• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowano pirs w gdyńskim porcie

rb
20 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zmodernizowany Pirs Południowy zwiększy atrakcyjność Nabrzeża Duńskiego. Zmodernizowany Pirs Południowy zwiększy atrakcyjność Nabrzeża Duńskiego.

Dobiega końca kolejna portowa inwestycja w Gdyni. Tym razem kosztem 15 mln złotych zmodernizowano pirs południowy Nabrzeża Duńskiego.



Pirs to wysunięte w głąb wody rozwinięcie linii brzegowej portu. Nabrzeże Duńskie, którego fragment właśnie wyremontowano, znajduje się na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Pirs południowy jest przeznaczony do przeładunku chemikaliów i paliw płynnych.

Dzięki rozpoczętemu w grudniu 2007 roku przedłużeniu jego linii poprzez wykonanie trzech nowych dalb (grubych pali wbitych w dno akwenu i wystający ponad powierzchnię wody) będą tam mogły cumować statki o długości do 150 m, szerokości do 20 m i zanurzeniu 9,5 metra, co znacznie zwiększy jego możliwości przeładunkowe.

Inwestycja poprawi konkurencyjność Morskiego Terminalu Masowego Gdynia w obsłudze płynnych ładunków masowych.
rb

Opinie (157) 4 zablokowane

  • Gdynia ma coraz większe parcie na jakis spektakularny sukces,którego po prostu jej brakuje,Gdańsk tylko w ubiegłym roku potrafił przyciągnąć kilku znaczących inwestorów,Gdynia głośno się promuje,ale nie ma to przełożenia na inwestycje,niedawno red.Nowaczyński w Radio Gdańsk zapytał T.Banela z UM Gdyni,jakie to inwestycje przyciągnęło miasto dzięki akcjom typu Gdy Inwestujesz,Lepsza itp-kluczył,zmieniał temat,wymienił w końcu rozbudowę Centrum Wzgórze oraz Łużycką,czyli Allcon,brak w Gdyni poważych inwestycji gospodarczych,takie są fakty,stąd pewnie lekka frustracja i pobozne życzenia.

    • 0 0

  • gdynia wybudowala sobie raptem 2km trasy rozowej w kilka lat, gdzie miala pod nia czysty teren i raptem jeden dom do wyburzenia. gdansk, zeby pociagnac armii krajowej do obowdnicy musial polowe dzielnicy wywlaszczac, macie jakiekolwiek pojecie ile to jest roboty, ile w naszym kraju mozna sie odwolywac? na jedna gdynska droge rozowa w gdansku przypada: generalny remont blednika, podwala, huciska, marynarki, spacerowej, skrzyzowania slowackiego z grunwaldzka, pomorskiej, przedluzenie slowackiego, budowa calego drugiego odcinka armii krajowej, remont kartuskiej i pewnie jeszcze 10 innych ktorych nie widzialem, do tego tramwaj na chelm, wymiana 90% trojmiejskich torowisk, sciezki rowerowe itd itp. co wy tu chcecie porownywac? roznica w rozmachu prac miedzy tymi dwoma miastami jest wrecz kosmiczna, a sie podniecacie jednym kawalkiem drogir ozwej jakby to conajmniej autostrada do paryza byla. prosze rowniez nie meiszac tu sopotu, jest to najbogatsze miasto w polsce i moze pozwolic sobie na inwestycje, bo zwroca sie mu one z czynszow i dzierzaw po kilku latach. a tunel pod sopotem moi drodzy jest w fazie badan podloza, jesli beda dobre to dolcizajac projekt za 2 lata najwczesniej sie zacznie cokolwiek dziac a skonczy za dodatkowe 2-3, wiec nie siejcie bezmyslnej propagandy.

    • 0 0

  • a na koniec wybudują Szczurodrom

    ekipa UM Gdynia wsiądzie do wodnolotu i poleci w świat,
    a ostatni zgasi światło,
    co tam tak ciemno - tylko jedna czerwona żarówka na północy?
    a to na si-tołer - coby wodnolot wiedział gdzie ma lecieć!

    • 0 0

  • A "SOLDEK" to najnowoczesniejszy statek typu ro ro....

    Ty rb, puknij sie w glace!!! po mojemu to jest pirsik , jak chcesz zobaczyc Pirs to jedz nad j. Wdzydzkie zobaczysz jak wyglada pirs- ot, chociazby taki dla kajakow i zaglowek...na czyje zlecenie bzdury wypisujesz?.

    • 0 0

  • ATRAKCYJNOŚĆ?

    O możliwościach przeładunku nie decyduje tylko długość pirsu.Najważniejsza jest zdolność przyjęcia dostatecznej ilości towaru przez urządzenia portowe. Gdy tzw terminal nadal będzie łączył się z manifoldem , giętkim wężem o przepływie ( rata ) 300m3/h przy np możliwościach po stronie tankowca na poziomie 1500-2000m3/h to wydłużenie pirsu i prognoza przyjmowania większych tankowców przyniesie tylko straty bo port nie będzie w stanie przyjąć w ciągu 24 godzin całego towaru co wiąże się w późniejszym czasie z karami - demurrage

    • 0 1

  • a kiedy wyciagna

    okret orzel

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane