• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Chin do Gdyni. Nowe połączenie

VIK
30 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

Armator MSC wznowił serwis żeglugowy Swan, czyli stały bezpośredni żeglugowy serwis kontenerowy z Dalekim Wschodem. W rozkładzie oprócz Gdańska pojawiła się także Gdynia. Pierwsze zawinięcie już w lipcu br.



- Nasza usługa Swan, łącząca handel między głównymi portami Chin i portami Europy Północnej w krajach Beneluksu, Gdyni, Gdańsku i Kłajpedzie, zostaje przywrócona jako samodzielna usługa MSC - ogłosił szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company).
Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.



- Swan będzie pierwszym serwisem oferującym bezpośrednie połączenia do Gdyni i Kłajpedy z Azji. Gdynia jest dobrze ugruntowaną i elastyczną opcją jako polska brama kontenerowa. W Gdyni - jak deklaruje MSC - zachowane zostaną te same warunki burtowe dla klientów co w Gdańsku - poinformował branżowy MSC.

Jak podał branżowy portalmorski.pl, pierwsze zawinięcie nastąpi już w lipcu tego roku.



- Jak wynika z informacji zawartych na witrynie internetowej armatora, w dziale rozkładów rejsów (schedules), dwoma pierwszymi statkami, które - w ramach serwisu Swan - zawiną do Gdyni, będą najprawdopodobniej MSC Calypso (podróż FW323W) z wyjściem z Qingdao 11 czerwca br. i przybyciem do polskiego portu 24 lipca oraz napędzany przyjaźniejszym dla środowiska paliwem LNG - MSC Virginia (FW324W) wychodzący z Qingdao 12 czerwca 2023 r. i spodziewany w Gdyni, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT Gdynia) 25 lipca 2023 r. - poinformował portalmorski.pl.


Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów:  Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 7 zablokowanych

  • Wy się tak nie cieszcie, bo co jeśli z głębin morskich wyjdzie zdenerwowany Neptun z trójzębem?

    Nikt o tym nie pomyśli ani się nie zastanowi nawet.
    Jeśli będziecie tyle pływali nad jego głową to Neptun może w gniewie swoim trójzębem przedziurawić kadłub statku.
    Albo co gorsze, kapitan uwiedziony przepięknym śpiewem syren zostanie uwiedziony a one zwiodą go ku sobie sprowadzając statek na mieliznę lub na niechybną zgubę w otchłani głębin morskich, pożrą wówczas one całą załogę statku, na którym zbudują swój pałac na dnie oceanu.

    • 2 1

  • Pamiętam czasy, kiedy kółko Hamburg-Pusan-Hamburg trwało 56 dni, a zużycie palowa 260 ton ISO380 na dobę.

    • 3 0

  • MSC- najgorsi z najgorszych (2)

    MSC- najgorsi z najgorszych, nie polecam tego armatora...

    • 6 10

    • Pewnie

      Jakiś nieogarnięty spedytor to napisał.

      Pracuje z MSC od 10 lat i pod względem obsługi nie wyróżniają się niczym szczególnym względem innych armatorów. Trzeba ogarniać temat a nie robić kopiuj wklej klientom jak większość spedycji aktualnie robi.

      • 4 0

    • A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

      Podasz jakieś szczegóły?

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Fajne połączenie chętnie bym skorzystał z rejsu (4)

    W sumie można by przygotować kilka kontenerów pasażerskich i oferować bilety, tylko cena musi być atrakcyjna max 100 zł za osobę.. no i czas jazdy trochę przyspieszyć bo 1,5 miesiąca to długo, tak 3 dni byłoby ok.

    • 19 12

    • Albo koje

      w maszynowni po pięć dych, trzydzieści pod plandeką w szalupach a namioty na pokładzie po dwadzieścia.

      • 5 0

    • Byś się w tym kontenerze zagotował...

      • 4 0

    • Statek handlowy może zabierać do 12 pasażerów nie będących członkami załogi za zgodą kapitana i armatora , był kiedyś taki przepis więc możesz próbować

      • 6 0

    • hahaha, masz ode mnie łapkęw górę :D

      • 5 3

  • Dlaczego do Gdyni? (2)

    A nie strategicznie położonego Elbląga

    • 9 5

    • Spytaj PO - PSL które pilnuje parkingu. (1)

      • 1 3

      • po port w Gdyni, przecież jest w Elblągu, a po co stocznia w Gdańsku, skoro może być w Radomiu, a po co Lotos w Gdańsku, jak może być w Płocku albo Riadzie

        • 4 2

  • Brawo Chiny (3)

    A do Chin płynie pusty ?

    • 2 4

    • polskie drzewo wywozi

      Polskie lasy znikają do Chin :-)
      Podziękuj PiSowi

      • 6 4

    • Woda swiecona, różańce, ołtarze.

      • 4 3

    • Nie, no jak!?

      Pełen Polskich produktów wysokiej jakości i zaawansowanych technologii.
      Elektryczne auta z gór Izerskich płyną samochodowcami jednak.

      • 5 2

  • Nowe?Z Gdańska prawie 500 lat do Chin pływają...kiedyś bursztyn i bawełna,dzisiaj chińskie ciuchy i podrabiane ajfony .

    • 8 10

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane