• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wawel już na Westerplatte

VIK
8 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Prom przypłynął do Gdańska dziś, jednak w pierwszy rejs, już z pasażerami wypływa w sobotę 9 maja.


Prom Wawel w barwach Polferries po raz pierwszy wypłynął do gdańskiego portu w ramach stałego połączenia na linii Gdańsk-Nynäshamn w Szwecji. Nowością jest nie tylko prom, ale też miejsce cumowania. Nie jest to już Baza Promowa w Nowym Porcie, a terminal na Westerplatte. W pierwszy rejs na tej linii prom wyruszy w sobotę 9 maja o godz. 18.



Promy marki Polferries należące do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej do tej pory wpływały i wypływały z Nowego Portu z Bazy Promowej na Nabrzeżu Ziółkowskiego zobacz na mapie Gdańska. Od 9 maja ruch promowy został przeniesiony do Terminalu Westerplatte, przy ulicy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. Skąd ta zmiana? Prom Wawel, który dotąd obsługiwał linię ze Świnoujścia do Ystad jest większy. Scandinavia ma 146 metrów długości, Wawel ma aż 164 metry. Dlatego trzeba było skorzystać z nowego nabrzeża. Wawel może przewieźć jednorazowo 1000 pasażerów i 78 TIR-ów (Scandinavia zabierała tylko 38).

Czytaj też: Prom Polferries od maja już na Westerplatte

Prom przypłynął do Gdańska dziś, jednak w pierwszy rejs już z pasażerami wypływa w sobotę 9 maja.

Niewątpliwie przeniesienie ruchu promowego wpłynie na odciążenie dróg w Gdańsku. Teraz TIR-y nie będą przedzierać się przez centrum miasta. Terminal Westerplatte to pod wieloma względami lepsza lokalizacja. Realizacja nowych inwestycji, jak budowa Południowej Obwodnicy Gdańska i Trasy Sucharskiego, znacznie ułatwia dotarcie do terminalu. Jego dostępność zwiększy się jeszcze bardziej po otwarciu tuneli pod Martwą Wisłą, co ma się stać w drugiej połowie tego roku.

Nowa lokalizacja ma wiele plusów, ale są i minusy. - Baza w Nowym Porcie była bardzo blisko wejścia do portu. Teraz będzie trochę dalej i będzie trudniej manewrować promem - mówi Witold Kozal, manager Bazy Promowej PŻB. Dziś bez żadnych kłopotów udało się przybić do brzegu.

Terminal Westerplatte to nowoczesny dworzec pasażerski o łącznej powierzchni nieco ponad 2 tys. m kw. z zapleczem administracyjno-biurowym, place manewrowo-składowe o pow. 19,9 tys. m kw. oraz place postojowe o powierzchni 10,7 tys. m kw. Na terenie terminalu jest też magazyn o pow. 8000 m kw., a także układ torowy prowadzący do magazynu oraz przyległej rampy kolejowej (maks. długość składu 170 m) oraz sześć stanowisk do obsługi celnej i granicznej dla pojazdów samochodowych. Przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte mogą być obsługiwane jednostki do 225 metrów długości. Dla porównania dotychczasowa Baza Promowa PŻB na Nabrzeżu Ziółkowskiego pozwala cumować statkom o długości do 175 m.

Terminal promowy na Westerplatte.

VIK

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • Hmmm (2)

    Wygląda trochę jak Heweliusz.

    • 4 2

    • cos sugerujesz?

      • 2 1

    • trochę ogłady,a nie fachowca buraczku udajesz!chciałeś zabłysnąć?

      podobny??Galileusz jest podobny bo to bliźniaczy prom i wciąż pływa,dobrze pływa!

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prom Wawel w gdańskim porcie

    Statek cumując PODAJE cumy. Gdy odpływa, rzuca cumy. Ktoś kto pisze na ten temat powinien o tym wiedzieć!

    • 3 1

  • pracowalem tam.... (1)

    wszystko fajnie.idzcie zobaczyc jak ma zaloga w kabinach.tptalny syf i tyle.ten prom to dziadek.tyle,ze pasazerom zbudowali nowe kabiny,a reszta to staroc

    • 10 2

    • też pracowalem.....

      Nigdy nie dbano o załogi. Arogancja "fachowców" kołobrzeskich sięgała zenitu. Zawsze miel DUŻE wsparcie , ze strony służb.... PŻB to najbardziej nieudolnie zarządzana firma( czy państwowa ???) Do tej firmy , nadal przyjmowane są TYLKO RODZINY !

      • 6 0

  • terminal promowy (1)

    pomysl budowy nowego terminala promowego przy wykorzystaniu nieuzytkowanego nabrzeza poludniowego moim zdaniem jest bardzo dobry, mozna tam umiejscowic tez stanowiska dla promow samochodowo-osobowych ktore moglyby plywac na trasie Gdansk - Hel , dzieki temu setki samochodow z turystami jadace na Hel mialyby o wiele krotsza trase a przede wszystkim oszczednosc czasu bo omijalyby trase Reda -Puck-Wladyslawowo-Hel , ktora to w sezonie jest zatloczona. Oczywiscie trzebaby zbudowac 2-4 promy samochodowo-osobowe armatorem moglaby byc Zegluga Gdanska a promy moze zbudowac holding gdanskiej stoczni remontowej bo ma w tym doswiadczenie. Tak wiec jest to midealne miejsce na budowe bazy promowej w Gdansku dla promow Polskiej Zeglugi Baltyckiej oraz armatora promow Gdansk-Hel a moze gdy zmieni sie sytuacja polityczna to Gdansk-Kaliningrad.
    Dzieki temu do tej pory nie wykorzystywane nabrzeze poludniowe sluzyloby statkom i innym jednostkom .

    • 20 0

    • z pewnoscia wykorzystanie terenow portowych w basenie gdzie jest kapitanat portu to dobry pomysl. nabrzeze poludniowe idealnie nadaje sie na przystan promowa a nabrzeze pomiedzy poludniowym a kapitanatu mozna wykorzystac na przystan dla promow samochodowych Gdanska do Helu. po drugiej stronie ul. budowniczych portu polnocnego sa duze wolne tereny, ktorych nie mozna zabudowac ale moga sluzyc za parkingi dla oczekujacych.a najwazniejsze jes to ze miejsce przy nabrzezu poludniowym przy ul. budowniczych portu polnocnego jest doskonale skomunikowane zarowno z centrum Gdanska jak i obwodnica poludniowa a wiec wyjazd na Warszawe i Elblag.. w perspektywie mogloyby byc polaczenia promowe np Gdansk-Tallin czy Gdansk-Ryga nie mowiac o polaczeniu Gdansk - kaliningrad ( obecnie niemozliwe ze zrozumialych wzgledow). warto by zarzad portu gdansk podjal temat, terminal spowoduje wykorzystanie terenow portu zgodnie z ich przeznaczeniem.

      • 8 0

  • PŻB (1)

    Zbudowało terminal w Świnoujściu, miało terminal w Nowym Porcie.....przez czas zmarnowanych lat, kupowali i sprzedawali stare ZAWSZE promy. Zmarnowali stan posiadania firmy, przez nieudolne zarządzani. Bazy promowe sprzedali, a teraz szczycą się STARYM promem. czas , aby tę spółkę sprywatyzować i zakończyć fatalne rządy "wybitnych działaczy" z Kołobrzegu. Niech się zajmą łowieniem ryb. To im dobrze szło, przez wiele lat.

    • 9 1

    • ""Bazy promowe sprzedali, a teraz szczycą się STARYM promem. czas , aby tę spółkę sprywatyzować i zakończyć fatalne rządy "wybitnych działaczy" z Kołobrzegu. Niech się zajmą łowieniem ryb. To im dobrze szło, przez wiele lat.""

      Z tymi rybkami to też się zanadto nie śpiesz, niech lepiej poznają unijne dyrektywy i przepisy odnośnie ich połowu.

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prom Wawel w gdańskim porcie

    Terminal (1)

    Super 10 lat terminal był pusty i kosztował z 15 mil złotych ! Gratulje ze ktoś miał ochotę prowadzić działalność na westerplatte

    • 6 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Prom Wawel w gdańskim porcie

      poprzedni

      duński armator, który wyprowadził się przed czasem, zapłacił odszkodowanie

      • 0 0

  • jak do Szwecji emigrować to najtaniej promem (1)

    • 5 0

    • naćpany???

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prom Wawel w gdańskim porcie

    Pytanie o muzykę

    Kto wie czyj podkład muzyczny dali jak prom dopływa do nabrzeża ?? Podoba mi się

    • 0 0

  • grata reklamuja??? (1)

    wejdzcie w internet i zobaczcie co to stary grat

    • 1 1

    • prom

      fakt prom ma swoje lata bo zbudowany byl w 1980 roku i tu sie zgadzam ze najwyzszy czas by wycofac go z eksploatacji. i trzeba zamowic nowa jednostke a moze w Polsce chociaz tu poza holdingiem gdanskiej remontowej nie ma stoczni mogacej zbudowac taka jednostke albo poszukac statku ktory jest na sprzedaz.

      • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prom Wawel w gdańskim porcie

    a ja się zastanawiałem

    dlaczego tyle służb montuje znaki kierunkowe na Sztokholm :)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane