• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach

Wioletta Kakowska-Mehring
20 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na lepszy wynik trójmiejskich portów wpłynął m.in. wzrost przeładunku kontenerów. Na lepszy wynik trójmiejskich portów wpłynął m.in. wzrost przeładunku kontenerów.

52 mln ton w Gdańsku i 24 mln ton w Gdyni. Przeładunki w trójmiejskich portach wciąż rosną. Na razie porty podały ogólne dane, na wyniki których, według grup towarowych, musimy jeszcze poczekać.



Zgodnie z oficjalnymi danymi Port Gdańsk przez 2019 rok przeładował 52 mln 150 tys. ton towarów. Jest to o 4 proc. lepszy wynik od prognozowanego na poziomie 50 mln ton. W stosunku do roku 2018 gdański port zwiększył swoje przeładunki o ponad 3 mln ton (z 49 mln ton). Jednak w stosunku do 2017 roku skok jest bardzo znaczący. Dwa lata temu w Gdańsku przeładowano zaledwie 40,6 mln ton towarów.

W Porcie Gdynia też odnotowano wzrost. Tam przeładowano 24 mln ton. To nie tak duży, ale jednak wzrost w stosunku do roku 2018, który zamknięto wynikiem 23 mln 492 tys. ton przeładowanych towarów.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Może ten wynik nie jest taki znamienity, jak w ostatnich latach, ale jednak zanotowaliśmy 2 proc. przyrostu. Tendencja wzrostowa jest więc utrzymana, co nas niebywale cieszy. Paliwa nadal są bardzo atrakcyjnym towarem, z kolei przeładunki węgla się nieco zmniejszyły. Poza tym poprawia się koniunktura przeładunku kontenerów - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Na ruch w kontenerach wskazują wyniki terminali zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku. W grudniu ub. roku informowaliśmy o dobrych wynikach gdyńskiego BCT i gdańskiego DCT.

Już 20 grudnia BCT pochwalił się, że po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków, a dwa dni później terminal kontenerowy DCT Gdańsk poinformował, że przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku.

O tym, jakie grupy towarowe pozwoliły zwiększyć przeładunki i zarobić, ile było w eksporcie, a ile w imporcie - trójmiejskie porty mają poinformować w najbliższych dniach.

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Ciekawy (1)

    Ile zarabiata w dct na dzwigach? bo chciałbym się zatrudnić w dct .

    • 5 2

    • Lopez,na dźwig możesz iść gdzieś do hotelu, na dct są suwnice a do przeładunku służą też żurawie

      • 3 0

  • precz z p.i.s . ciekawae jak nato Gdynia.

    • 6 6

  • degradacja nowego portu (2)

    Dlaczego Port Gdański przy tak olbrzymich dochodach nic nie robi dla dzielnicy Nowy Port.
    Brak jakichkolwiek inwestycji w ochronę środowiska -skutki olbrzymie zapylenie w dzielnicy poprzez rozładunek sypkich materiałów bez jakichkolwiek zabezpieczeń ,nadmierne hałasy dzień i noc,olbrzymia ilość tirów niszczących drogi i budynki w Nowym Porcie.Czas panowie prezesi przeznaczyć części zysków na ucywilizowanie swojej działalności i inwestycje w ochronę środowiska i mieszkańców.

    • 13 3

    • Inwestycje (1)

      Oni nawet w swoich pracowników nie inwestują a Ty oczekujesz że...

      • 1 0

      • a czy jest port gdyński?

        • 0 0

  • Ot ciekawostka a PełO nie wyszło prócz długu publicznego mafii vatowskich (1)

    Newsweek Lisa marzec 2011 cukier5-6 zl za kg a benzyna 6-6,50 zl za litr !!!To tylko dwa przyklady -"By żyło sie lepiej" kascie PO !!!!

    • 15 7

    • Widzę płatny pachołku że w dzisiejszym przekazie z Nowogrodzkiej nawet ceny ci podali,
      byś się nie pomylił.

      • 2 2

  • Gdańsk potęgą jest i basta!!!

    • 2 4

  • Trójmiasto to jakieś nowe miasto?

    Rozumiem w Gdańsku, ale w Gdyni, a może w Sopocie.

    • 0 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane