• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK

VIK
23 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK.

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.


Czy miałe(a)ś kiedyś problem z dostawcą telewizji?


- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.

- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.

Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?

- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
VIK

Miejsca

Opinie (110) 1 zablokowana

  • (6)

    wreszcie ktos sie do nich dobrał.
    Pamietam jak stałem tam w kolejce w celu złożenia wypowiedzenia....
    to było żenujące - celowo spowalniali swoją pracę.

    • 241 2

    • dlatego ja wypowiedzenie umowy wysłałem faksem (1)

      zadziałało i bez mojej straty czasu

      • 25 2

      • u mnie nie zadziałało

        ale wygrałem z multimendą

        • 7 0

    • to powszechna praktyka w UPC czy dawnej media3 to samo (2)

      jedno czy 2 stanowiska na tyle tysiecy abonentów

      • 18 0

      • (1)

        a gdzie? bo w trójmieście są 3 biura i w każdym jest min. 5 stanowisk, do tego mają pootwierane wysepki w centrach handlowych. Jak chcę coś załatwić to nie czekam nigdy 40 min albo dłużej w kolejce jak opisują tu inni, albo opowiadają znajomi co niestety mają multimedię.

        • 1 9

        • Co z tego ,że 5stanowisk,

          jak obsługuje z reguły 3, reszta jest pusta. Na infolinie czeka się conajmniej 10min na połączenie. Obsługa jak już się uda ,to jest na żenującym poziomie. A dział PR niech lepiej sie zajmie poprawieniem jakości obsługi i stosunku do kilenta.

          • 3 1

    • multimedia to oszusci

      mialem przykre dwa zdarzenia z multi chodzi o telefnnron stacjonacje o reklamacje i 0 kablowke po przeprowadzce do innego mieszkania stracone nerwy i pieniadze abonent

      • 10 0

  • Prawda jest taka, że (4)

    większość umów z operatorami (niezależnie czy to tv, net, telefon itp) jest skonstruowana na niekorzyść klienta. Wystarczy poczytać o sposobie rozwiązania umowy, okresie wypowiedzenia, terminie wpłynięcia wniosku, a nie nadania, otrzymanej super hiper mega "zniżce". A jeśli np. nastąpi awaria - dzień braku dostępu do uslugi - reklamacja - i rabat 1/30 abonamentu (co daje 1, 2 gora 5zł). No ale umowy trzeba czytać przed podpisaniem. Ewentualnie zrezygnować.

    • 98 4

    • gorzej, że nie mamy za dużego wyboru (2)

      a przeniesiesz się do satelity to i tak zrobią jaja jak c + n = nc+
      Najgorsze jest, że w naszym pieknym kraju wszyscy operatorzy kablowki maja za uszami, firma na U, na V, na M ...
      Wiecie, że w firmie U, jak macie odpowiednio szybki internet to tworzy Wi-Free (bez waszej zgody z automatu) i podlaczyc sie moze KAZDY abonent U. Fajnie, ale moj internet ledwie dziala w domu, a udostepniam go na zewnatrz,,,Router grzeje się jak szalony.

      • 11 1

      • Co do udostepnianai Wi-Free

        Masz oczywiscie racje, ale podpowiem tylko, ze mozna z udostepniania zrezygnowac - jedynym "minusem" rezygnacji jest to, ze sami nie bedziemy mogli laczyc sie do tego typu routerow udostepnianych przez innych klientow (wg mnie zadna strata i zrezygnowalem).

        • 1 0

      • to bardzo dziwne, ponieważ na swoim koncie moje upc na ich stronie masz wgląd to upc wifree i sam możesz go włączyć lub wyłączyć. Mi nikt nie włączył bez mojej wiedzy, chyba miałeś pecha, ale sam włączyłeś. Korzystałem kiedyś dawno z UPC, później z innych firm z różnych względów i powiem szczerze, że najlepiej usługi działały w UPC (zwłaszcza internet), a inne firmy to albo wieczne awarie, kiepski net, znikające kanały tv i jakieś dodatkowe koszty co jakiś czas. Mam znowu UPC od 5 lat i raz internet mi nie działał przez pół godz.

        • 2 1

    • większość umów nie tylko z operatorami jest skonstruowana na niekorzyść klienta.... poki trwa kapitalizm (władza kapitału) tak będzie dalej. działania UOKiK to jak leczenie gruźlicy sokiem malinowym, tu trzeba usuwać przyczyny a nie łagodzić objawy

      • 3 1

  • Po co Kablówka czy Antena Satelitarna (11)

    Za 5 lat nikt już nie będzie oglądał telewizji z satelity czy kablówki. wszyscy będą oglądali to co będą chcieli i kiedy będą chcieli przez Internet !!. Taka jest przyszłość telewizji, sam już mam tylko Internet. Oglądam player TVN, VOD i coraz więcej tego jest, wszystko za darmo, jedynie za internet płace.

    • 54 30

    • Mógłbyś wyjaśnić skoro tyle wiesz o TV via Internet (3)

      Co i w jaki sposób można oglądać z kanałów kablówki w Internecie.

      • 12 13

      • (1)

        skoro pytasz, to nie jesteś wart odpowiedzi

        • 6 36

        • Nie ma głupich pytań, za to debili poznaje się po odpowiedziach.

          • 48 3

      • przez internet, kiedyś nie było internetu to firmy kładły kable (firmy -kablówki)

        teraz zakłądasz firmę, wykupujesz prawa do transmisji i nadajesz TV przez internet,
        do telewizora podłączasz tylko pendrive który kupiłeś od firmy, tam jest twoje zakodowane prawo dostępu i aplikacja która umożliwia ci zmianę kanałów pilotem. Szukaj w internecie Fire TV stick.

        • 2 0

    • i będą zabierali swoje 55" czy 65" telewizory na wycieczkę w plener (4)

      pomyśl, zanim coś napiszesz. Ja sobie cenię oglądanie filmów na dużym ekranie z odpowiednim nagłośnieniem. Nikomu nie bronię oglądanie w laptopie, ale to zabiera przynajmniej 90% wrażań wizualno-dźwiękowych.

      • 11 11

      • (3)

        A słyszałeś o czymś takim jak Smart TV albo kabel HDMI ?

        • 12 2

        • ale co to ma do rzeczy? Kabelek HDMI i komputer? Sprawniej i szybciej jest HDMI i dekoder!! (2)

          masz Smart TV, widziałeś jak to chodzi i co tam jest? Jam mam TV na Androidzie i Smart to jest ostatnie badziewie na jakie patrzę.
          Dzisiaj masz TV z DVB-S, podłączasz kabel z anteny, moduł warunkowy i oglądasz.
          Poza tym oferta przez net jest po pierwsze mocno ograniczona a po drugie bitrate tych transmisji jest żenująco niski, zarówno jeżeli chodzi o obraz, jak i w szczególności o dźwięk. TV będą się miały dobrze jeszcze wiele lat.
          Odbierz sobie polską TV przez net za granicą!. Ja pomimo tego, że płacę abonament C+, mam niektóre kanały przez net, ale nie mogę ich odbierać poza granicami.Wtedy niestety jestem skazany na internet i to na pirackie serwisy, ale wyjścia innego nie ma.

          • 4 2

          • Kwestia czasu a jakość i ilość się poprawi. Ja juz nie wracam to tradycyjnej telewizji. Jal podpisze umowę na 2 lata z jakąś multimedia to za dwa lata oferta TV w Internecie będzie dużo lepsza.

            • 1 0

          • C+ już nie istnieje trolu :D

            • 1 0

    • Na VOD jest dwa miliony reklam, 3x w 20 minutowym programie (1)

      • 1 0

      • na którym, na którymś z darmowych?

        czy może na którymś z płatnych,
        napisz na którym

        • 0 0

  • Dotychczas w miarę akceptowałem tą firmę (4)

    ale do końca roku rozstaję się z nimi i niech spierd...ą na drzewo. Pozatym, matoły co drugi dzień w skrzynkach zostawiają nam ofertę dla nowych klientów za 3/4 ceny. Tylko żaden osioł nie wpadł na to, że cały blok ma Multimedię i niby kto ma na nowo przystąpić do ich klubu.

    • 100 2

    • (2)

      Uprzejmie informujemy, że ulotki zostawiają przedstawiciele handlowi, którzy nie mają pojęcia kto gdzie i co ma. My za to wiemy doskonale, gdzie mamy klientów.

      • 11 19

      • Gratulujemy tak błyskotliwych przedstawicieli.

        Z pewnością konkurs na te stanowiska wygrali najlepsi z okolicy.

        • 27 3

      • Sami się domyślcie gdzie mają swoich klientów :)

        • 23 1

    • Jeżeli masz tv na siebie to wymów umowę o niech weźmie żona na siebie.

      • 0 0

  • UPC przecież też sobie zmieniało programy ;-) (2)

    • 68 1

    • pierwszy raz od nie pamiętam kiedy. Miałem MM wcześniej (bo UPC tam nie dochodziło) i zniknęły mi m.in. kanały BBC (ot tak) a później kolejne planete czy NG, w zamian takie badziewia o zupełnie innej tematyce, że brak słów. w upc przecież tak nie ma

      • 2 1

    • Trochę mnie rozśmieszają wasze problemy.
      Mi operator daje za darmo kilkadziesiąt kanałów, będąc w błędnym przekonaniu, że skusi mnie to do zakupu jakiegoś pakietu. Czasem sobie tak przerzucam i patrzę co tam właściwie jest, ale prócz Discovery, National Geografic i TV Trwam są w kółko reklamy przetykane guwnianymi serialami. Wyłączam więc odbiornik w wielkiej zadumie i zastanawiam się ZA CO WY WŁAŚCIWIE PŁACICIE?

      • 3 0

  • Pozdrowienia dla przystojniaka z Multimedia ;) (2)

    W multimedia pracuja przystojni dyrektorzy !
    Ahhh ;)

    • 4 73

    • dobry był? co w zamian dostałaś? hbo na miesiąc gratis czy kanały dla dorosłych?

      • 10 2

    • to daj mu d*psko

      Oddaj się któremuś dyrektorkowi może za darmo wepnie w ciebiekabelek

      • 7 3

  • (10)

    Chciałabym aby UOKiK zajął się brakiem biletów w autobusach i tramwajach za 3 zł :)
    Uważam że jest to okradaniem konsumenta skoro mam prawo jechać za 3 zł ale nie mogę takiego biletu zakupić. Oni się tłumaczą postanowieniem miejskim, że mogą tak robić ale nie wiem czy jest to zgodne z prawem, żeby blokować możliwość takiego zakupu.

    Własciwie prosze Was o interwencje w tej sprawie.

    • 63 14

    • (7)

      A co to za brednie??? Zainstaluj sobie w telefonie odpowiednią aplikację i będziesz płacić 2.80. I to bez proszenia i stania w kolejkach

      • 14 15

      • (4)

        jestem bez telefonu i aplikacji - i co teraz?

        • 16 12

        • No to masz problem w postaci braku biletów za 3 zł. Szkoda.

          • 11 12

        • Kup w kiosku jednorazowy za 3 zł baranie. (1)

          • 18 8

          • Kiosków nie ma:(

            • 3 0

        • Komunikacja miejska powinna być bezpłatna. Wtedy byś za swój przejazd zapłacił w podatku i mógłbyś jeździć do woli bez telefonu i aplikacji.

          • 1 0

      • Taki jeden korzystał ostatnio z aplikacji i potem płakał tutaj, że dostał mandat ;-) (1)

        • 20 4

        • To niech nie placze tylko udowodni zakup biletu i sie odwola.

          • 0 1

    • Autobus to nie kiosk z biletami.. (1)

      Kierowca powinien się zająć bezpieczną jazdą zgodnie z rozkładem, nie sprzedażą biletów i wydawaniem reszty frustratom.. Jeśli nie potrafisz zadbać o bilet wcześniej, zacznij korzystać z taxi..

      • 6 3

      • dobra rada

        Te tramwajarz bierz wajchę w łape i dymaj przestawiać zwrotnice a nam tu d... nie zawracaj.

        • 0 1

  • (1)

    bardzo dobrze. kiedys zwróciłem im uwage jak wyłączyli mi planete+ a włączyli jakies badziewie o urządzaniu mieszkań. dla nich ilość kanałów sie zgadzała, ale dla mnie jakośc juz nie

    • 69 0

    • Mnie wku...li bo wyłączyli mi w Gdyni N geograv najlepszy kanał wstawili za to jakieś badziewie dlatego niedlugo rezygnuje z ich usług

      • 4 0

  • Multimedia - kolejna usługa Savemedia na tym też oszukują klientów (2)

    Jest to usługa dodatkowa za którą naliczają dodatkowe opłaty. Trzeba specjalnie podpisać oświadczenie o rezygnacji z tej usługi, jeżeli ktoś przeoczy tę pozycję to płaci, a powinno być odwrotnie.

    • 49 2

    • Ale tak jest wszędzie (1)

      W przypadku jednego z operatorów komórkowych - przez miesiąc lub dwa darmowe granie na czekanie, połączenia na stacjonarne czy smsy do wszystkich sieci, a potem 2zł, 8 i 10 + vat. Swoją drogą podawanie cen bez vatu, też nie jest fair wobec klientów.

      • 7 0

      • Jeśli jest napisane że to cena netto, to jest fair. W końcu przemnożyć każdy absolwent podstawówki umie...

        • 0 4

  • Uważajcie na UPC! Wykorzystuje starsze osoby! (6)

    Moja Mama ma 88 lat, ale na szczęście nadal ma świadomy umysł! Zadzwoniła do mnie po wizycie przedstawiciela UPC, który próbowali jej wcisnąć dekoder! Mama ma telewizję analogową - jest to świadoma tej decyzji, bo starszej osobie trudno posługiwać się dwoma pilotami. Pan z UPC próbował jej wcisnąć ciemnotę, że bez dekodera telewizor nie będzie odbierał. Mama poskarżyła się, że ten człowiek "coś majstrował" przy telewizorze i potem zupełnie znikł obraz. Chciał, żeby podpisala jakiś dokument, ale mama na szczęście odmówiła!!!Natychmiast pojechałem do Mamy - okazało się, że WSZYSTKIE kanały w telewizorze zostały ROZRTROJONE!!! Zrobił to przedstawiciel UPC, żeby naciągnąć mamę na dekoder!!

    • 85 4

    • miało być ROZSTROJONE... (1)

      literówka :-(

      • 14 1

      • okrojone?

        • 1 7

    • To nie był przedstawiciel (1)

      Po pierwsze przedstawiciele nie mają prawa zmuszać do instalacji, ani do podpisywania czegokolwiek, robi to dopiero instalator, po drugie zawsze na wstępie muszą się przedstawić, po trzecie zaś mają identyfikator, po czwarte nie mają prawa a DOTKNĄĆ sprzętu klienta..

      • 8 13

      • Przedstawiciel? Oni są nimi tylko z nazwy. To był pospolity naciągacz.

        To do czego mają prawo daleko różni się od tego co robią by zdobyć premiową część wynagrodzenia. System, wynagradzania powoduje, że przedstawiciele stają się hienami gotowymi zrobić wszystko by uzyskać lepszy wynik, zrealizować plany sprzedażowe, przypodobać się przełożonemu i zgarnąć kasę.
        Dziś już nie ma sprzedawców - są siłowe wciskacze w ramach kreowania potrzeb u klienta, cross-salingu i pseudo promocji.

        • 15 1

    • Można założyć za jedyne 150 zł antenę do odbioru telewizji naziemnej. 21 programów za darmo. Jak za komuny. Telkom-Telmor Mickiewicza

      • 11 4

    • Zloz reklamacje a nawet rozwaz zlozenie zawiadomienia na policji

      Zloz reklamacje w UPC! Nawet jesli w przypadku twojej mamy to nic nie zmieni to ustrzezesz inne starsze osoby, ktore ten oszust na pewno sprobuje naciagnac. Starsi ludzie maja czesto naprawde male emerytury i dla nich nawet 40 zl za abonament to duze pieniadze. A dwa, ze czasem nauczenie sie tak prostej rzeczy jak obsluga nowego pilota dla starszej osoby jest zrodlem stresu i zmartwien. Jesli zas celowo rozprogramowal telewizor badz cos celowo uszkodzil, to zloz zawiadomienie na policji o podejrzeniu popelnienia wykroczenia lub przestepstwa. Nawet jesli umarza sprawe, to gosc najje sie strachu. Przez to ze w Polsce nie walczymy z oszustami tylko kazdy pochyla glowe, to jest jak jest.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane