezależnie od tego, kwestia ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa znajduje często szczegółowe odzwierciedlenie w jednostkowych regulaminach pracy. Tym samym działania podjęte w spółce Lotos Kolej są zgodne z powszechnie obowiązującymi standardami.
Polecenie zebrania podpisanych ankiet miało zostać rozesłane przez komórkę zajmująca się na co dzień bezpieczeństwem przewozów.
Kolejarze z obowiązkiem zachowania tajemnicy przez 10 lat
- Dotychczas normą było przedstawianie do podpisu każdemu z pracowników, a w szczególności maszynistom, dokumentów związanych z zakazem pracy u konkurencji. Jednak i on został zniesiony jakiś czas temu - mówi nam jeden z pracowników Lotos Kolej. - Jednak z takim dokumentem spotkaliśmy się po raz pierwszy.
Część pracowników odmówiło podpisania dokumentu. O to, jakie grożą im konsekwencje i dlaczego zwykłych pracowników ma obowiązywać dziesięcioletni zakaz, zapytaliśmy właściciela Lotos Kolej - spółkę Orlen. Stanowisko spółki opublikujemy niezwłocznie po jego otrzymaniu.
Ostatnia spółka z logo Lotos w nazwie
W połowie 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Do momentu wygaśnięcia koncesji, jakie posiada Lotos Kolej, połączona organizacja będzie używać właśnie tej nazwy. Natomiast, zgodnie z założeniami, centrum kompetencji kolejowych będzie docelowo funkcjonowało pod marką Orlen.
Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 5,5 tys. wagonów, z których ponad 5 tys. stanowią cysterny. Część taboru stanowi własność spółki, a pozostałe jednostki są eksploatowane na podstawie umów dzierżawy oraz leasingu.
Miejsca
Opinie (120) 5 zablokowanych
-
2023-12-21 18:21
Ja (1)
Potracili bocznice. Nie dosc ze kombinuja zeby ludziom wczesniej podpisanej ugody nie zaplacic to jeszcze chca sie zabezpieczyc bo ludzie z bocznic maja isc pod unimot.
- 8 0
-
2023-12-22 08:32
bocznice Pinokio z Obajtkiem opchneli Unimotowi. taka wola Kaczora
- 0 2
-
2023-12-21 19:56
podpisac mozna ale trzeba sie najpierw potargowac - 1 milion $
- 2 0
-
2023-12-21 20:02
Ciemne tajemnice PiS-u
- 7 5
-
2023-12-21 20:27
(1)
A może prawo pierwszej nocy?!
- 4 0
-
2023-12-22 08:33
Nie było by źle , ładne dziewczyny tam pracują.
- 0 0
-
2023-12-22 02:40
Zadowolony
Czuć zmianę, coś wisi w powietrzu.... takie zakazy to niech te betony z Cargo co zarządzają naszą kochaną spółką powieszą sobie nad łóżeczkami w domku... Czas betonu się kończy Panowie, rozkruszy się beton, a razem z nim co niektórzy kierownicy i ich pupilki....
- 4 1
-
2023-12-22 02:44
Zmiany, zmiany, zmiany (2)
Czuć zmianę, coś wisi w powietrzu.... takie zakazy to niech te betony z Cargo co zarządzają naszą kochaną spółką powieszą sobie nad łóżeczkami w domku... Czas betonu się kończy Panowie, rozkruszy się beton, a razem z nim co niektórzy kierownicy i ich pupilki.... I oby nie powrócił chłopek, którego pogonili, a uważał LK za swój folwark, to będzie dobrze.
- 5 0
-
2023-12-22 08:37
Ponoć szykuje do powrotu , (1)
wszędzie gdzie był po Lotosie to mu dziekowali. Duzo ludzi powiedziało jak wroci to sie zwalniaja.
- 1 1
-
2023-12-23 21:12
Niechaj wraca, ale ludzie którzy pracują w LK to nie marionetki i nie pozwolą sobie na łamanie przepisów regulaminu pracy . Wiem, że ten beton co w Gdańsku siedzi też myśli, że jest Bogiem, a nie dyrektorem, a tak naprawdę to mu słoma z butów wychodzi.
- 0 0
-
2023-12-22 07:31
Ach, to pisuarowe betonowanie ... (2)
Przez 4 lata to będzie trwało odchwaszczanie Polski...
- 2 7
-
2023-12-22 17:04
Boże chroń Polskę przed PO i PSL (1)
typowo bolszewickie metody skłócić obywateli napuszczać na innych . negacja kościoła i wiary podważanie instytucji rodziny rozbicie podstawowych więzi ludzkich. taką izolacją wprowadza komuna by łatwiej walczyć z oporem świadomego społeczeństwa. a wszystko pod pozorempraworządności demokracji w mniemaniu koalicj 13 grudniaa dla nas to pełzający reżim który ma nas pozbawić wszystkiegotożsamości narodowej wolności wszelkich obywatelskich praw!!!
- 1 2
-
2023-12-23 08:20
I ty
uskuteczniasz odwracanie pojęć...
- 0 0
-
2023-12-22 07:49
Mamy feudalizm
czyli niewolnictwo.
- 2 0
-
2023-12-22 07:55
Paranoja ,kto to wymyśla
- 2 0
-
2023-12-22 08:14
Zachowanie poufności
Ale to nie jest umowa o zakazie konkurencji tylko o zachowaniu poufności, to jest znaczna różnica :)
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.