- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (25 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (143 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Więcej kontenerów trafi do gdańskiego terminalu DCT
Dobre prognozy dla gdańskiego portu. Maersk Line chce zwiększyć swoje zaangażowanie w regionie Morza Bałtyckiego. Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line. W najbliższym czasie ma być też gotowa koncepcja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
W 2010 roku w Gdańsku odnotowano rekordowe przeładunki - 27,2 mln ton. Głównie dzięki usługom świadczonym w terminalu DCT, Gdańsk przekroczył pół miliona TEU - drobnica skonteneryzowana sięgnęła ok. 20 proc. ogółu obrotów portu. - Obecnie, mimo kryzysu finansowego, widoczny jest w gdańskim porcie 20 proc. przyrost - w stosunku do 2010 roku - przeładowywanych kontenerów. Oba terminale kontenerowe obsłużyły już ponad 600 tys. TEU, a do końca roku zostało jeszcze półtora miesiąca - dodaje Kasprowicz.
Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska. Maersk zapowiada też wprowadzenie kontenerowców nowego typu. - Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami jakiegokolwiek typu na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU (twenty-foot container unit) jest o 16 proc. większa (o 2,500 kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk - mówi Marko Mihajić z Maersk Line.
10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.
Także terminal DCT przygotowuje się do wzmożonego ruchu. W najbliższych miesiącach poznamy koncepcję rozbudowy terminalu. Nowe nabrzeże DCT ma powstać wzdłuż plaży w kierunku pirsu rudowego , prostopadle do istniejącego terminalu.
Największe kontenerowce świata ju z od maja regularnie zawijają do Gdańska.
W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" relacja z konferencji "Termiczne przekształcenie odpadów komunalnych - warianty instytucjonalne w Europie i szanse dla województwa Pomorskiego": Unia pomaga i ...karze - dyrektywa przetwarzania wysokokalorycznych odpadów ; Pomorska spalarnia - gdzie, jak i za ile ; Od słów do czynów - potrzeba społecznych konsultacji ale i pilnych działań inwestycyjnych. Program "Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk dzisiaj o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2011-11-18 21:47
wielkie nic (2)
w Antwerpii gdzie obecnie przebywam takich DTC jest kilka i nikt sie tym nie podnieca
- 2 7
-
2011-11-18 22:43
jesli juzto dct, ponadto w Antwerpii jest jeden port z kilkoma terminalami. Udanych żniw na wiosnę!
- 0 0
-
2011-11-18 22:14
Przebywasz w Antwerpii, a mimo wszystko zaglądasz na ten denny portal
Antwerpia i Rotterdam to zupełnie inna liga i inne położenie. My leżymy nad Bałtykiem i gramy w tej lidze, skoro tego nie rozumiesz, to znaczy, że nie masz zielonego pojęcia o gospodarce morskiej.
- 2 1
-
2011-11-18 16:57
(2)
a wczoraj artykuł na innym portalu informujący że nasz największy benzyniak Orlen zamierza do swojej spółki-córki na Litwie sprowadzać ropę z portu w Kłajpedzie.nie ma to jak wspieranie interesów obcych portów. i nieważne że bliskość-wszystko da się załatwić.Bojkot Orlenu!!!
- 1 4
-
2011-11-18 22:22
Żadna firma dla idei nie będzie ponosić strat
Aby dostarczyć to z Gdańska do Litwy zapłacili by tyle, że cała inwestycja nie miałaby sensu.
- 0 0
-
2011-11-18 19:30
a co, może przez Gdańsk ma na Litwę ciągnąć ropę?
jakim cudem?
- 2 0
-
2011-11-18 21:48
No i Git :)
Gdynia nie padnie, bo obsługuje głównie polski rynek a ten ma się całkiem dobrze. Gdańsk natomiast jest hubem Maerska gdzie znaczna większość ładunków to transshipmenty do innych portów bałtyckich. a TEU to skrót od twenty-feet equivalent unit a nie twenty-foot container unit.
- 2 2
-
2011-11-18 21:24
Brawo!!! Te kontenery to na pewno wynik starań Pana Prezydenta Adamowicza i Lisickiego!
Te statki przywiozą tysiące nowych mieszkań dla gdańszczan!
- 3 2
-
2011-11-18 15:26
English translator (2)
"Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line." Chyba mialo byc "NajwiększA liniA żeglugowA na świecie powołałA już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line."... Podobnie tu: "Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska." To ile jest w koncu tych firm Seago?
- 5 2
-
2011-11-18 15:30
(1)
Artykul pisany na kolanie albo ściągniety bezmyślnie z innego artykulu... Żenua.
- 4 0
-
2011-11-18 21:03
racja ! zwykły bełkot kiepskiego PR'owca !
ciekawe czy to twór tego samego 'terminalowego fachowca od PR'u', który nie do końca radzi sobie z ortografią ?
- 1 0
-
2011-11-18 18:13
Morskie Opowieści (2)
Na Emmie jest 15 osób załogi. Siłownie są zautomatyzowane ale oczywiście załoga się tam porusza. Załoga maszynowa nazywa ten statek ''ghost ship'', bo do siłowni trzeba jechać 12 pięter windą i bardzo często się zdarza że przez całą wachtę nikogo nie spotkasz. Jedynie na posiłkach widzisz się z 5 6. Jak siedzi się w przedziale silnikowym to masz kilkudziesięciometrowy korytarz (tunel wału) który wydaje się iść w nieskończoność. Oczywiście krąży też opowieść o 3 statkach Jugosłowiańskiej produkcji też bardzo długich, grubo ponad 300m. Dwa z nich zniknęły nie ma po nich żadnego śladu, uratowała się jedna osoba która wymazała zdarzenie z pamięci, totalna amnezja szczątkowa. Trzeci z serii wycofano ze służby. Mimo że statki te dzieli kosmos to oba miały wspólną cechę: Długi tunel wału śrubowego idący przez całą pół długości statku.
- 3 2
-
2011-11-18 20:09
nie przedzial silnikowy tylko maszynowy lub MACHINERY SPACE
KONTORLOWANY Z ECR Engine control Room. Poza tym silownia zautamtyzowana ma wachty dzienne i nigdy pojedynczo. Kontola na noc idzie na Mostek do officera wachtowego. A dlugi tunel nie jest problemem jesli zaladowanie nie tworzy zbyt mocnych sil tnacych i momentow gnacych
- 1 0
-
2011-11-18 19:32
dobra, dobra, miejskie (morksie) legendy rodem z durnego sensacyjnego filmu Made in USA
- 2 1
-
2011-11-18 19:50
Trele morele
Port może europejski ale zarobki jak na białorusi
- 3 7
-
2011-11-18 14:38
a co to za strona propagandowa Maerska??? (2)
propaganda jak za Goebelsa
- 3 10
-
2011-11-18 19:29
jakby to pisali o Gdyni to byś sikał po nogach z radości i piał z zachwytu (1)
- 1 2
-
2011-11-18 19:42
masz problem ze zrozumieniem tresci
czytaj tak aby zrozumiec
- 1 1
-
2011-11-18 11:20
Wiecej, wyzej, szybciej ..... (2)
- 8 6
-
2011-11-18 16:51
Jedno mnie zastanawia... (1)
jak oni mają zamiar wpływac na Bałtyk tymi najwiekszymi statkami o których jest mowa w artykule? :P
- 1 2
-
2011-11-18 19:06
Normalnie, to nic nadzwyczajnego
- 3 1
-
2011-11-18 11:35
To Gdynia ma kłopoty... (4)
coś mi się wydaje, że ten terminal w Gdańsku rozłoży w niedługim czasie na łopatki port w Gdyni...zresztą nie tylko w Gdyni. Hamburg już marudzi, że spadają mu drastycznie obroty.
- 35 7
-
2011-11-18 13:01
(2)
Maersk wszystkiego nie przywiezie a jeszcze paru innych armatorów istnieje, którzy chodzą akurat do Gdyni na bct/gct
- 9 12
-
2011-11-18 18:48
istnieje bardzo wielu innych armatorów jeszcze i są w Gdyni
- 3 3
-
2011-11-18 14:33
Wszystko okaże się po kolejnych inwestycjach
Jeżeli Gdańsk rzeczywiście zbuduje w terminie POG i część Sucharskiego dotyczącą portu DCT.W Tczewie zostanie usprawniony hub. Kolej wyremontuje odcinek do Tczewa.A DCT rozbuduje o kolejne powierzchnie, to kolejni operatorzy mogą zostać zachęcenie do przenosin do Gdańska. Ale wszystko będzie jeżeli Gdańskowi uda się spiąć własne inwestycje w terminach. Jeżeli będą opóźnienia może to nie wpłynąć w żadnym stopniu, bo to da czas Gdyni na rozbudowę swojego portu kontenerowego.
- 18 2
-
2011-11-18 11:48
Hamburowi spadają obroty ponieważ część ładunków idzie wprost do Gdańska :P
- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.