• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy rejs Nova Star. Zobacz, jakie jeszcze promy pływają do Szwecji

Wioletta Kakowska-Mehring
14 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 09:10 (15 września 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star

Nova Star płynie do Nynäshamn.


W swój pierwszy rejs na Bałtyk wyruszył prom Nova Star dzierżawiony przez PŻB. Będzie pływał na trasie Gdańsk-Nynäshamn. A jakie jeszcze promy pływają z Trójmiasta do Szwecji? Na razie kursuje pięć jednostek, niebawem będzie ich sześć.



Aktualizacja, 15 września, godz. 9:10.

14 września, po kilku miesiącach opóźnienia, prom Nova Star wyruszył w pierwszy rejs z pasażerami na pokładzie. Bedzie pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn wymiennie z promem Wawel. Jest to jednostka wyższej klasy. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Do dyspozycji pasażerów są sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również place zabaw dla dzieci. Prom został wyczarterowany na razie na dwa lata od armatora z Singapuru ST Engineering Marine Ltd. W marcu prom trafił do Gdańskiej Stoczni Remontowa, gdzie przeszedł remont.


Nova Star to drugi prom Polferries pływający z Trójmiasta do Szwecji. Drugi operator, Stena Line, dysponuje trzema jednostkami, a w październiku dołączy do nich jeszcze jedna.

 Stena Spirit  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 176 m długości i 29 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Stena Spirit  wszedł do eksploatacji w 1988 roku jako Stena Scandinavica, a po generalnym remoncie w 2011 roku wszedł na linię Karlskrona-Gdynia. Nazwę Stena Spirit wyłoniono na drodze ogólnopolskiego konkursu. Matką chrzestną była pochodząca z Gdyni aktorka Anna Przybylska.  Stena Spirit  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 176 m długości i 29 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Stena Spirit  wszedł do eksploatacji w 1988 roku jako Stena Scandinavica, a po generalnym remoncie w 2011 roku wszedł na linię Karlskrona-Gdynia. Nazwę Stena Spirit wyłoniono na drodze ogólnopolskiego konkursu. Matką chrzestną była pochodząca z Gdyni aktorka Anna Przybylska.

 Stena Vision  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 175 m długości i 28,5 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Statek został zwodowany w 1981 roku jako MF Stena Scandinavica. Jednak ze względu na problemy Stoczni Gdańskiej, w której był budowany, wykończenie jednostki zostało opóźnione i dopiero w 1987 roku wszedł do eksploatacji. W 2010 przeszedł przebudowę, trafił na trasę  Gdynia-Karlskrona i zyskał nowa nazwę.  Stena Vision  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 175 m długości i 28,5 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Statek został zwodowany w 1981 roku jako MF Stena Scandinavica. Jednak ze względu na problemy Stoczni Gdańskiej, w której był budowany, wykończenie jednostki zostało opóźnione i dopiero w 1987 roku wszedł do eksploatacji. W 2010 przeszedł przebudowę, trafił na trasę  Gdynia-Karlskrona i zyskał nowa nazwę.

 Stena Baltica  to prom, którego operatorem jest Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. To typowa jednostka ro-pax przeznaczona głównie do transportu samochodów ciężarowych i ich kierowców. Jednostka ma 167 m długości i 26,8 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną  23 węzłów. Prom został wybudowany w 2007 roku w Finlandii. Stena Line użytkuje go od 2013 roku.  Stena Baltica  to prom, którego operatorem jest Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. To typowa jednostka ro-pax przeznaczona głównie do transportu samochodów ciężarowych i ich kierowców. Jednostka ma 167 m długości i 26,8 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną  23 węzłów. Prom został wybudowany w 2007 roku w Finlandii. Stena Line użytkuje go od 2013 roku.

 Wawel  to prom polskiego armatora PŻB Polferries pływający na trasie  Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 163,96 m długości i 27,63 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną 16,7 węzłów. Zabiera na pokład 1000 pasażerów. Został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö, przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.  Wawel  to prom polskiego armatora PŻB Polferries pływający na trasie  Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 163,96 m długości i 27,63 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną 16,7 węzłów. Zabiera na pokład 1000 pasażerów. Został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö, przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.

 Nova Star  to prom ro-pax dzierżawiony przez PŻB Polferries pływający na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 161 m długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. "Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.  Nova Star  to prom ro-pax dzierżawiony przez PŻB Polferries pływający na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 161 m długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. "Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.

Już w październiku na trasie Gdynia-Karlskrona pojawi się kolejny prom Stena Line, czyli  Stena Nordica . Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabierze 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany. Już w październiku na trasie Gdynia-Karlskrona pojawi się kolejny prom Stena Line, czyli  Stena Nordica . Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabierze 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • bleee (2)

    Promem tylko ze Świnoujścia. Nasze trójmiejskie to beznadzieja.

    • 4 6

    • z sassnitz do trelleborga raczej tylk 4h przelot, a ze swin. do ystadt 7h

      • 1 0

    • najlepiej autostradą Gdańsk - Szczecin :)

      • 2 0

  • Brudne kabiny

    Jezeli chodzi o Wawel to brud w kabinach i to te najdrozsze tzw armatorskie kabiny a widok nie ciekawy jak sie tylko wejdzie do srodka. Wykladzina podlogowa syfiasta, obrzydliwa az nie milo po niej chodzic. Wstyd! Jeden pozytyw to ze jest obszerna i wieksze lózka niz w zwyklych kabinach no i tv ale nic wiecej. Jednym slowem nie polecam.

    • 10 4

  • Standardem dla promów (1)

    Jest 30 knts. Te są wolne jak ślimaki

    • 4 4

    • Mko

      Gdzie jest taki standard? Chyba 10 węzłów mniej to ok. Jest kilka, które pływają 30, ale to mniejszość, duża mniejszość

      • 3 2

  • Zabrakło wyobraźni.

    Ja już raz wiele lat temu próbowałem się dostać do Szwecji,ale mnie nie wpuścili.Teraz wpuścili śmieci które ich wymiotą ze swojego kraju.Pan Bóg ich ukarał d**ilami w rządzie.A chciałem tam normalnie pracować.Ale nie ,oni woleli afrykanerów i cyganów na których teraz muszą azpierdzielać.Chory kraj i głupie społeczeństwo.Dobrze im tak.

    • 15 10

  • a vikingland? czyli statek ro-ro też mażna nim płynąć nie tylko z TIR-em

    cytuję "Trasa łącząca Gdynie ze Szwecją do położonego 70 km od Sztokholmu portu w Nynäshamn zainaugurował prom towarowy „Elisabeth Russ”, w kwietniu 2018 ustępując na kilka miesięcy miejsca statkowi „Bore Bay”, który jednak okazał się za mały.

    Dosłownie kilka dni temu zastąpiono go więc większą jednostką typu ro-ro o nazwie „Vikingland”. Ma on 155 metrów długości, a jego „linia ładunkowa” ma aż 2170 m. Oznacza to – w porównaniu do „Bore Bay” – zwiększenie zdolności przewozowej o 30%.

    Był też Gute

    • 8 1

  • bezpieczeństwo (3)

    jak z bezpieczenstwem w Szwecji? Duzo karmelowych inzynierow i lekarzy?

    • 17 19

    • żółty na fladze zastąpią kolorem toffi - tak słyszałem

      • 6 6

    • duzo. Spoko tam jest. Dzieki nim nie brakuje rąk do pracy i tegich umysłów dla ich gospodarki (1)

      • 11 3

      • dzieki nim przodują - Saab itd

        • 5 1

  • Bumerang

    Kupili za 40 milionów dolcow aluminiowy Bumerang katamaran sprzedali po paru latach za 18 milionów kra przeszkadzała Szwedom nie przeszkadza

    • 8 1

  • polferries nie plywa bo prom w stoczni

    hahahaaaaaha

    • 5 5

  • plynelam Wawelem (1)

    Fajna przygoda, bardzo dobre i syte jedzenie no i mozna poszalec na promie, wycieczki objazdowe tez niczego sobie, polecam

    • 24 13

    • to fakt, żeśmy poszaleli

      • 6 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • ale bedą dwa, jak 3 zezłomujemy.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane