• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowano pirs w gdyńskim porcie

rb
20 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zmodernizowany Pirs Południowy zwiększy atrakcyjność Nabrzeża Duńskiego. Zmodernizowany Pirs Południowy zwiększy atrakcyjność Nabrzeża Duńskiego.

Dobiega końca kolejna portowa inwestycja w Gdyni. Tym razem kosztem 15 mln złotych zmodernizowano pirs południowy Nabrzeża Duńskiego.



Pirs to wysunięte w głąb wody rozwinięcie linii brzegowej portu. Nabrzeże Duńskie, którego fragment właśnie wyremontowano, znajduje się na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Pirs południowy jest przeznaczony do przeładunku chemikaliów i paliw płynnych.

Dzięki rozpoczętemu w grudniu 2007 roku przedłużeniu jego linii poprzez wykonanie trzech nowych dalb (grubych pali wbitych w dno akwenu i wystający ponad powierzchnię wody) będą tam mogły cumować statki o długości do 150 m, szerokości do 20 m i zanurzeniu 9,5 metra, co znacznie zwiększy jego możliwości przeładunkowe.

Inwestycja poprawi konkurencyjność Morskiego Terminalu Masowego Gdynia w obsłudze płynnych ładunków masowych.
rb

Opinie (157) 4 zablokowane

  • Wspaniale Prezesie (6)

    oby tak dalej port dynamicznie się rozwijał.
    Gratulacje.
    I jeszcze jedno, proponuje przygotować wariantowy projekt biznesowy na przejęcie portu gazowego w Gdyni-Babie Doły tj. wybagrowanie, zamulonego dna od czasów IIWŚ i wykonanie pirsu kilka nowych dalb do których dobijałyby gazowce. Wykonanie instalacji do przepompowywania gazu w zbiorniki i kowerny w Kosakowie. gdy się pospieszycie kontrakty będą pewne.
    Dziękuje Szybka GDYNIO, Prezesie czekamy na gaz:)))

    • 1 0

    • Madmat (5)

      po co w Babich Dołach? Szczurek powidział, że ma być w Pucku (przejście tzw Głębinka wszak istnieje) to będzie. najwyżej gaz dopłynie kutrami :-)

      • 0 0

      • Szczurek był pierwszy (4)

        ale spasował na rzecz Gdańska ten jednak właściwie nie przygotował projektu i wygrało Świnoujscie, więc może obecnie Pan Prezes razem ze Szczurkiem.
        Ta koncepcja ma merytoryczne uzasadnienie

        • 0 0

        • Powinien wygrać ten trzeci(Gdynia Babie Doły) (3)

          Terminal gazowy w Świnoujście za drogi w Gdańsku nie przygotowany, choć koncepcja lepsza. Ta bardzo cenna inwestycja przydałaby się prężnemu prezesowi Portu Morskiego Gdynia, ale Kozłowski rozpoczął batalie na "argumenty"(jakby poprzednio nie mógł) i ostry lobbing na rzecz Gdańska.
          Budowa w Gdyni terminalu do przeładunku gazu skroplonego itd powinna powstać głównie z podstawowej przyczyny naturalnego składowania paretys.metrów dalej a nastepnie włączenia w system sieci gazowej. Pod jego budowę można wykorzystać dawny port łodzi podwodnych nieznacznie pogłębiając i dobudowując do istniejącej wysepki przy próbie torped kilka dalb i pirs można jeszcze osłonić to falochronem. Do tej pory od czasów wojny jest nie zagospodarowany i poprzednio był traktowany jako mienie zdobyczne ZSRR z ograniczonym dostępem dla MW rezerwa na potrzeby portu lub Lotniska BD (hydroplany). Wojskowy a następnie przemysłowy charakter tego terenu został uwzględniony w planach zagospodarowania przestrzennego miasta jako ciag obszaru Lotniska a następnie składowisk podziemnych gazu. Gdańsk ma już przeładunek i składowanie paliw. Gdynia miałaby gaz. Jeśli ta lokalizacja zostanie zatwierdzona, to będzie to największa inwestycja w regionie, ponieważ upadająca stocznia pozwoli wykorzystać część załogi do prac.
          Parę dni temu mieliśmy istny spektakl medialny, dziś Rosja ogłosiła odstąpienie od blokady i odkręcenie kurka, tak czy owak w Polsce musi powstać terminal gazowy jako alternatywne źródło dostaw tego paliwa do kraju a najlepszym miejscem jest właśnie Port Gdyński. To miejsce pogodziłoby wszystkich a budowa terminalu gazowego jest w tym wypadku merytorycznie uzasadniona i stałaby się dla polskiego rządu priorytetowa i przyniosłaby w końcu dla PO sukces, że potrafi wznieś się ponad podziały i partykularne interesy. W dużym stopniu na plus zadecydowałyby w tym wypadku ostatnie perturbacje gazowe na linii Rosja - Ukraina i UE - gdzie ta ostatnia mogłaby nawet wesprzeć nie tylko moralnie, ale i finansowo takie działania. Dywersyfikacja źródeł importu gazu jest niezbędna. A jednym ze sposobów sprowadzania gazu jest transport morski.
          Mam nadzieje, że pobliskie magazyny(kowerny) będą znaczącym dla decyzji, którą podejmie Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG), które ma być inwestorem tak samo jak i w wypadku magazynów. Dobrze by było, prezesie p.Gdynia wystąpić do PGNiG i jeszcze przypomnieć argumenty. Ogłosić przetarg na przygotowanie tzw. studium wykonalności lub koncepcji. Studium powinno już być i dać odpowiedź odnośnie opłacalności i kosztów inwestycji w zależności od miejsca jej realizacji.
          Mam nadzieje, że Kompetentne Władze administracyjne miasta Gdyni i województwa oraz politycy, niezależnie od przekonań, popierają budowę terminalu w Gdyni. Inwestycja TA to wielka szansa nie tylko dla portu, miasta, ale i dla całego prężnie rozwijającego się w tym miejscu REGIONU. Terminal i wszystko co z nim związane (budowa, obsługa, zaplecze techniczne) oznacza miejsca pracy i podatki wpływające do kasy miasta. Pozwoli to rozbudować wielkie lotnisko międzynarodowe Gdynia-Kosakowo, wielki nord-stadion z prawdziwego zdarzenia na granicy Gdyni/Rumi i Kosakowa i inne.
          Do jednoznacznego wskazania przesłanek finansowych i merytorycznych powinien zostać przekonany Marszałek woj. i politycy i powinien zostać powołany specjalny roboczy zespół ekspertów. Panie prezesie może zacząć od treści listu intencyjnego - prezes Zarządu Morskiego Portu GDynia, Prezydent i wstępnie z PGNiG Niestety, realizacja powinna być też uzgadniana ze światem ekologów, aby doszła do skutku, ponieważ w wyniku silnej opozycji może zahamować plany budowy mimo spełnienia wszelkich wymogów bezpieczeństwa i poszanoweania oraz oddziaływania na przyrode. Pozostaje mi życzyć Państwu powodzenia, ale mam też nadzieje, że podołacie wielkim potrzebom jakom jest budowa portu gazowego w Gdyni.

          • 0 0

          • No niestety Minister Sarbu nic nie wie o pismie Kozłowskiego

            Grad to powiedział e Lublinie, że trwają przygotowania do realizacji inwestycji, a Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo negocjuje kontrakty na dostawy gazu. W maju mają być gotowe wnioski o zezwolenie na budowę jednak w Świnoujściu.
            O prywatnych inicjatywach, dotyczących podobnych inwestycji na Wybrzeżu mówił, że mu nic nie wiadomo. Podkreślił, że Gazoport w Świnoujściu znalazł się w priorytetach dywersyfikacyjnych rządu i będzie finansowany przez spółkę Skarbu Państwa.
            Gdyni pozostanie ewentualne inicjatywy prywatnych przedsiębiorców, więc do dzieła.
            Panie Grad kiedy tereny podalmorowskie przekażecie do komunalizacji i co dalej z Babimi Dołami? Takie żółwie tempo ministerialne może każdego wykończyć.

            • 0 0

          • No tak, ale Marszałek i PO wbrew logice ekonomicznej (1)

            i tak przekaże Gazport dla Gdańska:))

            • 0 0

            • Marszałek zaztrudnia przeciwników np.KM do zarządzania tą koleją

              jak A.Szczyta i mu podobnych. To jest jakaś paranoja. No to co mozna się spodziewać odnosnie gospod.morskiej?

              • 0 0

  • a kiedy wyciagna

    okret orzel

    • 0 0

  • pirs?? (2)

    Chyba pirsik
    zreszta i tak w niczym nie zmienia to faktu, ze gospodarka morska dzięki takim ignorantom jak Szczurek, w Gdyni - leży i kwiczy.

    • 0 1

    • Leży (1)

      to wasz prezydent, do góry brzuchem i śmieje się z was.
      Aha, chyba do Gdańska duże promy nie przypłyną....nie mieszczą się, ups....hm, nie dość, że drogi to i port macie na miarę miasta wojewódzkiego.

      • 0 0

      • mylisz się

        nie chcę się kłócić, ale się mylisz, ponieważ się mieszczą. Na Westerplatte jest teren przygotowany do przyjmowania dużych promów. A jeśli chodzi o statki towarowe to Gdańsk może przyjąć statki o nośności do 150 tys. ton (port północny), a Gdynia jak pamiętam jedynie 65 tys. ton. Więc możliwości są wielkie tylko nie należycie wykorzystane. Aha no i jeszcze ze względu na ukształtowanie dna morskiego Gdynia nigdy nie przyjmie takich statków bo nikt nie wyłoży takiej kasy żeby pogłębić odpowiednio tor wodny

        • 0 0

  • Gdynia TU się ŻYJE!!!!! (11)

    Brawo Panie Prezesie Portu Morskiego Gdynia SA, dołącza i pomaga Wasza firma dla Wielkiego sukcesu Gdyni - GRATULUJEMY!!!!
    Bezrobocie: Gdynia 1,9% Gdańsk 2,7%
    Średnia cena mieszkania: Gdynia 7.4tyś, Gdańsk 6,4 tyś
    Średnia pensja brutto: Gdynia 3,9 tyś zł, Gdańsk 3,78 tyś zł
    Tereny zielone i lasy: Gdynia 48% powierzchni, Gdańsk 20%
    Imprezy: Gdynia: Heineken, Globaltica, Kolosy, Operacja Żagiel, Gdańsk - Babcia Tina,... na 20-stolecie, DODA, Stachurski
    Jakość życia - Gdynia góra nad Gdańskiem w kazdym rankingu
    Jakość samorządu Gdynia górą, w Gdansku nawet Rad Dzielnic nie mają:))) a co do "działaczy":))) szkoda mówić - tylko politykierzy PO i PiS:)))
    Ilość firm zarówno tych z kapitałem polskim jak i zagranicznym - Gdynia górą już nie licząc na głowę mieszkańca. Do tego najciekawsze samochody i motocykle niespotykane w Polsce to właśnie tylko w Gdyni.
    Ludzie z gdańska zakompleksieni nie jesteście w stanie nawet podjąć dyskusji, nie gniewajcie się, dlaczego jesteście tak upierdliwi Gdynia Was przerasta nawet gdy kopiujecie jej projekty:)))

    • 1 0

    • cena mieszkania (2)

      nie pisz bzdur,cena jest na podobnym poziomie,ale weż pod uwagę 2 aspekty:
      w Gdyni średnią cenę podbija oddanie do użytku niedawno Sea Towers oraz mizerię gdyńskiego rynku mieszkaniowego,od kilku lat Gdańsk oddaje do użytku po 3-4 tysiące mieszkań rocznie,Gdynia ledwie 1000,więc cena jest przez developerów podbijana,mimo to średnia cena metra2 jest na podobnym poziomie...

      • 0 0

      • (1)

        no to wlasnie gorzej dla Gdyni, ze oddano Sea Towers, bo podbija srednia cene mieszkan w 3miescie
        W Gdansku mieszkania są tansze.

        Oddaje sie u was 3-4tysiace mieszkan rocznie i gdzie sa te osiedla? poza gdanskiem? gdzie drogi do nich? gdzie parkingi i plynny ruch?

        • 0 0

        • zamieszkaj w gdańskim kurniku

          bedziesz miał jeszcze taniej, nawet niż na Orunii.
          Powiedz to też warszawce dlaczegovwydawać tyle kasy bo ja gdanski Sokrates to wam... na pewnie posluchaja twoich mUndrosci:))

          • 0 0

    • Reszta to infantylny bełkot (3)

      żal ripostować,poza Heinekenem-ok,kolosów niedługo nie będziecie oglądać,turyści z pasażerów i tak wsiadają w autokary i jadą do Gdańska,Gdańsk najpierw przejmie Stenę Line i promy,pózniej pasażery...

      • 0 0

      • jak i w towim przypadku (2)

        Jeśli chodzi o imprezy otwarte, to jest ich w Gdyni sporo, w Gdansku brak

        a turysci z promow wsiadaja w autokary i nie jezdza juz do Gdańska, tylko do Malborka

        Nawet jesli Stena zdecydowalaby sie plywac do Gdanska, nie szkodzi, w Gdyni mamy zloty zaglowcow i najwieksze promy swiata, ktore w Gdansku nie zacumuja, bo nie ma takiej mozliwosci

        • 0 0

        • I tu się mylisz Anonimie (1)

          Największe statki wchodzące na Bałtyk może przyjmować Port Północny,dlaczego Brytyjczycy wybudowali wielki głębokowodny terminal kontenerowy DCT właśnie w Gdańsku,bo tu są najlepsze do tego waruki,Port Północny jest głębszy od Gdyni,bez problemu przyjmie największe promy i statki pasażerskie...

          • 0 0

          • Najwieksze nie znaczy najnowocześniejsze

            a do tego wysoce specjalistyczne :D do tego obsługa tych gazowców jest bardziej skomplikowana niż gazowców LNG, wożących gaz naturalny metan.
            Budowa terminalu w Gdyni i tam też rozbudowa własnej floty np. w EuroPol, Lewancie. Dlatego uważam, że decyzje powinny zapaść szybko, ponieważ budowa gazowca, to minimum dwa lata licząc od momentu zamówienia z tego co wiem to Szczeciński PŻM już zamówił kilka. Gazowców nie kupuje się na wolnym rynku. Te statki są budowane pod konkretne kontrakty i terminale. Wiec nie pisz Met takich bzdur więcej:))

            • 0 0

    • Jarosiński przestań pisać bzdury zamiast tego przyznj się do ustawinia rodzinki i matactw!

      • 0 0

    • a w jakim rankingu gdy goruje? w twoim wlasnym ?

      • 0 0

    • średnia pensja

      w Gdańsku najwyższa obok Warszawy i Katowic,o Gdyni ani słowa,tylko bełkot pracowników największej firmy w tym mieście-Urzędu Miejskiego w Gdyni...

      • 0 0

    • Bezrobocie

      Te dane świetne dla obydwu miast,ale niestety już nieaktualne,w Gdyni kolego po upadku stoczni przybędzie kilka tysięcy bezrobotnych,zresztąj uz ich przybywa...

      • 0 0

  • Gdynia - najwspanialszy dworzec PKP w Europie (4)

    funkcjonalny, czysty, niepowtarzalny...
    centrum handlowe Wzgoorze - 7 cud Europy...
    ul. Morska - najbardziej przelotowa arteria w ...
    plaza miejska - riviery w Europie odpadaja...
    i wyliczac mozna bez konca...
    brakuje jedynie lotniska - ale bedzie...
    no i bezmiar zabytków, hoteli, i ....

    • 0 0

    • My z centrum miast na palze mamy max 5min a wy chyba z 50min na Stogi. prawie robi różnice:)

      • 0 0

    • Bolo masz racje

      - Gdański dworzec jest najlepszy w Europie, co tam w Świecie a w środku LUXtorpeda:))
      - Najlepsze centra handlowe z najlepszymi parkingami dojazdami etc
      - Wszystkie gdańskie ulice są najbardziej przelotowe a w Gdyni Wielkie KORKOWANIE:)))
      - To Gdańska powinna dostać nagrodę, bo bulwary Nadmorske w Gdyni to Twoim zdaniem wielka ściema, a już pewnie wg Ciebie poronionym pomysłem jest przylegający do niego plac zabaw na plaży Śródmieście. I pewnie cały ten projekt, który zwyciężył w listopadzie ub.r. w ogólnopolskim konkursie Bramy Kraju na najlepszą inwestycję w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie to wielkie przekupstwo, ponieważ nagrodę należało dać dla Gdańska. Gdyni także nie należało się wyróżnienie, za umeblowanie ul. Świętojańskiej z placem Kaszubskim a tylko Gdańskowi za Grunwaldzką i Słowackiego. No tak teraz już rozumie dlaczego hitlerowcy w ten sam sposób opisywali poroniony pomysł i działania PORTU GDYNIA.
      A dodam jeszcze, że najlepszym Przewodniczącym POrtu Gdańsk jest Pan Paweł Adamowicz:):(

      Tylko śmiać się czy płakać z tego Bola i jemu podobnych.
      Aż wstyd się pod czymś takim podpisać więc pozostanę anonimem.

      • 0 0

    • Gdańsk - najwspanialesze drogi w całym województwie (1)

      równe, bez dziur, nigdy niełatane, jak przystało na miasto wojewódzkie
      Galeria Bałtycka - 7 Cud Europy, wykańczany po otwarciu
      Słowackiego, Kartuska - ekspresowe drogi dojazdowe do obwodnicy, lotniska i innych dużych dzielnic Gdańska
      plaża miejska - bardzo nowoczesna, w niektórych miejscach cała betonowa (wraz z terminalami)
      i tak można by dalej, ale po co
      brakuje jedynie dużego stadionu, ale będzie
      no i z sypiącymi się "zabytkami" wybudowanymi ze sprowadzanych cegieł, wybudowanymi nie przez Gdańszczan

      • 0 0

      • pudło!

        Solo - idź na sopockie molo!
        i powąchaj w lecie plażę przy tym drewnianym pomoście /wraz z galluxem/
        przyjemnych doznań!

        • 0 0

  • Gdynia tu się robi biznes.... (5)

    1.Maersk kierunek Gdańsk
    2.Prokom kierunek Rzeszów/Warszawa
    3.Multimedia kierunek Warszawa
    4.Reuters kierunek Gdańsk
    5.Stena Line kierunek Gdańsk
    6.Socznia padła
    7.Hurtownia piwa,chyba największa teraz firma w mieście też niedługo się wynosi.
    8.Największym pracodawcą w Gdyni będzie niedługo Urząd Miasta Gdyni.
    9.Wiwat Nasza Gdynia Wspaniała,która świetnie się rozwija.

    • 0 1

    • hmmm

      Stena Line???? oj chciałby się chciało
      stocznia a u was lepiej?
      Prokom ZOSTAŁ SPRZEDANY A NIE PRZENIESIONY:)

      • 0 0

    • Największym pracodawcą w Gdyni będzie niedługo Urząd Miasta Gdyni (3)

      no widzisz Gdańsku już od dawna jest i co???

      • 0 0

      • chyba w Gdańsku tak jest

        i wasz prezydencik sobie chciał zrobić impreze z okazji rocznicy, za wasze pieniądze, nie zapraszając was :P

        • 0 0

      • Mylisz się Anonimie,w GD nie,ale w GA juz tak (1)

        Urząd Miasta,Gminy czy jak tam ten urząd zwał to z reguły największy pracodawca we wszystkich prowincjonalnych miastach i miasteczkach,Gdynia właśnie do nich dołącza...

        • 0 0

        • Met

          jaki masz problem:))
          Dodaj wszystkich prac. UMGdańska + spółki zależne + Bieg, itp + Komunalne i podziel tych pracowników w jednym słupku a w drugim zarobki i podziel to perzez ilość mieszkańców następnie powtórz to dla Gdyni. Zakładam się, że tak ilość urzędników jak i kwota obciążająca mieszkańca Gdańska będzie dwa razy większa, natomiast ilość pozyskanych środków z zewnątrz UE Fund.Norweski 1/3 większy dla Gdyni:))

          • 0 0

  • Jestem za mega stawką za parkowanie w centrum Gdyni (1)

    Tylko mieszkancy danej ulicy powinni parkować bez opłat reszta przyjezdnych 7zł/h . To skandal przyjeżdzają z okolicznych wiosek i gdańska do pracy w Gdyni i wszystko zakorkowane ; parki zieleńce itp zawalone samochodami . Byłem przeciwnikiem płatnego parkowania ale teraz jestem zwolennikiem bo problem narasta zbyt szybko. Chce sobie dojechać do obwodnicy a tam korek od centrum na wszystkich wylotówkach wiekszość blach to GD .

    • 0 0

    • xxx

      i GWE!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • aszzzz ta Gdynia i jej mieszkańcy :/ (3)

    • 0 0

    • (2)

      -Powiedział wspaniały obywatel Wielkiej i bogatej metropolii jaką jest Gdańsk xD

      • 0 0

      • wystarczy porównać inwestycje Gdańsk i Gdyni (1)

        - Hala w gdyni 4,500, a w Gdańsku 14,000
        - Stadion w Gdyni - brak, a w Gdańsku budowa BA na 44,000 miejsc trwa w najlepsze
        - Lotnisko w Gdańsku nowy terminal za 300 mln a w Gdyni wybłagali mały budyneczek i nazwali to "lotniskiem"

        • 0 0

        • hmmm HOLA HOLA wielki czubku napisz o inwestycjach zrealizowanych Baltic arena się z******a nie wybuduje przecież pieniędzy nie macie na tą inwestycję. lotnisko? hmmm wasz terminal lecha wałesy pffff w Gdyni lotnisko jest trochę większe, a poza tym w Gdyni się buduje i remontuje drogi a gdansku no właśnie co w gdańsku?

          • 0 0

  • ATRAKCYJNOŚĆ?

    O możliwościach przeładunku nie decyduje tylko długość pirsu.Najważniejsza jest zdolność przyjęcia dostatecznej ilości towaru przez urządzenia portowe. Gdy tzw terminal nadal będzie łączył się z manifoldem , giętkim wężem o przepływie ( rata ) 300m3/h przy np możliwościach po stronie tankowca na poziomie 1500-2000m3/h to wydłużenie pirsu i prognoza przyjmowania większych tankowców przyniesie tylko straty bo port nie będzie w stanie przyjąć w ciągu 24 godzin całego towaru co wiąże się w późniejszym czasie z karami - demurrage

    • 0 1

  • A "SOLDEK" to najnowoczesniejszy statek typu ro ro....

    Ty rb, puknij sie w glace!!! po mojemu to jest pirsik , jak chcesz zobaczyc Pirs to jedz nad j. Wdzydzkie zobaczysz jak wyglada pirs- ot, chociazby taki dla kajakow i zaglowek...na czyje zlecenie bzdury wypisujesz?.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane