- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (39 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (92 opinie)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (82 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (93 opinie)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
Z Gdańska do Hamburga. Nowy serwis w Gdańskim Terminalu Kontenerowym
Już w piątek ruszy nowy serwis kontenerowy Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. Tego dnia w Gdańsku zacumuje statek m/v "BF Victoria", należący do Team Lines. Serwis pod nazwą POL2 to cotygodniowe połączenie na trasie Hamburg - Szczecin - Gdańsk.
GTK prowadzi obecnie zarejestrowane regularne linie żeglugowe "Unifeeder", "Team Lines" i "CMA CGM". - Na Nabrzeżu Szczecińskim przyjmowane i załadowywane są kontenery krążące między Gdańskiem, a Rotterdamem, Imminngham, South Shields, Grangemouth, Hamburgiem, Bremerhaven, Kaliningradem, Kotką oraz - oczywiście - Gdynią i Szczecinem - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Terminal, mogący rocznie obsłużyć 90-100 tys. TEU, w latach kryzysu nieźle sobie radzi. W trudnym roku 2010 wykorzystał swe możliwości w 60 procentach. Rok bieżący zapowiada się dla GTK nieco słabiej - do połowy listopada udało się przeładować niecałe 40 tys. TEU.
Gdański Terminal Kontenerowy (GTK) rozpoczął działalność we wrześniu 1998 r. na Nabrzeżu Szczecińskim. Terminal jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT. Jest on wyposażony w jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Obecnie terminal obsługuje kontenery ponad 39 armatorów, takich jak: Evergreen, Hanjin, APL, COSCO, IRISL, CMA-CGM, NYK, K-Line, OOCL, CSCL, MOL, Hyundai, ZIM, Hapag Lloyd, CSAV, Hamburg Sud, UASC, MISC, EUCON i inne.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (16) 2 zablokowane
-
2011-11-23 13:37
To nie kryzys wpływa na mniejsze obroty GTK, a DTC (6)
Problem jest w gorszym położeniu i spadek będzie dalszy, bo DTC ciągle się rozbudowuje. A ta linia to próba ratunku dla GTK, a nie jego rozwój. Hamburg - Szczecin - Gdańsk bardziej wpłynie na próbę odebrania część kontenerów Szczecinowi i Gdyni. A oddalający się termin oddania Tunelu powodować będzie jeszcze większe spadki. Dla GTK rynek może otworzyć właśnie sam Tunel, bo wtedy wzrośnie opłacalność przewozu konteneru z tego Portu poprzez transport drogowy.
- 17 3
-
2011-11-23 13:51
(2)
Nie ma czegoś takiego jak DTC.
- 8 1
-
2011-11-23 14:07
Jejku, jejku,
"czeski błąd" każdemu może się zdarzyć.
- 4 2
-
2011-11-23 14:31
hihihi
czeski błąd może się zdarzyć, ale jak już mamy do czynienia z dwoma przypadkami to tworzy sie reguła :):) A dla informacji to nie rozwój terminala DCT wpływa na spadek obrotów na GTK. Na DCT wpływa jeden armator który swojego czasu przeszedł z terminala BCT Gdyni na DCT, więc GTK w to nie mieszajmy. Prawda jest taka że infrastruktura na GTK jest do kitu, i jak widac cena nie jest najważniejsza. Pomimo że na GTK są najniższe stawki przeładunkowe to spedytorzy wolą gdyńskie terminale......
- 5 1
-
2011-11-23 13:59
tunel (2)
w momencie otwarcia tunelu na terenach po GTK będą sobie jeździły L-ki szkoląc nowych kierowców albo powstaną skupy złomu
- 2 1
-
2011-11-24 08:37
Tunel - korzyść dla GTK (1)
@jac
Niekoniecznie GTK będzie trupem. Ruch kontenerowy rozwija się tak dynamicznie, że w Gdańsku jest i będzie miejsce na dwa terminale.
Po powstaniu trasy Sucharskiego GTK będzie ŚWIETNIE skomunikowane z A1 i E7. Co dziś jest bolączką.- 1 0
-
2011-11-24 21:56
Tylko ze podobno MAERSK ma chodzić na DCT jedynie feederami.
oceaniki zakończą swoją trasę na portach niemieckich. wtedy na dct pojawi się możliwość obsługi unifeedera czy TL. obawiam sie ze to będzie koniec gtk...
- 0 0
-
2011-11-23 14:27
Połowy z podanych armatorów ... (4)
...GTK już nie obsługuje. I całe szczęście bo taka manufaktura z jedną bramą wjazdowo/wyjazdową nie jest w stanie obsługiwać większej ilości samochodów.
Wieczne kolejki (za dawnych czasów) wynikające z beznadziejnej organizacji powodowały konieczność przeginania czasu pracy kierowców,ich zmęczenie wyczekiwaniem i w takim stanie konieczność wyjazu na nasze nie lepsze drogi.
Zamknąć,Zaorać,Zapomnieć- 10 7
-
2011-11-23 18:36
jakiej połowy? (1)
OOCL przeniósł się do BCT,
MISC zawiesił serwis do Polski,
IRISL zdążył zmienić nazwę na HDS Line i oberwać embargiem od UE,
APL obsługiwane jest nadal przez GTK, ale tylko w imporcie.
Reszta się zgadza.- 5 0
-
2011-11-24 21:53
oocl chodzi na gtk na common feederach
niewiele,bo niewiele ale jednak
- 1 0
-
2011-11-23 20:40
Kierowca kontenerowy!!! z DCT???
- 4 0
-
2011-11-23 22:18
GTK to ostatni polski terminal kontenerowy
wszystkie inne są już w obcych rękach
- 3 0
-
2011-11-23 22:44
Po co w ogóle istnieje, to całe dziadostwo GTK, skoro jest DTC? (1)
- 3 4
-
2011-11-24 08:24
DCT obsługuje w Gdańsku jedynie MAERSKa, a GTK wszystkich innych armatorów
- 5 1
-
2011-11-24 11:33
gtk
GTK TO NAJBARDZIEJ PRZYJAZNY TERMINAL IMPORTEROM I SPEDYTOROM TYLE TYLKO , ŻE WIĘKSZOŚC SPEDYTORÓW ROZPOCZYNAŁO DZIAŁALNOSC W GDYNI I ANI MYSLA PRZENOSIĆ SIE DO GDAŃSKA , A TEN TO JEDYNY POLSKI TERMINAL ŻAL TYLKO , ZE MA BARDZO KIEPSKA INFRASTRUKTURĘ DROGOWĄ
- 6 0
-
2011-11-24 23:49
Ale za to jak blisko stadionu!!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.