• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej samochodów w Porcie Gdańsk. Tym razem KIA

VIK
22 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Tylko w tym roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 60 tys. tzw. aut handlowych. Tylko w tym roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 60 tys. tzw. aut handlowych.

Najpierw Hyundai, potem Nissan, a teraz KIA. Port Gdańsk odnotował kolejny sukces na rynku kontraktów motoryzacyjnych. Tylko w tym roku przeładowano o 400 proc. więcej aut handlowych. Samochody z Żiliny zostały przetransportowane do Gdańska, a teraz na pokładzie statku ro-ro wyruszą do Wielkiej Brytanii.



Do Portu Gdańsk przyjechały samochody KIA Cee'd. To zapowiedź możliwej współpracy między Adampolem a słowacką fabryką, która, oprócz 5- i 3-drzwiowych Cee'dów, produkuje także modele Sportage i Venga.

- To kolejny sukces Adampolu, który bezsprzecznie przyczynia się do budowania marki Portu Gdańsk jako ważnego węzła logistycznego dla branży motoryzacyjnej - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA. - Najnowsze statystyki pokazują, że do końca października tego roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 60 tys. aut handlowych, co daje wynik aż o 400 proc. lepszy niż w ubiegłym roku.
Do tej pory KIA transportowana jest przez niemieckie Cuxhaven. Nowe rozwiązanie logistyczne pozwoliłoby zachować dotychczasowy czas realizacji w porównaniu do portów zachodnich i jednocześnie uniknąć dużego natężenia ruchu na autostradach i w innych portach.

- Na przestrzeni ostatnich kilku lat przekonywaliśmy KIA do zmiany ścieżki logistycznej, promując tym samym Port Gdańsk. Nie było to łatwe, ale dzięki bardzo dobrej współpracy Portu i Adampola mamy wielką nadzieję, że uda się przesunąć ten wolumen - mówi Łukasz Szutenberg, menedżer ds. rozwoju w firmie Adampol SA. - Łączny wolumen KIA na rynek brytyjski wynosi ok. 50 000 sztuk rocznie.
Czytaj też: Port Gdańsk hubem motoryzacyjnym Nissana

Adampol posiada kontrakty na przeładunek takich marek jak Hyundai czy Nissan. Ten ostatni postanowił diametralnie zmienić ścieżkę logistyczną dystrybucji aut w obrębie Europy Środkowo-Wschodniej. A na tym skorzystał Port Gdańsk. Teraz samochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii właśnie przez Port Gdańsk dystrybuowane są na terytorium Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Ukrainy. Auta marki Hyundai z Czech przewożone są drogami i koleją do Gdańska, a później morzem do Wielkiej Brytanii.
VIK

Miejsca

Opinie (62) 3 zablokowane

  • Nigdy nie kupię samochodu, który pluje ryżem z rury wydechowej. (1)

    • 3 15

    • Nie stać Ciebie na takie! .........Tak więc zapierniczaj 20 letnim wieśgolfem.

      • 5 0

  • (3)

    A ciezarowki rozjezdzaja Wyzwolenia w Nowym Porcie. Super.

    • 6 3

    • A co Ty wiesz o rozjeżdżonych drogach

      • 1 0

    • (1)

      To do zarządu dróg i zieleni proszę ... znaki inaczej nie pozwalają dojechać na teren WOCu ciężarówka

      • 3 1

      • Przecież tam są dwie drogi, przez Wyzwolenia i przez Brzeźno. Co ten ZDiZ ma postawić znaki żeby przeleciały górą?!

        • 0 0

  • tiry Nas zajeżdżą (2)

    TE transporty powinny być na torach !!! a nie korkowanych drogach, i korkowanych autostradach !!!
    Kiedyś były takie dwu piętrowe wagony, i co się stało ?

    • 7 5

    • Urzędnik!!!

      Nie podpisuj się "kierowca"podpisz się jako "prowadzący samochód" W przestrzeni ekonomiki to transport towarowy jest pierwszorzędną gałęzią gospodarczą każdego rozwiniętego państwa.A na autostradzie jesteś tylko przymusowym gościem i w dodatku często niesfornym .

      • 2 0

    • kolej

      Większość transportów jest wykonywana koleją na wagonach dwupokładowych przez przewoźnika kolejowego DB Cargo do Gdańsk Zaspa Towarowa a później do portu.

      • 6 0

  • powodzenia

    dwa statki z Nissanem + jeden po Hyundaia+2 pociągi z Hyundaiem i jeden z Kijanką w tym tygodniu. POWODZENIA na placu

    • 10 0

  • (1)

    sorry ale jak KiA to ja dalej wybieram Solarisa badz Mana...

    • 3 15

    • wybierz Kamaza, pasuje Ci do onucy...

      • 5 0

  • M.

    I napędza się to, napędza. 50 tysięcy nowych aut jednej marki dla samej WB? Jak to ma nie upaść? Kapitalizm zjada własny ogon.

    • 3 1

  • Port (1)

    Rudy 102, przykry i samotny. Do boju. Mozesz podbudować swoje wybujałe ego. Pierwszy dzis nie jesteś ale masz pole do POPiSU ( wiesz miernoto co mam na myśli). Pozdrawiam z Gdyni :)

    • 4 42

    • ciekaw ile nowych dróg dla nich wybudowali, bo przecież nowi właściciele, zrobili opłaty, przeglądy co roku ( w DE co 2 lata) ubezpieczenia droższe niż np w Czechach, opłaty paliwowe, ok 60-70% z każdego litra, no gdzieś ten haj$ chyba idzie z tej motoryzacji

      • 2 9

  • niestety ale do Polski to sie importuje głównie zachodniszrot ze złomowisk i sprzedaje tekstem Niemiec płakał jak sprzedawał (1)

    A z Wielkiej Brytanii do polski jeszce gorszy złom bo z kierownicą po prawej stronie bo juz niema obowiązku przekładania kolumny kierownicy!!

    • 12 12

    • No niestety! Ale to wszystko wina tych co właśnie te samochody kupują !!!

      • 6 1

  • noo, jak Kia, to ja to szanuję!

    • 8 3

  • (1)

    Kolejny sukces portu w Gdańsku, a Gdynia z roku na rok coraz mniejsze udziały w rynku

    • 27 4

    • wystarczą te udziały w gdanskim porcie ;)

      • 4 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane