• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wodowanie i cięcie blach. Dwie okazje w Remontowa Shipbuilding

VIK
21 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zoptymalizowany kształt kadłuba promu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa. Zoptymalizowany kształt kadłuba promu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa.

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko - samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora "Port of Tallinn". Wczoraj odbyło się uroczyste cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. Również wczoraj odbyło się pierwsze w tym roku wodowanie w gdańskim zakładzie.



Kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding podpisała w ub. roku. Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty. Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Statki przekazane zostaną armatorowi w 2016 roku.

Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało doświadczenie w budowie statków pasażerskich. Dotychczas Stocznia zbudowała około 50 promów pasażersko-samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

Także wczoraj w Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line. Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Było to pierwsze wodowanie w Remontowa Shipbuilding w tym roku, a zarazem 993 w historii stoczni.

VIK

Miejsca

Opinie (40)

  • Budowa statków w rsb (1)

    Budują dużo ale.. "nie wie lewica co czyni prawica".

    • 13 2

    • Kazik

      nie puszczaj farby, bo jak lewica się dowie to jeszcze Ogórka podrzuci .

      • 2 1

  • Przy okazji. Dlaczego nie działa mapa statków na Bałtyku? (3)

    • 10 0

    • (2)

      wejdź na http://www.marinetraffic.com i w wyszukiwarkę wpisz Gdynia

      • 2 2

      • wchodzę. nie działa (1)

        • 0 1

        • to podłącz kompa do internetu.Mi działa..

          • 9 0

  • Jak widać jednak można!!

    I to bez udziału skarbu państwa i miliardów wyrzuconych na przejedzenie na krwiopijcze związki ;) Brawo Remontowa!!

    • 45 13

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane