- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Wyremontowano pirs w gdyńskim porcie
Dobiega końca kolejna portowa inwestycja w Gdyni. Tym razem kosztem 15 mln złotych zmodernizowano pirs południowy Nabrzeża Duńskiego.
Pirs to wysunięte w głąb wody rozwinięcie linii brzegowej portu. Nabrzeże Duńskie, którego fragment właśnie wyremontowano, znajduje się na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Pirs południowy jest przeznaczony do przeładunku chemikaliów i paliw płynnych.
Dzięki rozpoczętemu w grudniu 2007 roku przedłużeniu jego linii poprzez wykonanie trzech nowych dalb (grubych pali wbitych w dno akwenu i wystający ponad powierzchnię wody) będą tam mogły cumować statki o długości do 150 m, szerokości do 20 m i zanurzeniu 9,5 metra, co znacznie zwiększy jego możliwości przeładunkowe.
Inwestycja poprawi konkurencyjność Morskiego Terminalu Masowego Gdynia w obsłudze płynnych ładunków masowych.
Opinie (157) 4 zablokowane
-
2009-01-21 00:22
Wspaniale Prezesie (6)
oby tak dalej port dynamicznie się rozwijał.
Gratulacje.
I jeszcze jedno, proponuje przygotować wariantowy projekt biznesowy na przejęcie portu gazowego w Gdyni-Babie Doły tj. wybagrowanie, zamulonego dna od czasów IIWŚ i wykonanie pirsu kilka nowych dalb do których dobijałyby gazowce. Wykonanie instalacji do przepompowywania gazu w zbiorniki i kowerny w Kosakowie. gdy się pospieszycie kontrakty będą pewne.
Dziękuje Szybka GDYNIO, Prezesie czekamy na gaz:)))- 1 0
-
2009-01-21 00:26
Madmat (5)
po co w Babich Dołach? Szczurek powidział, że ma być w Pucku (przejście tzw Głębinka wszak istnieje) to będzie. najwyżej gaz dopłynie kutrami :-)
- 0 0
-
2009-01-21 07:58
Szczurek był pierwszy (4)
ale spasował na rzecz Gdańska ten jednak właściwie nie przygotował projektu i wygrało Świnoujscie, więc może obecnie Pan Prezes razem ze Szczurkiem.
Ta koncepcja ma merytoryczne uzasadnienie- 0 0
-
2009-01-21 10:36
Powinien wygrać ten trzeci(Gdynia Babie Doły) (3)
Terminal gazowy w Świnoujście za drogi w Gdańsku nie przygotowany, choć koncepcja lepsza. Ta bardzo cenna inwestycja przydałaby się prężnemu prezesowi Portu Morskiego Gdynia, ale Kozłowski rozpoczął batalie na "argumenty"(jakby poprzednio nie mógł) i ostry lobbing na rzecz Gdańska.
Budowa w Gdyni terminalu do przeładunku gazu skroplonego itd powinna powstać głównie z podstawowej przyczyny naturalnego składowania paretys.metrów dalej a nastepnie włączenia w system sieci gazowej. Pod jego budowę można wykorzystać dawny port łodzi podwodnych nieznacznie pogłębiając i dobudowując do istniejącej wysepki przy próbie torped kilka dalb i pirs można jeszcze osłonić to falochronem. Do tej pory od czasów wojny jest nie zagospodarowany i poprzednio był traktowany jako mienie zdobyczne ZSRR z ograniczonym dostępem dla MW rezerwa na potrzeby portu lub Lotniska BD (hydroplany). Wojskowy a następnie przemysłowy charakter tego terenu został uwzględniony w planach zagospodarowania przestrzennego miasta jako ciag obszaru Lotniska a następnie składowisk podziemnych gazu. Gdańsk ma już przeładunek i składowanie paliw. Gdynia miałaby gaz. Jeśli ta lokalizacja zostanie zatwierdzona, to będzie to największa inwestycja w regionie, ponieważ upadająca stocznia pozwoli wykorzystać część załogi do prac.
Parę dni temu mieliśmy istny spektakl medialny, dziś Rosja ogłosiła odstąpienie od blokady i odkręcenie kurka, tak czy owak w Polsce musi powstać terminal gazowy jako alternatywne źródło dostaw tego paliwa do kraju a najlepszym miejscem jest właśnie Port Gdyński. To miejsce pogodziłoby wszystkich a budowa terminalu gazowego jest w tym wypadku merytorycznie uzasadniona i stałaby się dla polskiego rządu priorytetowa i przyniosłaby w końcu dla PO sukces, że potrafi wznieś się ponad podziały i partykularne interesy. W dużym stopniu na plus zadecydowałyby w tym wypadku ostatnie perturbacje gazowe na linii Rosja - Ukraina i UE - gdzie ta ostatnia mogłaby nawet wesprzeć nie tylko moralnie, ale i finansowo takie działania. Dywersyfikacja źródeł importu gazu jest niezbędna. A jednym ze sposobów sprowadzania gazu jest transport morski.
Mam nadzieje, że pobliskie magazyny(kowerny) będą znaczącym dla decyzji, którą podejmie Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG), które ma być inwestorem tak samo jak i w wypadku magazynów. Dobrze by było, prezesie p.Gdynia wystąpić do PGNiG i jeszcze przypomnieć argumenty. Ogłosić przetarg na przygotowanie tzw. studium wykonalności lub koncepcji. Studium powinno już być i dać odpowiedź odnośnie opłacalności i kosztów inwestycji w zależności od miejsca jej realizacji.
Mam nadzieje, że Kompetentne Władze administracyjne miasta Gdyni i województwa oraz politycy, niezależnie od przekonań, popierają budowę terminalu w Gdyni. Inwestycja TA to wielka szansa nie tylko dla portu, miasta, ale i dla całego prężnie rozwijającego się w tym miejscu REGIONU. Terminal i wszystko co z nim związane (budowa, obsługa, zaplecze techniczne) oznacza miejsca pracy i podatki wpływające do kasy miasta. Pozwoli to rozbudować wielkie lotnisko międzynarodowe Gdynia-Kosakowo, wielki nord-stadion z prawdziwego zdarzenia na granicy Gdyni/Rumi i Kosakowa i inne.
Do jednoznacznego wskazania przesłanek finansowych i merytorycznych powinien zostać przekonany Marszałek woj. i politycy i powinien zostać powołany specjalny roboczy zespół ekspertów. Panie prezesie może zacząć od treści listu intencyjnego - prezes Zarządu Morskiego Portu GDynia, Prezydent i wstępnie z PGNiG Niestety, realizacja powinna być też uzgadniana ze światem ekologów, aby doszła do skutku, ponieważ w wyniku silnej opozycji może zahamować plany budowy mimo spełnienia wszelkich wymogów bezpieczeństwa i poszanoweania oraz oddziaływania na przyrode. Pozostaje mi życzyć Państwu powodzenia, ale mam też nadzieje, że podołacie wielkim potrzebom jakom jest budowa portu gazowego w Gdyni.- 0 0
-
2009-01-22 15:25
No niestety Minister Sarbu nic nie wie o pismie Kozłowskiego
Grad to powiedział e Lublinie, że trwają przygotowania do realizacji inwestycji, a Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo negocjuje kontrakty na dostawy gazu. W maju mają być gotowe wnioski o zezwolenie na budowę jednak w Świnoujściu.
O prywatnych inicjatywach, dotyczących podobnych inwestycji na Wybrzeżu mówił, że mu nic nie wiadomo. Podkreślił, że Gazoport w Świnoujściu znalazł się w priorytetach dywersyfikacyjnych rządu i będzie finansowany przez spółkę Skarbu Państwa.
Gdyni pozostanie ewentualne inicjatywy prywatnych przedsiębiorców, więc do dzieła.
Panie Grad kiedy tereny podalmorowskie przekażecie do komunalizacji i co dalej z Babimi Dołami? Takie żółwie tempo ministerialne może każdego wykończyć.- 0 0
-
2009-01-21 14:16
No tak, ale Marszałek i PO wbrew logice ekonomicznej (1)
i tak przekaże Gazport dla Gdańska:))
- 0 0
-
2009-01-22 00:02
Marszałek zaztrudnia przeciwników np.KM do zarządzania tą koleją
jak A.Szczyta i mu podobnych. To jest jakaś paranoja. No to co mozna się spodziewać odnosnie gospod.morskiej?
- 0 0
-
2009-01-22 04:31
a kiedy wyciagna
okret orzel
- 0 0
-
2009-01-20 16:28
pirs?? (2)
Chyba pirsik
zreszta i tak w niczym nie zmienia to faktu, ze gospodarka morska dzięki takim ignorantom jak Szczurek, w Gdyni - leży i kwiczy.- 0 1
-
2009-01-21 09:15
Leży (1)
to wasz prezydent, do góry brzuchem i śmieje się z was.
Aha, chyba do Gdańska duże promy nie przypłyną....nie mieszczą się, ups....hm, nie dość, że drogi to i port macie na miarę miasta wojewódzkiego.- 0 0
-
2009-01-22 00:24
mylisz się
nie chcę się kłócić, ale się mylisz, ponieważ się mieszczą. Na Westerplatte jest teren przygotowany do przyjmowania dużych promów. A jeśli chodzi o statki towarowe to Gdańsk może przyjąć statki o nośności do 150 tys. ton (port północny), a Gdynia jak pamiętam jedynie 65 tys. ton. Więc możliwości są wielkie tylko nie należycie wykorzystane. Aha no i jeszcze ze względu na ukształtowanie dna morskiego Gdynia nigdy nie przyjmie takich statków bo nikt nie wyłoży takiej kasy żeby pogłębić odpowiednio tor wodny
- 0 0
-
2009-01-20 20:43
Gdynia TU się ŻYJE!!!!! (11)
Brawo Panie Prezesie Portu Morskiego Gdynia SA, dołącza i pomaga Wasza firma dla Wielkiego sukcesu Gdyni - GRATULUJEMY!!!!
Bezrobocie: Gdynia 1,9% Gdańsk 2,7%
Średnia cena mieszkania: Gdynia 7.4tyś, Gdańsk 6,4 tyś
Średnia pensja brutto: Gdynia 3,9 tyś zł, Gdańsk 3,78 tyś zł
Tereny zielone i lasy: Gdynia 48% powierzchni, Gdańsk 20%
Imprezy: Gdynia: Heineken, Globaltica, Kolosy, Operacja Żagiel, Gdańsk - Babcia Tina,... na 20-stolecie, DODA, Stachurski
Jakość życia - Gdynia góra nad Gdańskiem w kazdym rankingu
Jakość samorządu Gdynia górą, w Gdansku nawet Rad Dzielnic nie mają:))) a co do "działaczy":))) szkoda mówić - tylko politykierzy PO i PiS:)))
Ilość firm zarówno tych z kapitałem polskim jak i zagranicznym - Gdynia górą już nie licząc na głowę mieszkańca. Do tego najciekawsze samochody i motocykle niespotykane w Polsce to właśnie tylko w Gdyni.
Ludzie z gdańska zakompleksieni nie jesteście w stanie nawet podjąć dyskusji, nie gniewajcie się, dlaczego jesteście tak upierdliwi Gdynia Was przerasta nawet gdy kopiujecie jej projekty:)))- 1 0
-
2009-01-20 22:44
cena mieszkania (2)
nie pisz bzdur,cena jest na podobnym poziomie,ale weż pod uwagę 2 aspekty:
w Gdyni średnią cenę podbija oddanie do użytku niedawno Sea Towers oraz mizerię gdyńskiego rynku mieszkaniowego,od kilku lat Gdańsk oddaje do użytku po 3-4 tysiące mieszkań rocznie,Gdynia ledwie 1000,więc cena jest przez developerów podbijana,mimo to średnia cena metra2 jest na podobnym poziomie...- 0 0
-
2009-01-21 09:08
(1)
no to wlasnie gorzej dla Gdyni, ze oddano Sea Towers, bo podbija srednia cene mieszkan w 3miescie
W Gdansku mieszkania są tansze.
Oddaje sie u was 3-4tysiace mieszkan rocznie i gdzie sa te osiedla? poza gdanskiem? gdzie drogi do nich? gdzie parkingi i plynny ruch?- 0 0
-
2009-01-21 23:58
zamieszkaj w gdańskim kurniku
bedziesz miał jeszcze taniej, nawet niż na Orunii.
Powiedz to też warszawce dlaczegovwydawać tyle kasy bo ja gdanski Sokrates to wam... na pewnie posluchaja twoich mUndrosci:))- 0 0
-
2009-01-20 22:53
Reszta to infantylny bełkot (3)
żal ripostować,poza Heinekenem-ok,kolosów niedługo nie będziecie oglądać,turyści z pasażerów i tak wsiadają w autokary i jadą do Gdańska,Gdańsk najpierw przejmie Stenę Line i promy,pózniej pasażery...
- 0 0
-
2009-01-21 09:06
jak i w towim przypadku (2)
Jeśli chodzi o imprezy otwarte, to jest ich w Gdyni sporo, w Gdansku brak
a turysci z promow wsiadaja w autokary i nie jezdza juz do Gdańska, tylko do Malborka
Nawet jesli Stena zdecydowalaby sie plywac do Gdanska, nie szkodzi, w Gdyni mamy zloty zaglowcow i najwieksze promy swiata, ktore w Gdansku nie zacumuja, bo nie ma takiej mozliwosci- 0 0
-
2009-01-21 09:24
I tu się mylisz Anonimie (1)
Największe statki wchodzące na Bałtyk może przyjmować Port Północny,dlaczego Brytyjczycy wybudowali wielki głębokowodny terminal kontenerowy DCT właśnie w Gdańsku,bo tu są najlepsze do tego waruki,Port Północny jest głębszy od Gdyni,bez problemu przyjmie największe promy i statki pasażerskie...
- 0 0
-
2009-01-21 14:25
Najwieksze nie znaczy najnowocześniejsze
a do tego wysoce specjalistyczne :D do tego obsługa tych gazowców jest bardziej skomplikowana niż gazowców LNG, wożących gaz naturalny metan.
Budowa terminalu w Gdyni i tam też rozbudowa własnej floty np. w EuroPol, Lewancie. Dlatego uważam, że decyzje powinny zapaść szybko, ponieważ budowa gazowca, to minimum dwa lata licząc od momentu zamówienia z tego co wiem to Szczeciński PŻM już zamówił kilka. Gazowców nie kupuje się na wolnym rynku. Te statki są budowane pod konkretne kontrakty i terminale. Wiec nie pisz Met takich bzdur więcej:))- 0 0
-
2009-01-21 06:20
Jarosiński przestań pisać bzdury zamiast tego przyznj się do ustawinia rodzinki i matactw!
- 0 0
-
2009-01-20 23:01
a w jakim rankingu gdy goruje? w twoim wlasnym ?
- 0 0
-
2009-01-20 22:46
średnia pensja
w Gdańsku najwyższa obok Warszawy i Katowic,o Gdyni ani słowa,tylko bełkot pracowników największej firmy w tym mieście-Urzędu Miejskiego w Gdyni...
- 0 0
-
2009-01-20 22:38
Bezrobocie
Te dane świetne dla obydwu miast,ale niestety już nieaktualne,w Gdyni kolego po upadku stoczni przybędzie kilka tysięcy bezrobotnych,zresztąj uz ich przybywa...
- 0 0
-
2009-01-21 02:42
Gdynia - najwspanialszy dworzec PKP w Europie (4)
funkcjonalny, czysty, niepowtarzalny...
centrum handlowe Wzgoorze - 7 cud Europy...
ul. Morska - najbardziej przelotowa arteria w ...
plaza miejska - riviery w Europie odpadaja...
i wyliczac mozna bez konca...
brakuje jedynie lotniska - ale bedzie...
no i bezmiar zabytków, hoteli, i ....- 0 0
-
2009-01-21 23:27
My z centrum miast na palze mamy max 5min a wy chyba z 50min na Stogi. prawie robi różnice:)
- 0 0
-
2009-01-21 14:57
Bolo masz racje
- Gdański dworzec jest najlepszy w Europie, co tam w Świecie a w środku LUXtorpeda:))
- Najlepsze centra handlowe z najlepszymi parkingami dojazdami etc
- Wszystkie gdańskie ulice są najbardziej przelotowe a w Gdyni Wielkie KORKOWANIE:)))
- To Gdańska powinna dostać nagrodę, bo bulwary Nadmorske w Gdyni to Twoim zdaniem wielka ściema, a już pewnie wg Ciebie poronionym pomysłem jest przylegający do niego plac zabaw na plaży Śródmieście. I pewnie cały ten projekt, który zwyciężył w listopadzie ub.r. w ogólnopolskim konkursie Bramy Kraju na najlepszą inwestycję w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie to wielkie przekupstwo, ponieważ nagrodę należało dać dla Gdańska. Gdyni także nie należało się wyróżnienie, za umeblowanie ul. Świętojańskiej z placem Kaszubskim a tylko Gdańskowi za Grunwaldzką i Słowackiego. No tak teraz już rozumie dlaczego hitlerowcy w ten sam sposób opisywali poroniony pomysł i działania PORTU GDYNIA.
A dodam jeszcze, że najlepszym Przewodniczącym POrtu Gdańsk jest Pan Paweł Adamowicz:):(
Tylko śmiać się czy płakać z tego Bola i jemu podobnych.
Aż wstyd się pod czymś takim podpisać więc pozostanę anonimem.- 0 0
-
2009-01-21 08:38
Gdańsk - najwspanialesze drogi w całym województwie (1)
równe, bez dziur, nigdy niełatane, jak przystało na miasto wojewódzkie
Galeria Bałtycka - 7 Cud Europy, wykańczany po otwarciu
Słowackiego, Kartuska - ekspresowe drogi dojazdowe do obwodnicy, lotniska i innych dużych dzielnic Gdańska
plaża miejska - bardzo nowoczesna, w niektórych miejscach cała betonowa (wraz z terminalami)
i tak można by dalej, ale po co
brakuje jedynie dużego stadionu, ale będzie
no i z sypiącymi się "zabytkami" wybudowanymi ze sprowadzanych cegieł, wybudowanymi nie przez Gdańszczan- 0 0
-
2009-01-21 14:37
pudło!
Solo - idź na sopockie molo!
i powąchaj w lecie plażę przy tym drewnianym pomoście /wraz z galluxem/
przyjemnych doznań!- 0 0
-
2009-01-20 19:29
Gdynia tu się robi biznes.... (5)
1.Maersk kierunek Gdańsk
2.Prokom kierunek Rzeszów/Warszawa
3.Multimedia kierunek Warszawa
4.Reuters kierunek Gdańsk
5.Stena Line kierunek Gdańsk
6.Socznia padła
7.Hurtownia piwa,chyba największa teraz firma w mieście też niedługo się wynosi.
8.Największym pracodawcą w Gdyni będzie niedługo Urząd Miasta Gdyni.
9.Wiwat Nasza Gdynia Wspaniała,która świetnie się rozwija.- 0 1
-
2009-01-21 23:18
hmmm
Stena Line???? oj chciałby się chciało
stocznia a u was lepiej?
Prokom ZOSTAŁ SPRZEDANY A NIE PRZENIESIONY:)- 0 0
-
2009-01-20 19:45
Największym pracodawcą w Gdyni będzie niedługo Urząd Miasta Gdyni (3)
no widzisz Gdańsku już od dawna jest i co???
- 0 0
-
2009-01-21 09:12
chyba w Gdańsku tak jest
i wasz prezydencik sobie chciał zrobić impreze z okazji rocznicy, za wasze pieniądze, nie zapraszając was :P
- 0 0
-
2009-01-20 19:51
Mylisz się Anonimie,w GD nie,ale w GA juz tak (1)
Urząd Miasta,Gminy czy jak tam ten urząd zwał to z reguły największy pracodawca we wszystkich prowincjonalnych miastach i miasteczkach,Gdynia właśnie do nich dołącza...
- 0 0
-
2009-01-20 20:19
Met
jaki masz problem:))
Dodaj wszystkich prac. UMGdańska + spółki zależne + Bieg, itp + Komunalne i podziel tych pracowników w jednym słupku a w drugim zarobki i podziel to perzez ilość mieszkańców następnie powtórz to dla Gdyni. Zakładam się, że tak ilość urzędników jak i kwota obciążająca mieszkańca Gdańska będzie dwa razy większa, natomiast ilość pozyskanych środków z zewnątrz UE Fund.Norweski 1/3 większy dla Gdyni:))- 0 0
-
2009-01-20 17:25
Jestem za mega stawką za parkowanie w centrum Gdyni (1)
Tylko mieszkancy danej ulicy powinni parkować bez opłat reszta przyjezdnych 7zł/h . To skandal przyjeżdzają z okolicznych wiosek i gdańska do pracy w Gdyni i wszystko zakorkowane ; parki zieleńce itp zawalone samochodami . Byłem przeciwnikiem płatnego parkowania ale teraz jestem zwolennikiem bo problem narasta zbyt szybko. Chce sobie dojechać do obwodnicy a tam korek od centrum na wszystkich wylotówkach wiekszość blach to GD .
- 0 0
-
2009-01-21 23:14
xxx
i GWE!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2009-01-20 16:33
aszzzz ta Gdynia i jej mieszkańcy :/ (3)
- 0 0
-
2009-01-20 17:10
(2)
-Powiedział wspaniały obywatel Wielkiej i bogatej metropolii jaką jest Gdańsk xD
- 0 0
-
2009-01-21 16:26
wystarczy porównać inwestycje Gdańsk i Gdyni (1)
- Hala w gdyni 4,500, a w Gdańsku 14,000
- Stadion w Gdyni - brak, a w Gdańsku budowa BA na 44,000 miejsc trwa w najlepsze
- Lotnisko w Gdańsku nowy terminal za 300 mln a w Gdyni wybłagali mały budyneczek i nazwali to "lotniskiem"- 0 0
-
2009-01-21 23:12
hmmm HOLA HOLA wielki czubku napisz o inwestycjach zrealizowanych Baltic arena się z******a nie wybuduje przecież pieniędzy nie macie na tą inwestycję. lotnisko? hmmm wasz terminal lecha wałesy pffff w Gdyni lotnisko jest trochę większe, a poza tym w Gdyni się buduje i remontuje drogi a gdansku no właśnie co w gdańsku?
- 0 0
-
2009-01-21 19:02
ATRAKCYJNOŚĆ?
O możliwościach przeładunku nie decyduje tylko długość pirsu.Najważniejsza jest zdolność przyjęcia dostatecznej ilości towaru przez urządzenia portowe. Gdy tzw terminal nadal będzie łączył się z manifoldem , giętkim wężem o przepływie ( rata ) 300m3/h przy np możliwościach po stronie tankowca na poziomie 1500-2000m3/h to wydłużenie pirsu i prognoza przyjmowania większych tankowców przyniesie tylko straty bo port nie będzie w stanie przyjąć w ciągu 24 godzin całego towaru co wiąże się w późniejszym czasie z karami - demurrage
- 0 1
-
2009-01-21 15:26
A "SOLDEK" to najnowoczesniejszy statek typu ro ro....
Ty rb, puknij sie w glace!!! po mojemu to jest pirsik , jak chcesz zobaczyc Pirs to jedz nad j. Wdzydzkie zobaczysz jak wyglada pirs- ot, chociazby taki dla kajakow i zaglowek...na czyje zlecenie bzdury wypisujesz?.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.