• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Lotos Kolej zbierają oświadczenia o zachowaniu tajemnicy

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2023, godz. 10:00 
Opinie (120)
aktualizacja: godz. 17:23 (21 grudnia 2023)
W 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników.

W 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników.

W grudniu 2023 r. do wszystkich pracowników Lotos Kolej trafiło oświadczenie o zachowaniu tajemnicy firmy. Ma ono obowiązywać nie tylko w czasie pełnienia obowiązków, ale także przez 10 lat po ukończeniu pracy w Lotos Kolej. Kolejarze przyznają, że zakaz pracy u konkurencji był kiedyś normą, jednak z zachowaniem tajemnicy i to na okres 10 lat dla zwykłych pracowników spotykają się pierwszy raz. W Lotos Kolej pracuje obecnie ok. 1,7 tys. osób.



Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu Pierwsza lokomotywa wodorowa wyruszyła z Gdyni do Helu

AKTUALIZACJA, godz. 17.22: - Po połączeniu w lipcu 2024 r. spółek Lotos Kolej i Orlen Koltrans niezbędne stało się wprowadzenie jednolitego "Standardu organizacyjnego w zakresie ochrony informacji (Tajemnica Przedsiębiorstwa, Tajemnica Spółki)", który ma takie samo brzmienie dla całej Grupy Orlen. Stąd też potrzeba uzupełnienia dokumentacji w postaci oświadczeń - czytamy w oświadczeniu Olenu, przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl. - Warto dodać, że kwestia "tajemnicy przedsiębiorstwa" jest uregulowana w Kodeksie Pracy, w przepisach określających "Katalog podstawowych obowiązków pracownika". Zgodnie z tymi przepisami na pracowniku ciąży obowiązek dbania o dobro Pracodawcy, ochrona jego mienia oraz zachowanie tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Pracodawcę na szkodę.Niezależnie od tego, kwestia ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa znajduje często szczegółowe odzwierciedlenie w jednostkowych regulaminach pracy. Tym samym działania podjęte w spółce Lotos Kolej są zgodne z powszechnie obowiązującymi standardami.

Polecenie zebrania podpisanych ankiet miało zostać rozesłane przez komórkę zajmująca się na co dzień bezpieczeństwem przewozów.



Kolejarze z obowiązkiem zachowania tajemnicy przez 10 lat



- Dotychczas normą było przedstawianie do podpisu każdemu z pracowników, a w szczególności maszynistom, dokumentów związanych z zakazem pracy u konkurencji. Jednak i on został zniesiony jakiś czas temu - mówi nam jeden z pracowników Lotos Kolej. - Jednak z takim dokumentem spotkaliśmy się po raz pierwszy.


Część pracowników odmówiło podpisania dokumentu. O to, jakie grożą im konsekwencje i dlaczego zwykłych pracowników ma obowiązywać dziesięcioletni zakaz, zapytaliśmy właściciela Lotos Kolej - spółkę Orlen. Stanowisko spółki opublikujemy niezwłocznie po jego otrzymaniu.


Ostatnia spółka z logo Lotos w nazwie



W połowie 2023 r. spółka Lotos Kolej przejęła majątek Orlen KolTrans. Do momentu wygaśnięcia koncesji, jakie posiada Lotos Kolej, połączona organizacja będzie używać właśnie tej nazwy. Natomiast, zgodnie z założeniami, centrum kompetencji kolejowych będzie docelowo funkcjonowało pod marką Orlen.

Centrum kompetencji kolejowych, jakie powstało na bazie połączonych spółek, zatrudnia obecnie ok. 1,7 tys. pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 5,5 tys. wagonów, z których ponad 5 tys. stanowią cysterny. Część taboru stanowi własność spółki, a pozostałe jednostki są eksploatowane na podstawie umów dzierżawy oraz leasingu.

Miejsca

Opinie (120) 5 zablokowanych

  • Ostatnia spółka z logo Lotos w nazwie (3)

    Panie Kiewlicz Pan sobie doczyta.

    • 3 1

    • Jest jeszcze Lotos Petrobaltic i Lotos Upstream - tam gdzie zarabial Kurski junior

      • 1 1

    • widocznie informator źle poinformował ..

      • 0 0

    • obowiązkiem narodu jest spacyfikować władzę łamiącą konstytucję

      Ryży słup z Berlina musi odpowiadać karnie

      • 1 2

  • Lojalka (2)

    Po to ta lojalka aby przez 10 lat nie wyszły na wierzch przekręty pisowskiego kierownictwa.

    • 3 3

    • Za czasów PO PSL znikało 30 mld rocznie VATu

      Za czasów Tuska umowy były śmieciowe stawki głodowe. Ten typ powinien być natychmiast odstawiony pod sąd

      • 0 0

    • chyba Ty masz problem z przekretami, ze tak u innych wszedzie widzisz

      • 0 0

  • Doświadczyłem tego w Stoczni Północnej.

    Jeszcze w latach 80 obowiązywała tam lojalka, o wyrobieniu paszportu i wyjeżdzie za zachodnią granicę, można było sobie tylko POmarzyć.

    • 3 0

  • Ilość pracowników (3)

    Pytanie podstawowe, po co pracuje tak aż 1,7 tys osób? Ok, mają zatrudnienie, ale przypominam, że obsługują 180 lokomotyw, i 5,5 tys wagonów, co daje średnio 3,2 wagony na pracownika. Z pewnością taka potrzeba jest, ale na logikę to jest niezrozumiałe. Tym bardziej, że pociągi poruszają się po torach gdzie ruchem zarządza inna spółka. Naprawami taboru zajmują się wyspecjalizowane firmy.

    • 0 3

    • racja (1)

      Dokładnie. Wystarczyłoby 720 maszynistów, 5 dyspozytorów i 1 kierownik. Reszta niepotrzebny balast. Każdy maszynista byłby sam sobie sterem, wędkarzem i rybą.

      • 3 0

      • Swen , Geniusz ktory zabiera głos na kazdy temat jaki sie pojawi na tym portalu nie majac o nim jakiegokolwiek pojecia

        • 0 0

    • Nie masz zielonego pojecia o kolei , pociag to nie tylko maszynista i wagon,

      Ktos musi zawrzec umowe na przewozy , znalezc klijenta , zadbac o dokumentacje wagonów i lokomotyw aby mogły poruszac sie po liniach PLK. zaplanowac pociagi , pracowników do ich obsługi . ( nie kazdy maszynista moze jezdzic kazda linia - to nie samochody , nie kazdy moze prowadzic dana typ lokomotywy) , Ktos musi pociag sformowac , wykonac próbe hamulca , spisac go . Ktos inny pilnuje napraw taboru i obowiazkowych przegladów. I tym wszystkim pracownikom tez ktos musi obliczyc wynagrodzenie , itp. itp. itp.. A skoro jestes taki ciekawy to popytaj w PKP Cargo dlaczgo wożąc 3 razy wiecej niz Lotos potrzebuja do tego 8 razy wiecej pracowników.

      • 3 0

  • Afiszowanie się Lotosu na lokomotywach

    To może, dla zachowania tajemnicy, zamalować lapiej napis Lotos na pojazdach? Przecież każdy może zobaczyć taka lokomotywę, zacząć ja śledzić, obserwować. Po co kusić złego.

    A od człowieka się wymaga zachowania tajemnicy. Taki maszynista do domu wróci, żona spyta gdzie był, a on, że nie może powiedzieć. I rozwód gotowy :)

    • 3 0

  • no ale co to za afera?

    pierwszy raz o takich rzeczach słyszycie?

    • 3 1

  • Rewident

    Oświadczenie nic nie warte, bowiem w firmie nie są określone i nie są oznacza informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa. Zwykły, zbędny kawałek papieru. Szkoda lasu, a Orlen niby dba o środowisko.

    • 6 0

  • Tajemnica

    Nie mogą mówić że co druga cysterna jedzie za fri na ukraine

    • 3 0

  • Znaczy, że mają coś do ukrycia.

    Zmuszanie do tajemnicy na 10 lat i zakaz pracy u innych przewoźników to jawne złodziejstwo. Tym bardziej, że to prywaciak. Jak się zaczyna od takich akcji to potem jest ciężko pracowników odzyskać. Już raz exodus przeżyli w momencie wywalenia starego prezesa kilka lat temu.

    • 2 0

  • Naiwne, takie oświadczenie przed dociekliwością prokuratury nie chroni.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane