• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Chin do Gdyni. Nowe połączenie intermodalne

Wioletta Kakowska-Mehring
30 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jak zapowiedział operator kolejowy DB Cargo Euroasia, w przyszłym roku planuje utworzyć regularny serwis na trasie Chiny Gdynia. Jak zapowiedział operator kolejowy DB Cargo Euroasia, w przyszłym roku planuje utworzyć regularny serwis na trasie Chiny Gdynia.

Port Gdynia zyska nowe połączenie z Chin, ale co ciekawe, nie drogą morską, a lądową. Pierwszy pociąg intermodalny tuż przed świętami przejechał trasę z chińskiego Xi'an do terminalu GCT Hutchison. Skład transportował 44 kontenery, które dotarły do Gdyni w czasie krótszym niż trzy tygodnie, pokonując osiem stref czasowych.

 

Pierwszy transport zrealizowano dzięki współpracy DB Cargo EurasiaXi'an International Trade and Logistics oraz Agencją Celną Langowski Logistics. Po rozładowaniu i odprawie na terminalu GCT ładunki ruszyły w dalszą podróż do klientów w Polsce, ale także drogą morską do klientów skandynawskich, do Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Gdynia jest kolejnym polskim miastem, które będzie mieć bezpośrednie połączenie kolejowe z Chinami w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Jak zapowiedział operator kolejowy DB Cargo Euroasia, w przyszłym roku planuje utworzyć regularny serwis na tej trasie.

W listopadzie 2019 r. swój pierwszy pociąg z Chin przyjął terminal DCT w Porcie Gdańsk. Połączenie z Dalekiego Wschodu uruchomiła firma Adampol. Pierwszym transportem przyjechało 30 kontenerów, głównie z elektroniką i odzieżą, część udała się w dalszą podróż, ale tym razem drogą morską m.in. do Helsinek.

Czytaj też:

Pierwszy pociąg z Chin do DCT. Kontener w 12 dni



Według założeń uruchamiane połączenia kolejowe z Chin nie mają być konkurencją dla połączeń dalekomorskich, a jedynie uzupełnieniem oferty. Pamiętajmy, że pociąg jednorazowo zabiera ok. 40 kontenerów, a największe kontenerowce ponad 23 tys. kontenerów.

- Dzięki uruchomieniu połączenia między naszym terminalem w Małaszewiczach a DCT Gdańsk wiele szlaków transportowych, do tej pory prowadzących z Chin przez Hamburg i Duisburg do Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii, zostanie przyspieszonych nawet o pięć dni - powiedziała Elena Łukanowa, prezes zarządu Adampolu na uroczystości z okazji pierwszego połączenia.
I właśnie o czas transportu tu chodzi. Jeśli komuś najbardziej zależy właśnie na czasie, może wybrać transport lotniczy, niestety jest on 20, a czasem nawet 30 razy droższy niż pociąg czy statek. Najtaniej jest przewieźć towar statkiem, ale też trwa to najdłużej. Kontenerowce do Europy płyną od 40 do 50 dni (do DCT ok. 45 dni). Pociąg w tym zestawieniu jest bardzo atrakcyjny. Towar dociera na miejsce średnio w 14 dni i jest tylko dwa razy drożej niż statkiem.

Czas przejazdu pociągu może wynieść nawet 12 dni, ale możliwe jest skrócenie tranzytu nawet do 10 dni, a - doliczając do niego dwudniowy czas bezpośredniego serwisu morskiego - całe rozwiązanie umożliwi dostawy towarów z centralnych Chin w okolice Londynu, Sztokholmu, Oslo czy Helsinek przez trójmiejskie porty nawet w 12-14 dni.

Miejsca

Opinie (51) 1 zablokowana

  • Firma (4)

    Adampol - ani to z transportem się nie kojarzy, ani z koleją, ani z kontenerami, ani z logistyką... Szkoda, że nie Adamex... Beznadziejne i nieinnowacyjne i nieadekwatne nazewnictwo.

    • 7 31

    • A Ty jak się nazywasz? (1)

      • 8 3

      • My name is Porucznik

        • 3 2

    • Wszystko do d*py

      • 3 0

    • Kolego, Adampol zajmuje sie logistyką nowych pojazdów, największy Polski operator

      • 2 0

  • Nowy jedwabny szlak. A u nas eu zajmuje sie roznorodnoscia i jakimis marginalnymi sprawami

    • 6 0

  • Jak Niemcy dogadają się z Putlerem, to puszczą pociąg pod dnem Bałtyku

    z pominięciem Polski. Więc nie ma co się za bardzo jarać tą opcją.

    • 3 4

  • Moje paczki z Aliexpress, wreszcie! :D

    • 5 1

  • "Adampol" (1)

    "A " wam odpadło z szyldu w gdańsku, od 2 lat nie potraficie tego przykleić. A tu aż dziwne sobie radzicie.

    • 5 0

    • Rozjeżdzają nam ulicę Wyzwolenia w Nowym Porcie swoimi lawetami załadowanymi samochodami.Srodek osiedla mieszkaniowego nie powinien być trasą dla tak ciężkiego transportu samochodowego do portu.Gdzie Nowa Wyzwolenia?

      • 0 2

  • kilka lat temu kilkukrotnie tu pisałem o rozbudowie infrastruktury portowej kolejowej (1)

    o wyprowadzeniu torów kolejowych z portu do głównej magistrali kolejowej i głównego szlaku drogowego aby załadować na spec-platformy kontenery i głównie całe TIR-y w celu ominięcia miasta

    • 13 0

    • Znów to zrobiłeś i.......

      Zgadnij co? Nikt się twoją opinią nigdy nie zainteresuje :)

      • 4 4

  • Taki krótki skład puścili? Błąd, albo nie wykorzystany potencjał. (1)

    Czas przejazdu zależy też od Chińczyków, Rosjan i Ukraińców. Każde z tych państw lubi zatrzymać skład, aby wywalczyć coś dla siebie.

    • 13 1

    • W porcie w Gdyni dłuższy skład się nie zmieści, mają krótką bocznicę na której muszą dzielić skład

      • 2 0

  • Przez

    Białoruś? Jak zablokują to będzie d**a

    • 3 0

  • Jak dobrze pamiętam

    To takie połączenie miało zorganizować Polska firma olt logistyc. Kupili nawet Czeską kolej i co ?

    • 9 0

  • (1)

    Kiedy SKMka do Chin?

    • 2 0

    • Najpierw na Żolibórz w Wa-wie do DemoDyktatora w jarmułce i 2 lewych butach

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane