• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Chin do Gdyni. Nowe połączenie

VIK
30 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

Armator MSC wznowił serwis żeglugowy Swan, czyli stały bezpośredni żeglugowy serwis kontenerowy z Dalekim Wschodem. W rozkładzie oprócz Gdańska pojawiła się także Gdynia. Pierwsze zawinięcie już w lipcu br.



- Nasza usługa Swan, łącząca handel między głównymi portami Chin i portami Europy Północnej w krajach Beneluksu, Gdyni, Gdańsku i Kłajpedzie, zostaje przywrócona jako samodzielna usługa MSC - ogłosił szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company).
Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.



- Swan będzie pierwszym serwisem oferującym bezpośrednie połączenia do Gdyni i Kłajpedy z Azji. Gdynia jest dobrze ugruntowaną i elastyczną opcją jako polska brama kontenerowa. W Gdyni - jak deklaruje MSC - zachowane zostaną te same warunki burtowe dla klientów co w Gdańsku - poinformował branżowy MSC.

Jak podał branżowy portalmorski.pl, pierwsze zawinięcie nastąpi już w lipcu tego roku.



- Jak wynika z informacji zawartych na witrynie internetowej armatora, w dziale rozkładów rejsów (schedules), dwoma pierwszymi statkami, które - w ramach serwisu Swan - zawiną do Gdyni, będą najprawdopodobniej MSC Calypso (podróż FW323W) z wyjściem z Qingdao 11 czerwca br. i przybyciem do polskiego portu 24 lipca oraz napędzany przyjaźniejszym dla środowiska paliwem LNG - MSC Virginia (FW324W) wychodzący z Qingdao 12 czerwca 2023 r. i spodziewany w Gdyni, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT Gdynia) 25 lipca 2023 r. - poinformował portalmorski.pl.


Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów:  Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 7 zablokowanych

  • Pamiętam czasy, kiedy kółko Hamburg-Pusan-Hamburg trwało 56 dni, a zużycie palowa 260 ton ISO380 na dobę.

    • 3 0

  • Wy się tak nie cieszcie, bo co jeśli z głębin morskich wyjdzie zdenerwowany Neptun z trójzębem?

    Nikt o tym nie pomyśli ani się nie zastanowi nawet.
    Jeśli będziecie tyle pływali nad jego głową to Neptun może w gniewie swoim trójzębem przedziurawić kadłub statku.
    Albo co gorsze, kapitan uwiedziony przepięknym śpiewem syren zostanie uwiedziony a one zwiodą go ku sobie sprowadzając statek na mieliznę lub na niechybną zgubę w otchłani głębin morskich, pożrą wówczas one całą załogę statku, na którym zbudują swój pałac na dnie oceanu.

    • 2 1

  • (4)

    na ile wiem to terminal kontenerowy w Gdyni należy od kilku lat do Chińczyków.

    • 1 9

    • (1)

      W Gdyni są dwa porty kontenerowe jak coś

      • 5 1

      • port jest jeden

        Dwa sa terminale.

        • 1 0

    • PiS wspiera wszelką kolaborację z czerwonymi (1)

      • 1 3

      • świry tak twierdzą

        • 1 2

  • z Chin do Gdyni przypłynią pudła

    i tu się zaczną schody, jak to wywieźć...

    • 1 0

  • Ciekawe co to oznacza dla DCT?

    • 0 0

  • Uwaga na Chiny

    Nie zorientujecie się nawet kiedy was wykupią i przejmą na 100 lat.My im porty oni nam Covid.

    • 0 0

  • sasin, ty nawet nie wiesz, że masz taką spółkę skarbu państwa jak chipolbrok. zainteresowanym proponuję, w tym kontekście, prześledzić wątek : brudziński, gróbarczyk, chojacka, grycner, mikołajczyk, łępicki, czarnecki, dróżdż, pilarska, pilarski, radziusz, kołczewiak itp.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane